Izračun cijene izrade projekta

Kako izračunati cijenu rada? Pod tim podrazumijevam crtanje sheme, crtanje
PCB-a, pisanje firmware-a, izrada prototipa, testiranje.
Vjerujem da negdje na netu postoje gotovi template-i, ako netko zna bio bih
zahvalan da to posta ovdje.

Re: Izračun cijene izrade projekta

Ne vrijedi tu matematika, cijena je takva kakvu netko hoce platit.

--
Bolje da me mrze zbog onoga što jesam,
nego da me vole zbog onoga što nisam.

Ne znam zašto se javljaš ako ne znaš odgovor.
U svakom slučaju hvala za trud ali to nije odgovor koji tražim.

Re: Izračun cijene izrade projekta

A ja neznam zasto pitas kada na najbolji i najtocniji odgovor koji si moga
dobiti odgovaras arogantnom upadicom....

Kako ces tek odgovarati na druge odgovore, koji nisu toliko tocni kao
ovaj...

?!!?
Psovati im majku ili ih sterati nekamo ?!!??!

ili sti htia da ti netko kaze da to vrijedi milijun, pa da toliko zaracunas
stranci i pozoves se na odgovor na njuzima...
?!?!

Re: Izračun cijene izrade projekta

E jebiga, i ti si fulao. Jednostavno htio sam izbjeći filozofiranje a ti si
otišao i korak dalje, slutiš psovke? Sorry, očito se nismo razumjeli...

Re: Izračun cijene izrade projekta

Hmm, dobro pitanje.

C8%ini mi se kako je jedina "fer" stvar odrediti cijenu satnice i na
osobnoj razini odrediti isplativost ulaganja vremena u realizaciju(ako
nije neka specifiE8%na namjena, poslije prototipa naruE8%iti ploE8%ice pa
prodavati kao gotovo rjeB9%enje).

Ja ovako gledam. A9%to si bolji "developer", tj. imaB9% viB9%e gotovih
rjeB9%enja, cijena je manja(time si konkurentniji). Ako moraB9%
implementirati podrB9%ku za neki novi senzor(i sl.) kojim treba
ostvariti cilj, onda vrijeme implementacije ide u satnicu.

Opet, kao B9%to je kolega Petar rekao "Ne vrijedi tu matematika, cijena
je takva kakvu netko hoE6%e platit." Stari mi je bio RTV serviser pa sam
vidio kako ni satnica, a ni zdrav razum ne pomaBE%u kod naplate...

Pozdrav iz sparnog Osijeka :)

Re: Izračun cijene izrade projekta

Za takvu procjenu kao mjernu jedinicu rada obično koristimo broj
čovjek-sati (man-hour).

Nekakav predložak nemam pošto su nam poslovi raznoliki (od embedded uređaja
do softwarea za PC ili nekakav server), ali u osnovi na svima ćeš imati:

- Analiza zahtjeva, dogovor s klijentom, izrada specifikacija
(specifikacije bi korisnik trebao odobriti i blagosloviti ako se radi o
nekakvom utopijskom idealnom projektu). Nekada se ovo ne naplaćuje ako
klijent ima točnu listu zahtjeva i razrađen plan, ali ako imaš i ulogu
nekakvog savjetnika/konzultanta tada obavezno zaračunavaš. Malo bolji
klijenti znaju cijeniti ovaj dio i posebno ga platiti ako i nije definiran.

- Implementacija/izrada (ovo bi u tvom slučaju razbijeno na nekoliko
cjelina - shema, PCB, firmware, a pretpostavljam kako bi imao i dodatne
troškove oko izrade prototipa štampe)

- Testiranje prototipa, izmjene uočenih grešaka

- Završno testiranje - (kod nekoga ovo spada uz prethodnu točku, ali na
nekim projektima naručitelj mora biti prisutan u ovoj fazi, pa je
izdvojena).

- Instalacija i puštanje u rad (po potrebi verifikacija od strane
naručitelja). Ako imaš nešto što se instalira na lokaciji kod naručitelja,
tada ovdje idu dodatni troškovi vezani rad čovjeka na terenu, dnevnice...

