Punjaè akumulatora - problem

Pozdrav!!

Imam punjaè akumulatora 10A. Nedavno je izgorio greatz na kojemu nema oznaka. Uzeo sam u chipoteci onaj od 50A. Slabije akumulatore za auto 60Ah je punio normalno, malo se grijao, ali punio. Do drugog problema je do¹lo kada sam stavio da puni malo jaèki akumulator 100Ah skoro pa prazan (izverglao ga na traktoru). Greatz se poèeo grijati kao lud i nakon par minuta samo zadimio. Zna li netko u èemu je problem?? Trebam li neki limiter struje ili...

U njemu je trafo 12V/12A.

Imam drugi, neki stari ExYU punjaè koji puni taj accu normalno, uopæe se ne grije. Greatz je u njemu slo¾en od dioda koje imaju oznake D01-40-03 619. Nema nikakve dodatne elektronike koja bi glumila limiter struje.

Hvala na pomoæi!!!

Reply to
Franc

Stavi grec na hladnjak

Reply to
Dre

U poruci: cv5evu$rbq$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr, Franc je napisao/la:

: Pozdrav!! : : Imam punjaè akumulatora 10A. Nedavno je izgorio greatz na : kojemu nema oznaka. Uzeo sam u chipoteci onaj od 50A. Slabije : akumulatore za auto 60Ah je punio normalno, malo se grijao, : ali punio. Do drugog problema je do¹lo kada sam stavio da puni : malo jaèki akumulator 100Ah skoro pa prazan (izverglao ga na : traktoru). Greatz se poèeo grijati kao lud i nakon par minuta : samo zadimio. Zna li netko u èemu je problem?? Trebam li neki : limiter struje ili... /cut/

Gretz treba staviti na neki hladnjak - vole se grijati pri jacim konstantnim strujama.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Na hladnjaku je!!

Reply to
Franc

U poruci: cv9gv0$jvt$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr, Franc je napisao/la:

: Na hladnjaku je!!

Gretz od 50A spojen preko trafoja koji daje 10A nikako ne bi smio pregoriti. Nekako mi se cini da je to chipotekina roba - oni znaju imati probleme sa kvalitetom stavri koje prodaju.

Sijecam se da je i Kreso Bukvic imao nkih problema sa 50A gretzom iz chipoteke. (pogledaj postove u arhivi ako te bas zanima).

Kupi novi i trebalo bi biti OK.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Jedino obja¹njenje je da ti je u chipoteki dat greatz 5 A. Kupi u EL-cetru.

Reply to
Kre¹o Bukviæ

limiter

ne

Osnovni problem je u shvaæanju principa rada punjenja. Naime, potpuno prazan ili skoro prazan akumulator ima mali unutarnji otpor isto kao i diode u greatzu a buduæi da nema drugog ogranièenja max struje rezultat je pregaranje najslabijeg elementa u lancu a to je obièno greatz. Da si ugradio osjetno jaèe diode vjerojatno bi pregorio trafo. Da sprijeèi¹ havariju mora¹ ogranièiti maksimaknu struju ugradnjom otpornika (ali æe¹ na njemu imati gubitak snage u vidu topline), ili preklopnik u primarnom ili sekundarnom krugu trafoa, ili pak ugradnjom elektronièkog sklopa koji æe sve obaviti sam. Pozdrav, Pikec!

Reply to
ipikec

U poruci: cvacg2$98j$ snipped-for-privacy@magcargo.vodatel.hr, ipikec je napisao/la:

[...]

Po meni 50A gretz nije nikako najslabija karika u tom krugu...

Evo, imam doma neki ruski punjac, punovalno ispravljanje na velikom hladnjaku, trafo od 150W, i puni prazan kamionski ACC (180Ah) bez problema vec kojih 5 godina.

-- Tihomir Krizan

Reply to

Kad nest ne radi ko je kriv.. pa chipoteka naravno :))))))

Reply to
Dre