Re: Farbanje hladnjaka

Prvo moras uzeti temeljnu za aluminij. Imas u Bauhausu mala kantica ti je nekih 35 kn, a poslje mozes ili sprej ili ponovno bojom

Brzo cu dobiti hladnjake izradene od aluminija i htio bi ih obojiti u > crno pa me zanima kako je to najbolje uciniti. Koju boju/sprej da > upotrijebim za to? Dolazi li eloksiranje u obzir? > Hvala! >
Reply to
EtNa

Zasto ne. Anodal, ne znam spada li u Sv. Nedelju ili Bestovje.

--
Pozdrav, Tomislav.
__

Ma nek zaboravi na farbanje jer ono sto je dobio na zracenju popusio je na konvekciji (izolacijski sloj farbe)... A eloksaza ima istu toplinsku vodljivost kao alu ali izracena energija je znacajno veca... DA moze tamo a moze i odfurati u masicevu tam negdje 50 metara prema sjeveru od maksimirske je elox-dude... moze i skinuti staru eloksazu i staviti novu... ZEGA

Reply to
zega

ok, hvala ljudi!! Ove ulice koje spominjete, ,di je to Zg? Ja sam iz Rijeke (okolice) znate li gdje bi se to tamo dalo srediti?

Reply to
Mlaen

Ako to radi¹ zbog izgleda onda OK. Ako misli¹ zbog hlaðenja, crna boja hladnjaka igra ulogu tek iznad kojih (ako se dobro sjeæam predavanja) 300C kada se poveæava gubitak energije zraèenjem.

Tako da mat crna boja hladnjaka nema gotovo nikakav efekat u elektronici osim vizualnog.

Zok

Reply to
Zok

Mislim, ali nisam siguran, da si u krivu. Ako se ja dobro sjecam, radi se o

5-10% poboljsanju.
Reply to
Aleksandar Kovacevic

:::::::::::::::::::::::: Bez puno teorije - pogledaj hladnjake CPU i sl. bas i nisu crni. Nego, boja bi trebala imati jako dobru termicku vodljivost. Klasicnim bojanjem stvaras izolacioni sloj. A on sprecava kontaktno odvodjenje topline strujanjem zraka.

Reply to
ulix111

Sminka :-) Osim toga, aktivnim hladnjacima taj maleni doprinos crne boje (eloksiranje, ne bojanje) ne znaci puno.

Zato se i ne koriste boje nego eloksiranje.

Pozdrav!

Reply to
Aleksandar Kovacevic

to nekom sat ide krivo ili ste vi tu postali u 4.00 pa u 5.30 u jutro?! Ja obicno poslije izlaska idem odmah u krevet, cak ni u kupaonicu :)) (ili se radi o ranoraniocima, pretjeranim :)) )

Reply to
Mlaen

Sve ok, malo sam zaglavio crtajuci jednu plocicu 16x10. Sad cu se zaletiti na velesajam jos jednom :-)

Reply to
Aleksandar Kovacevic

zraèenjem.

vizualnog.

5-10% poboljsanju.

Sjecam se da u knjizi "Spojevi s intergriranim krugovima" ima bas taj proracun za hladnjake i tamo se spominje da crna boja poboljsava hladjenje za kojih 10%. Nisam nikad to testirao ali na faksu na predavanju kod prof. Flegara (predaje u visoj elektro ZG i ETF u Osijeku) bas je bio razgovor u toj temi (ima godina). Inace profesor je dobro potkovan i u teoriji i u praksi i mislim da jedan od najboljih na podrucju elektrotehnike. On tvrdi da je farbanje hladnjaka za poluvodièe cisti marketinski potez i da nema veze sa hladjenjem tj. utjecaj boje je mizeran na temperaturama do 100C ( koliko se najvi¹e mo¾e sresti na hladnjacima). To je objasnio upravo sa gubitkom energije zraèenjem, e sad trebalo bi zaviriti u Fiziku i pogledati ¹ta ona ka¾e glede toga. Inaèe to ne bi trebalo biti problem ustvrditi eksperimentalno. Ja kada sla¾em na hladnjake uopæe ne gledam na boju, osim ako se radi o nekom recimo HiFI pojaèalu pa ako su hladnjaci vani onda puno ljep¹e izgledaju crni.

