zamjena kondenzatora

dakle, radi se o starijoj Abit NF7-S ploci na kojoj su 5 kondenzatora napuhnuta (oko procesora). Nisu jako, ali jesu, i ploca se tu i tamo zna resetirati. Da li se isplati to mjenati? prevenstveno me zanima da li je to moguce a zatim i cijenovno...

-- Petar Samardzija (woobie) snipped-for-privacy@OVOgmail.com ICQ UIN: 8381908 mob: ++385 (0)98 470662

Reply to
woobie

Trazi kondice iste vrijednosti kapaciteta malo veceg napona. Mislim da su originalni na 6.3 volta (te bus malo teze nasel) mozes stavit 16 npr. sam je problem sto su ti malo vec i nego ovi pa bu malo mjesta. 2 rjesenje ti je da nades neku staru plocu pa poskidas s nje i zalemis na svoju. E sad nemoj vadit cjeli kondenzator probaj ga presjec po pola dakle plosno i dobit sto duza dva izvoda koja su zalemljena na MBO. Sam na njih zalemi zamjenske i btw pazi na polaritet !!!

Reply to
Brada

Pa ima ih u Elmatis-u koliko god hoces... Ovo je copy/paste najcescih vrijednosti koje su na plocama ELKO1500/6,3 KONDENZATOR 2,00 KN ELKO2200/6,3 KONDENZATOR 2,00 KN ELKO3300/6,3 KONDENZATOR 2,50 KN ELKO4700/6,3 KONDENZATOR 3,00 KN

a ima ih i u Tevetron-u... 1500/6.3PHT ELKO 1500UF 6.3V 105* zamjena 1800/6.3PHT ELEKTROLIT 1800UF 6,3V 105* 2200/6.3P ELEKTROLITSKI KONDENZATOR 2200/6.3PHT ELKO 2200UF 6.3V RG 3300/6.3PHT RA.ELCO 3300UF 6.3V 105* 10x20 4700/6.3PHT ELKO 4700UF 6.3V 105*

--
________
Pozdrav,

thx, budem frenda zagnjavio da mi zamjeni.

--
Petar Samardzija (woobie)
projektilskiMAKNI@OVOgmail.com

Ja se ne bi zajebavao. Ploèu takvog ili boljeg ranga ima¹ za neku sitnu lovu na ponuda hardver uvijek. Ovako je to zajebancija plus par izgubljenih sati ukupno za sebe ili nekog drugog tjerat. Neisplativo imho, pogotovo ¹to ta ploèa ko¹ta

100kn recimo, ¹to je manje od sata rada.
Reply to
Thorien Kell

zalemljena

Ponekad je bolje zamijeniti kondove, na nekim ploèama ne smiju biti vi¹i zbog proc. hladnjaka....

Da, ali te onda èeka intslacija hardbvera i reinstalacija softvera na kojoj izgubi¹ par sati (ovisi ¹ta ima¹ na raèunalu instalirano). Meni su se isto napuhali na jednom raèunalu pa povremeno imam problema i sve èekam da poème ozbiljno otkazivat pa ih idem mjenjat.

Reply to
Eugen Mu¾iæ

a low esr?

Reply to
grizli

Samo kaj ona veæ ima stare kondenzatore koji ne budu jo¹ dugo. :-) Ovako dobije¹ praktièki novu ploèu. Jo¹ ako ugradi¹ solid state kondove, ploèa bu trajala praktièki vjeèno.

Reply to
drstoka

tocno... ja dosad popravio hrpu maticnih i niti jedna nije dosad riknula...

pozdrav

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4479 (20091004) __________

Fastah

Ta ploca je imala, ako nista kvalitetne 'kondice'... Izgleda da se netko tesko izivljavao nad njom :).

Reply to
_Thanatos_

Isplati se...

...ali ako mjenjas kondove onda ih promjenis sve koji su tog kapaciteta. Stos je u tome sto je vecina tih kondica spojena paralelno kako bi se dobio veci kapacitet. Svi ti koncici obicno su 6,3 V a nalaze se na liniji 5 ili 3,3 V.

E sad zbod shrotex napajanja koje dobro ne pegla desi se da napon poraste i onda to polako spojebava kondice.

