Trofazni ispravljaè

Zanima me koliki je AC ripple kod punovalnog trofaznog ispravljaèa bez filtarskog kondenzatora i bez prigu¹nice, naravno pod optereæenjem....negdje sam èuo, ili p¹roèitao da ako je sistem simetrièan (znaèi sve faze jednake) da je 3%, ¹to mi se èini nekako malo?

Reply to
mtech

Ovisi i o svojstvima transformatora.

Ako uzme¹ da je fazni napon 230 V, njegova vr¹na vrijednost je negdje malo iznad 320 V, a sijeci¹te dviju susjednih sinusoida u 3F sustavu (pomak 120°) biti æe na pola vr¹ne vrijednosti, dakle na 160 V. Iz toga slijedi da napon pliva izmeðu max vrijednosti napona 320 V i min vrijednosti napona 160 V, kada je u krugu samo radno optereæenje.

Iz iskustva mogu potvrdit da se radi o vrlo maloj valovitosti i ovih 3% bi moglo bit tocno. Vise puta sam mjerio napon tramvajske mreze. Sad kojeg je tipa trafo neznam tocno (osim da je trofazni) ali ispravljanje je cisti trofazni ispravljacki most (nekoliko ormara paralelno spojenih dioda u svakoj ispravljackoj stanici). Ako ti treba podatak mogu sutra snimit na nekom tramvaju...

Reply to
Hector

Ajde ba¹ me zanima, samo se pazi, to je 600V :D

Reply to
mtech

Kako se radi o punovalnom, svaki 'peak' je ¹irine samo 60°.... Zatim, valovitost ovisi i o vrsti tro¹ila: Elektro motor ima svoju induciranu EMS koja glumi filter.

oko 20%

vidi sliku pri dnu

tonid

Za razliku od jednofaznog u kojem su dvije poluperiode, poslije punovalnog ispravljanja trofaznog, ima se 6 poluperioda u jednom ciklusu.

Fazni pomak izmedju poluperioda je 60 stupnjeva. Znaèi dva susjedna vrha sinusoide udaljena su 60 stupnjeva., sjeci¹ta sinusoida su na pola te vrijednosti od vrhova. Sjeci¹ta su na 120-om stupnju od pocetka i svaki slijedeci 60-ti stupanj. Trenutna vrijednost sinusa na 120-om stupnju je sin 120 (ili sin 60) = 0,866 vr¹ne vrijednosti. Vrijednost riplea je tada 1-0.866=0,134 ili 13,4% peak, a efektivno znaèi blizu onoga ¹to navodi mtech. Riple nije sinusoidalan, ali da je, efektivna vrijednost bi bila oko 4%. Nek Vaso izracuna koliko je efektivna vrijednost tog oblika napona sastavljenog iz izrezanih djelova vrhova sinusoide. Kod veceg opterecenja riple je jos manji jer se vrhovi sinusoida jace guse od sjecista posto su sjecista potpomognuta iz dva izvora iste trenutne vrijednosti struje, a vrhovi ne.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

On 17.11.2010. 0:20, Petar Bjelèiæ wrote: /cut/

Tako je, 0,866 vr¹ne vrijednosti. Ja sam oti¹ao na poluvalno ispravljanje, a ne punovalno. Thnx na ispravku! Pozz!

Ovo je tocno ali s napomenom "peak to peak"

, a efektivno znaèi

e ovo vec nije tocno, zapravo je stvar puno gora

ne mozemo izdvojiti taj valni oblik, izracunati njegovu efektivnu vrijednost i onda prikazati to u procentima. Zapravo matematski mozemo ali takvo sto nema praktican znacaj.

Uzmimo radi lakseg racuna da govorimo o trofaznom naponu amplitude 100V i trosilu otpora 100 ohma. U vrhu sinusoide imamo 100V, struju 1A = 100W u sjecistima imamo 86,6V i 0,866 A = 74,99W

U odnosu na vrhove u svakom sjecistu imamo padove snage od oko 25%

U odnosu na sjecista u vrhovima imamo porast snage oko 33%

:)

i na kraju, prisjecam se da se valovitost obicno izrazava u apsolutnom iznosu volti od vrha do vrha a ne u procentima

Reply to
tonid

Mo¾e biti korisno i u postocima: Nije svejedno jel' valovitost 5 Vpp na izvoru 5 Vdc ili 500 Vdc?

To je recimo Ekvivalentna Efektivna Izmjenièna Komponenta izra¾ena u postocima od srednje vrijednosti?

Snimio sam signal napona mreze na tramvajskom racunalu ali je tamo signal, naravno, filtriran. E sad bi trebao prebacit tramvaj na kanal, otvorit sanduk i mjerit direktno na naponskom mjernom pretvaracu ali to mi se bas i neda - nemoj zamjeriti...

Reply to
Hector

Ma ja sam ionako samo informativno pitao, zanimalo me....nema¹ beda :D

Reply to
mtech