LED spajanje

Ovako imam cetiri diode (plava,crvena,bijela i uv) kojima sam minus spojio zajedno u jednu tocku i na njega stavio otpornik.a plus samo pikam na drugu nozicu pojedine diode i radi.ali kad hocu da mi radi crvena i plava u isto vrijeme ili neka druga kombinacija onda to ne radi. crvena mi radi i sad kad zicom spojim plavu, onda se crvena ugasi,a plava upali. nece da zajedno svijetle, zasto?

Reply to
Crash

Zato ¹to svaka od njih ima razlièiti pad napona (diode su nelinearni elementi), pa ona sa najmanjim odreðuje i napon za ostale. Spoji svaku sa svojim otpornikom ili serijski...

- Dejan

Reply to
Dejan

Razlièit je napona na pojedinim diodama, pa kad se jedna "ukljuèi", ona automatski "iskljuèi" drugu, s obzirom da je isti napon na svima(spojene su paralelno). A i struja kroz svaku diodu bi ti bila manja da to radi kak si zamislio, pa kad spoji¹ plus na dvije ili vi¹e njih, sve skupa bi slabije svijetlilo... Trebao bi stavit otpornik na svaku diodu posebno, pa æe ti onda radit bilo koja kombinacija.

Reply to
Frx