Zamjeni ih sa 10V verzijama kako ti je Walter napidao i naj jeftiniji su u Elmatisu. Inace su istih dimenzija. Ne koristi konove sa starih ploca jer nikad nije sigurno koji je ispravan a koji nije. Kond kosta 2 kn a 20 kn dat za kondice i nije neki novac koji ce oziviti crknutu plocu.

Sto se tice zamjene obicno ide vrlo lako. Uzme se bakrena zica 2,5 mm2 od obicnih P vodica i omota se oko lemilice tako da se dobiju dva vrha. Tada se vrhovi kljestima odrezu da budu spicasti. Dobro zagrijati lemilicu i onda grijati oba pina na MB odjednom dok se kond sa druge strane izvlaci van.

Kod stavljanja novog konda treba izrezati pinove na istu duzinu zagrijati pinove i utaknuti ga nazad. visak vodova kondica naj lijepse se reze grickalicom za nokte a kada se izreze jos se malo zagrije i po potrebi doda tinola. Nakon toga kalafonij koji se rastopio okolo pina skine ce cackalicom i opere etanolom. Nakon toga vise neznas jel kond novi ili stari jer se ne vidi da je uopce lemljeno.

Jedini problem koji se moze desiti je problem sa plocama koji imaju velike povrsine bakra koje treba jako puno grijati da mjesto lema "popusti".

Inace kada izvadis kond rupa se obicno zatvori pa se taj tinol moze izvuci van pumpicom, trakom za odlemljivanje ili licnastom zicom provlaceci ju kroz rupu dok istu grijes lemilicom. Nakn toga je kond jos lakse ugurati nazad u rupu.

Reply to
Kreso

Moj stari shef (old skool elektronicar) to radi iz osobnog zadovoljstva :)

Reply to
Gjuro

pa zapravo samo clock sa 1.8 na 2.2 uz blago dizanje napona. nikakvo izivljavanje.

--
Petar Samardzija (woobie)
projektilskiMAKNI@OVOgmail.com
ICQ UIN: 8381908
mob: ++385 (0)98 470662
Reply to
woobie

| Kreso wrote: |

odlièan opis za one koji ¾ele actully uèiti ;-) kod tih stvari radije bi to htio da mi napravi netko tko je veæ zamijenio kondenzatore na recimo kakvih 50tak ploèa i zna sve cake nego da se ja moram uèit na vlastitoj ploèi.

Naravno, mo¾e¹ posvetit jedno dva popodneva lemeæi stare i pokvarene ploèe da se malo ispraksira¹, sve se mo¾e kad èovjek hoæe (i kad ima gu¹ta u tome, naravno) no opet to prelazi vrijeme i trud koji bi ja htio posvetit za spasit jednu staru ploèu, ma kako mi srcu ta stara konfa prirasla bila. I jo¹ plus toga da mi svi frendovi gnave za sliène poslove i da se proèuje da sam struènjak za spa¹avat stare kante taman posla :-) Iovako me previ¹e gnjave :-)

Radit to za pare u veæem gradu recimo ... e tobi veæ bio (plaæeni) hobi o kojem bi se dalo razmislit.

Reply to
Thorien Kell

posto ionako bacas van te elektrolite, zar nije jednostavnije uzeti ga klijestima za kuciste i iscupati ga van. pinovi ostanu zalemljeni na ploci, ugrijes jedan po jedan i odlemis ga bez komplikacije. ista stvar ako zelis zamijeniti IC - porezes sve pinove kod kucista, bacis ga i onda svaki pin grijes i vadis van.

Reply to
Lutajuci Reporter Zdena

To je gore bio neki slabo 'klokabilni' CPU :).

Reply to
_Thanatos_

kond

A s pinovima i¹èupa i metalne u¹ice s matiène ploèe?

mislis metalizaciju iz rupa? nikada mi se to jos nije dogodilo. uhvatim elektrolit za vrh kombinirkama, povucem lijevo-desno i iscupam. izvodi se lako iscupaju van iz gumene brtve na kucistu.

Reply to
Lutajuci Reporter Zdena

da :)... ma nisam imao potrebe za vise a i bio sam zadovoljan da radi kao

3200+