Finese koje su problematične za shvaćanje kod balkanskih menadžera vezane
su uz razliku cijene rada čovjeka s iskustvom i cijene nekakvog početnika
koji na primjer samo kuca kod (ovo se odnosi na tipkanje, ne i na
planiranje). Tada se za nekakvu internu računicu obično ide na povećanje
cijene rada ili na povećanje sati, ovisno o tome što će klijent teže uočiti
ili što će lakše prihvatiti.

Ako radiš solo, tada naravno nemaš takvih problema.

Re: Izračun cijene izrade projekta
Dodatne finese u obračunu imaš ako se projekt isporučuje kao gotova cjelina
(odnosno uređaj) ili ako isporučuješ dio po dio ali tako da je svaki dio
funkcionalan i može se koristiti.

U ovom drugom slučaju ako klijent nije baš razumna osoba, možeš imati
dodatne novčane i vremenske troškove jer tada obično u hodu dolaze nekakve
primjedbe i zahtjevi za izmjene koji se moraju riješiti ODMAH, time naravno
usporavaju realizaciju i riskiraš penale.

http://dimkoelectronics.wordpress.com

Re: Izračun cijene izrade projekta

Sve stoji što si napisao, tako i ja mislim. Nepotrebno spominješ 'balkanske
managere' i mentalitet, nema toga ovdje, radim sa ljudima koji nastupaju fer
i s otvorenim kartama, a u struci su tako da nema neshvaćanja.
Nego loše sam postavio temu, možda sam trebao opaliti neki primjer pa da
vidim koliko bi to netko naplatio?

Hajd, neka bude onda tako.

Imaginarni projekt, za početak nešto elementarno:

Radi se o jednostavnom interface-u. Sa PC strane ima RS232, na drugoj strani
treba prikačiti 4 slave-a na odgovarajuće konektore. Od elektronike tu je
MAX232 i po jedan LM393 prema svakom slave-u, plus nešto sitno pripadajućih
otpornika i kondenzatora. Shemu ne treba izmišljati, za MAX je poznata iz
datasheeta, za interface pod njega prema svakom slave uređaju također. Isto
na pločici treba predvidjeti konektor za napajanje.
Sva elektronika je SMD, svi konektori TH.
Dimenzije pločice trebaju biti 5x5 cm sa 4 rupe za vijke u uglovima. Pločica
je dvostrana.
Nije potrebno raditi nikakav prototip, korisnik zahtijeva shemu, nacrt PCB-a
te radioničku dokumentaciju (sve potrebne gerbere, ncdrill, BOM, pos, te sve
to dodatno u pdf fajlovima).
Predviđeno vrijeme izrade cca 4 sata.

Da čujem, za koliko bi ste to radili?

Re: Izračun cijene izrade projekta

sa ljudima koji nastupaju fer

Drž' se tih klijenata u tom slučaju. :D

Ne bavim se ovakvim stvarima, no ako nema nekakvog velikog projektiranja,
planiranja ili računanja, za ovakve jednostavnije projektiće išlo bi od 60
do 90 kuna po satu (neto), ovisno o kvaliteti i iskustvu majstora.
Ako ide legalno preko nekakvog ugovora o djelu, izračunaj bruto tako da
dodaš još 45-50% na cijenu za poreze i ostale državne namete.

Radni sat studenta bi trebao biti nešto niže cijene od navedenih.

Da unaprijed suzbijem dežurne kritičare:
Ako netko misli kako je 60 kuna po satu malo i da je to rušenje cijene, to
je inače zaokružena neto cijena radnog sata za mjesečnu plaću od 10000 kuna
na 168 radnih sati.
Ako mislite kako nije fer što je radni sat autoservisa 200 kuna, sami ste
si krivi što ste odabrali ovu struku. :)

Re: Izračun cijene izrade projekta

Pa imam i ja neke godine, u prilici sam birati :)

To je malo ispod razumnog nivoa ali hajde, dobro. U Hrvatskoj sat takvog
posla ne bi trebao biti ispod 150 kuna ali recimo da bi razumna cifra za ova
4 sata bila 500 kuna, to je 125 kn/sat.

