Paljenje fluorescentne cijevi

Malo eksperimentiram sa tim cijevima do 22W i poku¹avam upaliti barem jednu, ali nemam prigu¹nicu (èok), pa sam umjesto nje koristio primar od

100W trafoa, no bezuspje¹no. Starter je ispravan, Osram: St 151. On blinka i èuje se "klik, klik", ali cijev se ne pali (samo je 2 puta nakratko blicnula i to jedva).

Pitanje glasi: Mo¾e li se cijev upaliti bez startera tako da se ruèno da kontakt nakratko?

Reply to
Crna Kutija

Mo¾e, ali tebi fali prigu¹nica a ne starter...

Lijepo ti pa¾ljivo raskupusaj pregorenu ¹tednu ¾arulju i uzmi njenu elektroniku za ganjanje neonke...

Reply to
MrGud

Mo¾e ali ti treba progu¹nica a starter "oglumi¹" ruèno. Za "paljenje" cijevi ti treba visoki napon.

Reply to
Darko_swl

Imam ti za pokloniti prigu¹nicu, treba¹ skoknuti do Jaruna/Zagreb... Btw: Ba¹ se ne¹to mislim, ako se skuri cijev ¹tedne ¾arulje, mo¾e li pre¾ivjeti elektronika jer se onda sva energija disipira na tranzistoru?

Jo¹ nisam nai¹ao na nijednu da je elektronika riknula, ra¹èerupo sam ih desetak...

Reply to
MrGud

Dana Sun, 14 Mar 2010 23:30:01 +0100, "vaso" napisao je:

> [...]

ocito je malo napredniji princip moguce upotrijebiti u gotovoj zarulji koja stedi energiju i gotovo je sama proizvodni nego u klasicnoj neonki. uglavnom "stedljivice" ti imaju dodatne sklopove da zastite nezagrijanu flourescentnu lampu. No istina ovisno o izvedbi i sreci po silikone ti sklopovi obicno prezive smrt lampe (iako to nije pravilo).

Reply to
Gee