ukljuèivanje velikog potro¹aèa preko PICa

pozdrav! zanima me èime je najbolje ukljuèivati veliki potro¹aè (bojler/peæ 2000W) preko PICa? koristiti relej, tiristor ili tako ne¹to.... planiram izraditi upravljanje sa ova 2 potro¹aèa preko PICa radi u¹tede el. energije:) ne ¾elim koristiti one programabilne utiènice a la pevec/bauhaus.

ima li netko mo¾da veæ gotov takav projekt? googlao sam i nisam ba¹ na¹ao mnogo stvari.

hvala,

chicha

Reply to
chicha

mislim da je najbolje preko upravljaèkih slopki, bar smo mi tak u firmi sve sredili, preko releja pali¹ tu sklopku a one pale ureðaj, puno su jaèe od releja. Konkretno mi palimo tri peæi za ¾arenje jezgri, postavljen je obièan timer - reley - sklopka - peæ, i onda se one po noæi kad je jeftinija struja pale odreðenim redosljedom. Samo dosta su ti skupe te sklopke 100-150 kn najmanje, umjesto timera mo¾e¹ stavit ¹to hoæe¹, pa i preko PC pa od doma palit i gasit :)

Reply to
Raynor

uf! to mi je puno! ja bih nesto jefitnije :) to prvenstveno radim jer vise manje dijelove imam, a htio bih ustedit struju. vrijeme isplativosti mora biti dosta malo.

imas li mozda jos neki nacin rjesenja ovog problema?

Reply to
chicha

Pa ako ti je ta sklopka preskupa, onda stavi nekoliko releja u paralelu, tako da se struja razgrana, a izlaz i PIC-a spoji preko tranzistora na jedan relej, koji ce ukljucivati tu paralelu!

Reply to
Minotauro

Neznam kako bi drukèije, mo¾e¹ i kako ti je Minotauro opisal, ali opet nekoliko kvalitetnih releja æe te izaæ ko jedna takva sklopka, a nije ti se za igrat sa takvim stvarima ak ti se nedaj bog nekaj zapali dok te nema doma onda æe ti se vrijeme isplativosti jako produ¾it.

Reply to
Raynor

Ovakvim tro¹ilima redovito se upravlja sklopnicima (relej za veliku struju), pouzdano, dugovjeèno, ali skupo.Sklopnik za struju 10~16A ko¹ta cca 150 do

200kn.Svitak sklopnika mo¾e¹ pogoniti triacom ili opto-triacom npr MOC 3041. Alternativno rje¹enje je upravljanje tiristorima ili triacom, jeftinije, ali i puno osjetljivije na prenapon, preveliku struju i sl...

Reply to
Sinisa Platz

Najbolje rjesenje ti je MOC3041 (zerocross detection) i jedan triak od recimo 16A ili vise. Svezajedno te ne kosta vise od 25kn a imas opto-izolirano upravljanje trosilima vrlo velikih snaga. A uz to ce ti i trosila trajati dulje (grijaci, zarulje, motori i sl.) jer nema udara prilikom paljenja.

Reply to
Svemirko