Nisam mislio na rad studenata. Možda je primjer koji sam naveo banalnost
(nije mi se dalo opisivati nešto jače pa sam ovo stavio kao primjer) ali
posao podrazumijeva iskustvo, brzinu i ozbiljnost. Prvenstveno je to
iskustvo ključni faktor, nakon isporuke ovog navedenog projekta nema više
ispravki, stvar odmah ide u serijsku proizvodnju. Upravo zato mislim da je i
150 po satu malo.

Pričam o honorarnom projektu a ne o radu za redovnu plaću. Tu se mjerila
malo razlikuju. Nikad nisam računao moju satnicu na redovnom poslu ali kad
si sad to spomenuo izračunao sam je, zadovoljan sam. No, to je posao gdje
radim na resursima firme, koristim njezin materijal, struju, računala i
uređaje pa to prilično mijenja na stvari. Za dobiti realnu računicu trebalo
bi uzeti u obzir za koliko moja firma prodaje moj posao na tržištu, tek tada
bi mogli usporediti cijenu honorarnog rada doma i rada u firmi za redovnu
plaću.

Gledaj, cilj mi i jest podići cijenu rada naše struke. Šarenilo je svuda a
najgore je to što mnogi naplaćuju 'onoliko koliko je mušterija spremna
platit'. To je čisto rušenje cijena jer mušterije to kuže pa sve manje nude
:)
Autoserviseri su se za svoje izborili i svaka im čast na tome.

Re: Izračun cijene izrade projekta

Znam, ali unatrag godinu-dvije pala je cijena rada u dosta firmi koje se
bave tehničkim ili IT strukama a posluju unutar Hrvatske i nisu izvoznici,
tako da je tih navednih neto 60-90 kuna po satu sada mnogima daleko kao i
tamo neko brdo u Tibetu.
Ako im nije pala cijena, tada je došlo do štucavice u tempu isplate na
račun ili se jedan dio plaće isplaćuje redovito na račun a drugi dio kad
bude bit' će. Također su se još više povećale razlike između Istre, Zagreba
i ostatka države.

Da, kod poslova gdje je stvarno bitno da se odradi bez greške plaća se
dosta više, mislim da sam rekao kako se u tih 60-90 kn radi o cifri za
jednostavnije, manje zahtjevne poslove gdje nema puno filozofije i previše
razmišljanja.
No, to je cijena jedino i samo radnog sata, a ne cijena dijelova i nekakvog
potrošnog materijala potrebnog za rad na projektu.

Što se tiče ostalog dijela, posao automehaničara ne može baš otići u
outsorce, ovo čime se bavimo može.
Druga stvar je što je u autokućama cijena ranog sata 200 kuna, pa su se i
jebivjetri po polulegalnim garažama polakomili.

Aaaaa, dosta tipkanja, imam posla.

http://dimkoelectronics.wordpress.com

Re: Izračun cijene izrade projekta
radim sa ljudima koji nastupaju fer

E to s autoservisom si dobro opisao!!!
Zbog toga znam servisirati pun k.. stvari, a da im za izmjenu ulja,
svječica, filtera, antifreeza i sl. stvari dam 3x više negoli šta
vrijedi nisam toooooooliiiiiiiiiiiko luuuuuud!!!!

A još bolje je kad nađem na netu "service manual" a ne "user manual".
S takvim manualima može i moja baba servisirat auto.

Neki dan kod prijatelja rinfuzo ulje 1L 40kn (šta je otprilike realna
cijena) , a kod servisera to isto rinfuzo 115kn!!!!!!!

Ništa, otišla bi tema u nedogled, kojoj bi jedino MaChak GNojris vidio
kraj...

