Flux remover/ metode ciscenja pcba?

sto koristite za ciscenje pcba nakon lemljenja, ima li tko iskustva/ rezultate s ultrazvucnom kadicom+odgovarajucom kemijom? pozeljno bi bilo neko otapalo bez koristenja kadice i ostale aparature, a da je rezultat i dalje fino ocisceni razmak izmedju fine pitcheva....

iskustva/prijedlozi?

Reply to
Puki

Ciscenje ultrazvukom ide i sa destiliranom vodom, ali je sporo. Ako kada ima mogucnost grijanja vode, ide brze, no treba dici temp. na 45-50C. Dodatak specijalnih aditiva za tu svrhu drasticno ubrzava proces (3-4 min):

Ciscenje izopropilnim alkoholom je isto OK, no ja osobno izbjegavam lakozapaljive tekucine (posebno u uzv. kadi - u moju ide 10L, pa da to plane...)

Za hobi-aplikacije postoji sprej za ciscenje, a ja ga koristim kad moram ocistisi nekakav mali dio plocice, a ne da mi se prtljati sa ultrazukom. Koristim ovo:

- while (1);

Reply to
while (1);

Koliko bi kostala ovakva

UZV kada?

Reply to
BladeRunner

lakozapaljive

ocistisi nekakav

mozes li izreklamirati dobavljaca za hr :) ili nabavljas izvana? takodjer mozes li preporuciti kakvu ultrazvucnu kadicu...

Reply to
Puki

Nei rade maloprodaju, pa mislim da nema smisla, no ipak:

Amtest Draskoviceva 30

10000 Zagreb +385 1 39-08-500

- while (1);

Reply to
while (1);

A da pita¹ njih? Oni sigurno znaju... ;-)

Sve na ovoj strani svijeta ko¹ta od 1-2K? pa na dalje, ovisno o volumenu (dimenzijama) kade. Ja sam svoju kupio u Kini, nije da je ba¹ nekakva fina izrada, no radi, pa za tu lovu (oko 750$ sa DHL transportom) je vi¹e nego OK.

- while (1);

Reply to
while (1);

Ovaj se zeli zapaliti :D

BladeRunner

Zaboravih pitati, da li je flux korozivan kroz neko vrijeme? Bas sam nedugo vidio na lemnim mjestima na krokodilkama nesto slicno hrdji no relativno lagano se maknulo. Pretpostavljam da je to zbog fluxa, no koliko znam korozivan flux se NE smije koristiti u el. industriji.

Reply to
BladeRunner

6k+ kuna :O, no ima nekoliko opcija od kojih je vrlo korisna sweep (od najnize frekve. do max kroz odredjeno vrijeme). Bas sam nesto citao o ciscenju sklopova i naletio na clanak da to moze biti i stetno za pojedine elemente? Da li je to tocno?

Eto ovdje

BladeRunner

frekve. do max kroz odredjeno vrijeme). Bas sam

za pojedine elemente? Da li je to tocno?

Za pranje elektronike po¾eljno je da frekvencija nije fiksna, jer se onda stvaraju stojni valovi koji na mjestima "trbuha" mogu imati preveliku energiju i o¹tetiti elemente, pa veæina novih UZV ureðaja za tu svrhu imaju nekakav "sweep"...

Ako je flux tipa "no-clean", to znaèi da je predviðeno da ostaci nakon lemljenja trajno ostanu na ploèi, pa ne bi smjeli imati utjecaj na sklopove. Tu prvenstveno mislim na flux koji se koristi u SMD pastama te kod valnog lemljenja. Onaj koji je u lemnoj ¾ici ostavlja najvi¹e "smeæa"

- while (1);

Reply to
while (1);

Ako na plocici nema nekakve 'divlje' plastike, etil acetat je najbolja stvar za ciscenje. f

Reply to
Filip Lolic