Zok

Reply to
Zok

nekom recimo HiFI

Upravo je u tome stvar sada kod mene ;)

Reply to
Mlaen

za hladnjake

visoj elektro ZG i

najboljih na podrucju

nema veze sa

najvi1e mo3e sresti na

u Fiziku i pogledati

Iduci put malo bolje slusaj Flegara. Puna prica ide maaalkice drugacije, ali se svodi na ovo:

- lakirani hladnjak (bez obzira na boju) bolje odvodi toplinu. No to si trebao nauciti na 1 godini iz tehnologije materijala (ili kako se to sad zove). Uzmes strojarski prirucnik, pogledas tablice gdje se vidi prijelaz topline za lakirani radijator i nelakirani radijator (da, obicno centralno grijanje) i sve ti je jasno. Izmjereno, izracunato, dokazivo.

- crna boja je najjeftinija (barem bila u tom trenutku). Jos je Ford svoj auto farbao crno zbog cijene.

A onda se tu idiotima prodaje prica o zracenju crnog tijela i ostalom. Pa tko ima mozga, shvati stvar i nasmije se. Ostali ponavljaju pricu kao papagaji. I tako nastaju urbane legende.

I da, Flegar je bio u pravu. Utjecaj boje je zanemariv. No utjecaj lakiranja nije.

Reply to
Sergej Srepfler

za hladnjake

u visoj elektro ZG i

najboljih na podrucju

nema veze sa

najvi1e mo3e sresti na

zaviriti u Fiziku i pogledati

lakirani

koja rasprava... Uzmes poluvodic, prisarafis na hladilo i natjeras ga da disipira odredjenu snagu (u/i parametri i mnozi) i sa dva termometra mjeris temperaturu hladila i temperaturu zraka, zatim isto hladilo obojas i ponovis experiment... Odmah ces znati koji je bolji nacin... ZEGA

Reply to
zega

I ja sam bio u maloj dilemi oko hladnjaka...dal crnoeloksirani ili obican. Tad sam poslao e-mail u Fischerelektronik (terbao sam biti siguran jer sam kupovao oko 200kg hladnjaka) i njihov inzenjer mi je odgovorio....crno eloksirano ili neeloksirano...isti toplinski otpor. To isto pise na prvim stranicama njihovog kataloga. Ko ne vjeruje ja cu mu poslati PDF sa izabranim stranicama...

Jedino sto eloksacija ne vodi struju pa kom treba vodljiv sloj neka pripazi.

Reply to
Kresimir Pecnik

za hladnjake

u visoj elektro ZG i

najboljih na podrucju

nema veze sa

najvi1e mo3e sresti na

zaviriti u Fiziku i

lakirani

Mi smo tad raspravljali samo o boji tijela tj. hladila, ni¹a o lakiranju.

Zok

Reply to
Zok

Ovo se pak nikako ne uklapa u onu pricu sa onim radijatorima :) Sergej, daj molim te objasni uzrok (nemam strojarski prirucnik a mozak mi je izlapio) zasto je bolji prijenos topline ako je povrsina lakirana (gladja povr¹ina, manji otpor strujanja zraka, manje turbulencija ??). Zar ne bi sloj laka trebao pruzati dodatni toplinski otpor (C/W) pa kad sve zbrojis i oduzmes dodjes opet ne isto ?

Zok

Reply to
Zok

izlapio)

manji otpor strujanja

zbrojis i

Nemam ga tu pri ruci, ali pamtim odnose koji su bili. Prelazak topline sa lakiranog radijatora na zrak je bio za red velicine veci od nelakiranog. Ako je kome Kraut pri ruci, neka potvrdi.

Fizikalni opis sam vec i zaboravio. No nesto se sjecam da je uz lakirani radijator bolje laminarno strujanje zraka, za razliku od melakiranog gdje je tik uz povrsinu turbulentno, pa se odvodi toplina u vec zagrijani zrak, pa je efekat drasticno umanjen. No za detalje bih stvarno morao pogledati.

Reply to
Sergej Srepfler

izlapio)

manji otpor strujanja

zbrojis i

Ne znam, nekako ne vjerujem u to, onda bi sigurno svi hladnjaci bili lakirani jer red velièine je ogroman pomak, to bi bilo mo¾da kao razlika izmeðu pasivnog i aktivnog hlaðenja. Moguæe da mo¾da zbog laminarnog strujanja ima ne¹to bolje hlaðenje ali za red velièine ne vjerujem, mislim da je pomak u praksi zanemariv. Naravno to je samo moje mi¹ljenje.

Uostalom vidio sam dosta solidnih tvornièkih pojaèala koji su unutra imali "sirove" aluminijske hladnjake bez ikakvih lakova, eloksacije i sl. (povr¹ina im je bila elektrièki vodljiva).

Pozdrav,

Zok

tik

efekat

Reply to
Zok

je tik

efekat

Onda bi svi lakirali hladnjake i....radili manje/lakse/jeftinije hladnjake. Red velicine je 10puta. Zamisli kolko je to.

Reply to
Kresimir Pecnik