TT sustav

Od prikljuènog ormariæa do elektroormara imam oko 250m. Imam 1f prikljuèak 4 kW. Da li treba povlaèiti 3 ¾ile ili je dovoljno 2 i napraviti lokalno uzemljivaè?

Reply to
Pirgo

Dvije zice od 6 kvadrata, uzemljenje tak svejedno gdje se nalazi.

Reply to
Petar Bjelèiæ

FID-ovka u prikljuènom, i lokalno uzemljenje?

hvala, to sam i mislio. da li bih dobio ¹to na za¹titi kad bih povukao i PE ¾ilu do prikljuènog ormariæa? da li prikljuèni ormariæ ima uzemljenje s obzirom da je daleko od mojeg ormara i spu¹ten iz zraène mre¾e?

Reply to
Pirgo

ne ide FID-ovka u prikljuènom ormariæu nego u razvodnom ormaru na mjestu razvoda gdje naravno treba lokalno razdvojiti nulu i ¾a¹titni vodiè i napraviti lokalno uzemljenje kako bi za¹tita od sluèajnog dodira radila ispravno. u prikljuènom ormariæu samo treba staviti odgovarajuæi osiguraè koji ¹titi 250m kabela od toplinskog preoptereæenja

Reply to
Alen Martinoviæ

Sto pise u EES? Ako se radi o podzemnom vodu ja bi stavio 3 *6mm (nisam siguran da uopce postoji 2 zilni kabel toga presjeka) i istom trasom polozio bakrenu pletenicu ili FeZn traku kao uzemljivac. Btw ako se stvarno radi o TT sustavu obavezno stavi FID na razvodnu.

A za¹tita od kvara na kabelu?

ako bas zeli, umijesto osiguraca stavi prekidac... i kabel je zasticen (iako je i s osiguracem)

Reply to
ja

TT je. ja sam mislio polo¾iti 2x(1x16)mm2. Osiguraè (vjerojatno 35A) æe staviti HEP, a ne ja.

Reply to
Pirgo

Uzemljivaè bi mi bilo 25m trake polo¾ene u kabelski kanal prikljuènog voda. Dakle, odgovor na moje pitanje je da moj uzemljivaè NE TREBA biti spojen izravno s uzemljivaèem kod prikljuènog ormariæa (ako ga uopæe tamo ima?) Zar ne?

Reply to
Pirgo

Cak je i bolje da ti je uzemljenje sto blize mjestu gdje su prikljuceni uredjaji.

Ako ces imat fidovku, 0,5A, ne trebas 25m trake, puno je i 2-3 metra.

Uzemljenje sluzi da odvede eventualni visoki napon na dodirnim povrsinama i pri tome OBAVEZNO izbaci osigurac, Posto nekad nije bilo fidovki, a trebalo je spalit osigurac 25-50A, e onda je uzemljenje trebalo biti jako dobro i sa 25 i vise metara trake na dobro vodljivom tlu. Ako neces stavljat fidovku, onda obavezno stavi 25 i vise metara trake.

Sada fidovku izbacuje 0,5A, i ne treba toliko trake, dosta je cak sipka od pola metra. To se lako testira, iza fidovke spojis fazu na uzemljenje i ako izbaci, uzemljenje valja. Bez fidovke, uzemljenje valja kada spajanjem faze na uzemljenje spalis rastalni osigurac ili barem izbacis automatski. Racuna se najjaci osigurac na prikljucnom mjestu.

Uzemljenje u normalnom radu nema nikakvu funkciju, sluzi samo u slucaju kvarova, kada faza dodje do dodirnih povrsina, tada nastupa uzemljenje, na nacin da izbaci osigurac i prekine dovod faze.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Kabel koji polazes mora biti predvidjen za ukopavanje.Uzemljivac stavi sto duzi.

tamo

Istina, ali sto ako je fidovka neispravna (nije bas tako rijetko)?

...i za odvod parazitnih struja RFI filtera u elektronici.