Re: Izračun cijene izrade projekta

Takve stvari ne bi ni trebao radit autoservis, to su za desetak kuna radili
barbe na pumpama dok ih nisu otjerali poreznici.
Isto tako autoservisom se danas zove svasta.
Zubak ce uzet par tisuca kuna sto izmjeni ulje, i ako izmjeni, i dolije
tekucinu za brisace.
Inace ne drze se oni cijene sata, ta istaknuta cijena je za sat stajanja, a
za svaku izmjenu
djelova naplacuje posebno.
Tako ti on recimo promjeni za sat vremena disk plocice, zamjeni ulje, ulje u
kocnici,
filtere ulja i goriva, i jos odmara 20 minuta.
I ne naplacuje to 200kn za ruke nego po pojedinacnom cijeniku svake stavke,
pogledaj malo
istaknute cijenike.
Tako ces navedene poslove platit oko 600-1000kn, a ne 200.
Naravno, on te otjera iz servisa dok radi, da ne vidis kako nije imao ni sat
posla.
200kn po satu je samo deklarativna cijena, jer mora nesto pisat :-)))))))

--
Bolje da me mrze zbog onoga što jesam,
nego da me vole zbog onoga što nisam.
Re: Izračun cijene izrade projekta

Ovakvim filozofiranjem od strane vas par svaki thread u ovoj grupi ode u off
topic. Jedino riješenje je da ova grupa postane moderirana a za vas takve
treba otvoriti hr.rec.elektronika , to ja odavno govorim.

Re: Izračun cijene izrade projekta

Pa to i jest sudbina svake komunikacije na njuzima dulje od 5 poruka.

Re: Izračun cijene izrade projekta

Stvarno si odvratan, da odvrata, oduran.
Filozofiranjem si ti zapoceo , iako u tome ne vidim nista lose, ali sad ti
optuzujes za filozofiranje
i zahtjevas od svih nekakvu ozbiljnost, a ozbiljnost bi trebali biti tvoji
threadi, da se daje odgovor samo
onaj koji ti zelis a sve drugacije je filozofiranje.

Sad cu i ja biti, pa ces se ti izgubit i bez moderatora.

Pregledao sam tvoje postove na ovoj grupi, i isti si kao onaj sto se kurcio
brzom voznjom,
pljuvao po audijevom abs-u i klimi, pa me zanimalo sto on to vozi, a ono
trula diana sa zakrpanom ceradom.

U svim tvojim postovima nema nista strucno, sve je nivo hobiste pocetnika
koji
ne zna ni gdje se sto kupuje, (post daljinski, dimer, trafo) ne razlikuje
komponente, trazis da ti drugi poprave kramu (post pretvarac).

Umisljas kako TI naplatis 150kn satnicu a ne firma
citat:(Što se mene tiče, kod nas ovisno o poslu naplatim od 100 do 150
satnicu,
vani 25 - 35 eura i to je to)
U opisu posla ti je i svadja po newsima dok se to tice struke :-))))
(citat: U opisu posla mi je i tipkanje po newsima i forumima. Naravno, samo
onima
koji su vezani uz struku. Možeš li zamisliti? Ne? Pa tko tu ima kuglu oko
noge? :)

ili ovo
citat: (Kompletna naša proizvodnja
ide za izvoz a kolika je proizvodnja ti sam procijeni - 16 zaposlenih,
linija za SMD lemljenje, plaće daleko iznad hrvatskih plaća za isti posao.)

samo to moze biti i 2 i 15 tisuca kn. Inace, te poslove obavljaju tanko
placene NKV radnice u elektronskoj industriji.
(Kina, Filipini, Japan, a i u RIZ-u su to obavljale radnice)
S obzirom na stanje zivaca, izgleda da je prije ona prva cifra, ali barem je
redovna kako tvrdis, ako je.
I da te na poslu gadno jebu, i nije ni blizu kolegijalosti koju umisljas.

Dosta mi je i mojih lazi, a sad moram trpit jos i tvoje.

Sorry , prozvao si me da ne pratim bolje tvoje postove, pa sam ispravio
propust.
Ljutim se na sebe jer mi je zbog tebe jucer zagorila strudla od jabuka dok
sam filozofirao
na tvoje postove, pa mi je sad gorka.

--
Bolje da me mrze zbog onoga što jesam,
nego da me vole zbog onoga što nisam.
Re: Izračun cijene izrade projekta

Evo firma o kojoj coin priE8%a.
http://www.alberici.it/portal/Common.asp?d3D%1

Re: Izračun cijene izrade projekta

Ako ništa drugo postaješ mi zabavan :))

Re: Izračun cijene izrade projekta

Eto vidis da mozes i ti bit normalan :-))))))))))))))))))