LM338 strujni regulator

Dakle, napravio sam ispravljac sa regulacijom napona prema ovoj shemi:

To sve uredno funkcionira, no vidim da se LM338 moze iskoristiti i za strujnu regulaciju (
) .

Kako bi najpametnije bilo spojiti shemu sa donjeg linka sa shemom iz gornjeg linka? Struja se ogranicava sa otpornikom R1 , da li je moguce umjesto njega upasati kakav potenciometar ili preklopnik pa da mogu birati ogranicenje struje kod punjenja razlicitih baterija?

Hvala.

Reply to
Tihomir K.

lator/ )

gornjeg

Naði neku bolju shemu koja ima i strujnu regulaciju! Naime, donja shema je ustvari IZVOR konstantne struje, znaèi, taj sklop bi punio bateriju stalnom strujom i stalno bi dizao napon kako bi se baterija punila....

Hm to i je problem. Ne mogu nigdje naci shemu sa LM338 a da ima naponsku i strujnu regulaciju , ili jedno ili drugo. A i vec sam napravio naponsku regulaciju pa bi htio sam "nadostukati" strujnu na postojecu.

Reply to
Tihomir K.

je

,

Te¹ko æe¹ naæi takvu shemu za LM338, tj. toliko bi elemenata trebalo dodati da ti se bolje isplati dodati na ovaj naponski LM jo¹ jedan 'strujni' LM. ( prvom digne¹ napon tako da drugi uz nultu struju daje potreban max. napon)

Ovako: Izmedju c2 i p1 stavi otpornik 0.22ohm-a od 5w,na pin1 lm338 spoji kolektor tranzistora(bc547),a emiter na minus prije velikog otpornika,baza ide na otpornik od 100oma i onda na srednji pin trimera cca 1kohma,ostala 2 pina trimera paralelno otporniku od 0.22ohma.Ostalo ostaje isto. Nadam se da je jasno.

Reply to
manky

Ako sam dobro shvatio to bi otprilike ovako izgledalo?

Nego, koji raspon ogranicenja struje imam sa tim trimerom?

Reply to
Tihomir K.

Da,upravo tako,igraj se malo s vrijednosti otpornika,ali regulacija ide od

0.1 do cca 4A.
Reply to
manky

odlicno, budem isprobao cim uhvatim vremena. hvala.

Reply to
Tihomir K.

Sad mi je jos palo napamet, ako ovo proradi, kako "iskljuciti" ogranicenje struje , dakle da trosilo vuce koliko mu treba. Gdje mi je najpametnije premostit vezu sa nekim prekidacem?

Reply to
Tihomir K.

Ajde pa javi kako je pro¹lo. Ako bude dobro stavljam je na Slabu Struju da se naðe i drugima.

Reply to
Eugen Mu¾iæ

©kvadro, ne bu to radilo za struje manje od oko 2A!? Naime, recimo da tranzistor '¾ivne' pri naponu Ube=0,5V, znaèi, na rednom otporniku ( na shemi oznaèen s 0,22 oma), treba biti barem toliki pad napona. Znaèi, ili veæi redni otpornik veæe snage, ili neka kemija s O.Pojaèalom......

Sad sam u dilemi. Neka probam sa vecim rednim otporom?

Reply to
Tihomir K.

A na koje struje bi ogranièavao? Koja max. struja ti je potrebna?

Pa recimo za punjenje baterija od kakvih 1000mah i akumulatori max. 70-80ah. Mislim da bi regulacija od 10mA do 2A bila dovoljna , no i maksimalnih 4-5A ne bi bilo lose, da se prije napuni veci akumulator.

Reply to
Tihomir K.

70-80ah.
4-5A
10mA do 2A je preveliki raspon za jedan redni otpornik! Stavi onda preklopnik za vi¹e podruèja koji preklapa razne vrijednosti ( podruèja do 10, 100 mA, 1A i 10A), plus dodatak s trimerom prema onoj shemi. Btw: Negdje sam èitao da je za punjenje olovnih accu-a bolji pulsirajuæi napon, a ne ispeglani.....

To mi je i prvo palo napamet, no sa potenciometrom mi se cinilo nekako elegantnije. Nista, testirat cu pa cu vidjet kaj mi vise odgovara.

Hvala na pomoci.

Reply to
Tihomir K.

Isprobao sam tako spojiti i djelomicno funkcionira, problem je sto se napon mjenja proporcionalno struji. Kako da izvedem da mi je struja konstantna? Recimo sa nekim preklopnikom 1/10( 50ma,100ma..5A...).

Reply to
Tihomir K.

napon

Kod ogranièenja struje se napon MORA mjenjati (smanjivati se), kada struja doðe do limita! Za konstantnu struju ti je onaj jednostavni sklop èiji link si naveo ranije. Preklopokom bira¹ razlièite vrijednosti otpornika....

Znaci ne mogu kombinirati LM338 kao strujni regulator zajedno sam LM338 kao naponskim regulatorom. Recimo da napon namjestim na 15V(ili neku drugu vrijednost), a preklopnikom mjenjam struju u recimo 10 razlicitih stupnjeva (sa razlicitim otpornicima) , a da pritom napon ostane fiksiran.

Probao sam tako simulirati shemu u MultiSIMu i kako ogranicavam struju tako se mjenja i napon..

Reply to
Tihomir K.

struja

kao

preklopnikom

otpornicima)

tako

U osnovi, kod sklopova s ogranièenjem struje, napon mo¾e biti konstantan dok struja nije veæa od limita, nakon toga, struja ostaje KONSTANTNA, a napon se mjenja...