Jos malo pa nestalo

LOL, nisam ni znao da trosim 10kE na baterije

Reply to
'ajde

zar je moguce alkalnu bateriju napuniti 20 puta do 100% ? cudno...

Reply to
grizli

Alkalne baterije se, zacudo, mogu dopunjavati. Ne smiju se isprazniti vise od 50% jer je kemijski proces tada nepovratan. Takodjer, ne mogu se dopuniti do punog kapaciteta vec samo do neke mjere.

Pitanje je zasto bi netko uopce dopunjavao alkalne baterije kad postoje NiMH baterije koje imaju 10x veci kapacitet, 500-1000 ciklusa, a kostaju

10-20 kuna (da ne spominjem Sanyo Eneloop baterije koje mogu kapacitet drzati doslovce godinama a kostaju 20-30 kuna).
Reply to
Svemirko

Dakle, zove se CT-515. Po onome ¹to ka¾e Google, prodaje se pod "BroVista alkaline battery charger", "Hometek green", "SinanPower.

Ovaj njihov na slici ima identièno pakiranje kao "SinanPower", no, bez logotipa.

Reply to
Mario Malenica

zato kaj neki uredaji ne rade bas sa NiMH voltazom. :-)

Reply to
drstoka

Bit ce da je to to.

Reply to
Svemirko

To sam jo¹ prije dosta godina radio, caka je da uz istosmjernu komponentu mora biti kojih 20-30% izmjeniène da sprijeèi eksploziju baterije. Ali to radi tak-tak, ne¹to je dopuni, rekao bih kojih 30-40%

Reply to
- Zoki -

Meni NiMH baterije u fotoaparatima drze oko 2 do 3 tjedna, u zadnjih 10 godina sam koristio sve koje su se kod nas mogle nabaviti i nijedne mi ne traju duze od oko 1.5 do 2 godine. Negdje do tog vremena su OK, drze po 15-20 dana i onda obicno jedna ode pa moram kupiti 2 nove.

Probao sam ih i 'ozivljavati' s naponom i prazniti s punjacima koji imaju takvu opciju ali nista :-/

--
Chupo
Reply to

kapacitet iste velicine niMh baterije je i do DVA puta manji nego alkalne baterije koja npr AA ima i do 4000mAh

Reply to
grizli

To ne znaci puno ako ne navedes o kojoj struzi praznjenja se radi - bilo u amperima ili %C. Kod jacih potrosaca zbog velikog unutrasnjeg otpora alkalnih(u odnosu na NiMH a pogotovo bolje NiCd) dobar dio energije ce se potrositi na unutrasnjem otporu i doticne alkalne ce u takvom trosilu trajati nekoliko puta MANJE.

Boris

Reply to
Boris Vuletic

to stoji ....

hmm ali opet bas alkalne se koriste tamo gdje je potrosnja velika...

trebalo bi izmjeriti recimo neku alkalnu bateriju ... mjerio sam mimh 300mA i bilo je koliko i je deklarirano...

Reply to
grizli

Velika u odnosu na ono sto mogu dati tzv. "obicne" ugljen-cink baterije :-) Uostalom vidi grafikon sto se tice onoga da alkalne "imaju veci napon" - imaju dok su nove

Konkretan slucaj: Olympus C-2000, 4AA baterije potrosnja cca. 600mAh sa upaljenim ekranom kod okidanja kratkotrajne spice cca 1A. Sa novim alkalnim moze okinuti dvadesetak slika sa povijesnim Varta 750mAh NiCd tridesetak sa 2000mAh NiMH stotinjak. Negdje sam vidio test gdje su mjerili koliko ima energije odnosno struje(dvije bitno razlicite stvari ako baterija ima tako zanimljiv grafikon praznjenja kao na onoj slici) za vise tipova i brendova punjivih i nepunjivih samo se vise ne mogu sjetiti gdje...

Boris

Reply to
Boris Vuletic

hehe sto je tek s litijem ? ak imas isti graf za litij bas me zanima

Reply to
grizli

Milion puta dokazano da u foto aparatima NiMH traju dosta du¸e nego alkalne.

Reply to
Hombre

Nemam ali ne bi trebalo biti problem za naci. Koliko znam za litijeve (primarne, ne znam kako je za LiIon i sl. punjive) grafikon napona praznjenja izgleda slicno ravno kao za NiMH na onoj slici s tom razlikom da je napon oko 3.3V prije nego sto dodje do "koljena"

Boris

Reply to
Boris Vuletic