Crno bijela slika sa kompa-TIP

> Znam sve to. Sa ovim kablom koji imam, imao sam boju sa GeForce 2 i

upravo tako.... hydravi¾n...ti ne bu pomogal!!!

je kolega...u pravu ste glede kondiæa...

dakle.....S-video signal je zapravo signal AM 0-5MHz koji nosi samo LUMINANCIJU....¹to hoæe reæi; osvjetljenje....iliti "sliku" ....crno bijeli kontrast/siva skala.....a ona druga "¾ièica" je zapravo chrominancija iliti boja.....koja je na 4,43MHz FM......i sada kada bi spojili na val nosioc AM-a (sliku) , signal koji nosi boju, a koji je na FM-u ..do¹lo bi do "nepravilnog" mje¹anja signala...i slika bi bila izobliæena.... znaæi....signal boje nekako moramo "umje¹ati" (attenuirati) u sliku (c/b) ....iliti infiltrirati..... ...tu se javlja taj kondenzator koji galvanski odvaja signal boje od signala slike.... e sad.....kakav kondenzator staviti? ...ako se ne varam;kondenzatori su dobri NF filteri a lo¹i VF filteri....¹to æe reæi da su dobri VF vodiæi......ali mislim da postoji odreðena atenuacija....

ako stavimo kondenzator visokog kapaciteta sa chrome na lumu....onda æe kapacitivni otpor biti manji i mje¹anje æe biti intenzivnije ¹to rezultira izobliæenom slikom....znaæi...efekt je kao da smo "direktno" spojili ¾ice chrome i lume....

ako pak stavimo premali kapacitet konda....onda æe cap. otpor biti prevelik pa æe signal boje biti preatenuiran i neæe se moæi mije¹ati sa lumom....te æe slika i dalje biti crno-bijela!!!

ima jedna razlomaèka formula kojojm se izraèunava taj kapacitivni otpor.....a inverzijom se mogu i druge vrijednosti izraæunati... da ne duljim....za ovaj sluèaj,....grafièkih kartica i tv-a.... kapacitet kondenzatora se kreæe izmedju 450 - 550 (560) pF keramièki....sa tim se kapacitetom dobiva najbolji rezultat....ak je vi¹e,izobliæi sliku....ak je manje;slika gubi boju!!!

tips&tricks;

signale je najbolje umje¹ati odmah bli¾e grafièkoj kartici....tj u samom s-video konektoru (na kablu) ....sastavni s-video konektor je svega par kuna a kond je mislim 50lipa......i kond se zalemi direktno sa unutarnje strane konektora na no¾ice mislim; 1 i 3...ili 2 i 4....treba vidit u hardware-book-u toèan raspored s-vid konektora....i onda se uzme dobar video kabl (koax) i samo se spaja na no¾icu luminancije i mase.....isto tako i u scartu....mislim da je video in u scartu pin-20....a masa 17 !!!!!

i to je to....èemu kupovati skupe kablove...èuo sam da ljudi i po 350kn daju za 10m kabla.....i onda plaæu;...joojj,i dalje je crno bijela!...ili koje kakve adaptere...a neki su èak i 100Hz TV novi kupovali samo da bi gledali filmove sa kompa....i opet se razoèarali.....hehehe... ...koliko znam s-video je isti i na 50 i na 100Hz tv-u ...samo je razlika ¹to 50Hz tv ima refresh rate od 50Hz jer sliku prikazuje sa 2x25 poluslika u sekundi a 100Hz tv 100Hz jer 2x 2x25 je 100...tj dva puta ponovi istu sliku...iliti 4x25 poluslika u sekundi......dobro...to je sada veæ druga tematika....nema veze s ovim....

nadam se da sam vladao terminologijom....DIPL.INGovi i MR.SC.ovi...nemojte zamjeriti.....ispravite me ako sam pogrije¹io ¹togod...i nadopunite...

fala...bok...

Reply to
GAGI

GAGI je napisao/la ovo:

na nvidia kartama, mozes pustiti compozitni signal na svhs uticnicu, onda ti ne trebaju nikakvi adapteri ni kondenzatori i slika je skroz ok. a kablovi trebaju bi sto kvalitetniji, tu se stvarno vidi razlika.

Reply to
Spuzva

Pa, ne bi bas bilo tako... Luminantni signal (Y) nije AM nego je baseband, tj. oni NIJE uopce moduliran - to je cisti signal koji definira osvjetljenost svake pojedine tocke, a osim toga on nosi impulse H i V sinkronizacije.

Ovo je takodjer potpuno pogresno. Chroma (C) signal boje je AM moduliran sa nosecom frekvencijom 4.43 MHz. On se sastoji zapravo od 2 signala, U i V (U definira odnos crvene boje i luminanse Y , a V definira odnos plave boje i luminanse Y ) , od kojih se U modulira amplitudno s potisnutim nosiocem, dok se V modulira takodjer amplitudno s potisnutim nosiocem ali i sa pomakom faze od 90 stupnjeva.=20

Atenuirati znaci nesto sasvim drugo nego "umijesati", sto se moze naci u svakom rijecniku stranih rijeci . Atenuirati znaci smanjiti razinu, a mijesanje je nesto potpuno drugo .=20

"Mijesanje" zapravo i ne postoji, signali se spajaju i istu zicu ali oni se i dalje nalaze na razlicitim frekvencijskim podrucjima, kako bi ih TV mogao kasnije odvojiti, jer sjetimo se da se na kraju opet od svega toga dobiva R,G i B koji se prikazuju na kineskopu. Bas zato 4.433619 MHz nije odabran slucajno , nego zato sto daje spektar koji izgleda poput "ceslja", koji se onda ne preklapa sa spektrom Y signala koji takodjer izgleda poput ceslja jer se u njemu ponavlja linijska frekvencija 15625Hz pa je energija u tom spektru koncentrirana oko visekratnika linijske frekvencije.

E, ovo je dosad jedino tocno, i to je zapravo tocno objasnjenje cemu sluzi kondenzator - odvajanje izmjenicne komponente od istosmjerne i eventualno moze sluziti kao high-pass filter.=20

ostoji

=20

ati sa

Od dosta ne bas tocnih i preciznih objasnjenja, mislim da je kljucno ovo

- potrebno je samo podesiti odgovarajucu razinu C signala da boja bude normalno demodulirana, a to se dobiva u ovom slucaju odabirom kondenzatora i to je sve sto treba znati, ako necemo dublje ulaziti u principe rada kolor televizije.=20

=20

Reply to
kiri

Prvo...drago mi je ¹to me je netko ispravio i nadopunio...jer,bio sam siguran da ima dosta netoènosti....ali nitko nije do sada upravo to objasnio ¹to sam ja "poku¹ao"...

Drugo.....ja vrlo dobro znam ¹to znaæi rijeæ "ATENUACIJA"...ako ni¹ta drugo, kao radio amater sam se susreo sa atenuacijom "ozlogla¹enih" harmonika....a i susjedi su se ¾alili na njih pa sam morao primjeniti ATENUACIJU filterom!!

Nisi shvatio za¹to sam u zagradi napisao atenuacija.....mislio sam da se signal u neku ruku mora "PRIGU©ITI I UMJE©ATI"...ali oèito sam pogrije¹io jer je oèito dovoljno samo UMJE©ATI SIGNAL!!!

Sve u svemu.....hvala na ispravci....

Lijepi pozdrav...

Reply to
GAGI

Bravo, majstore! Jos kada bi netko mogao po mogucnosti nacrtati i malo poblize objasniti ovo sto si gore napisao ovoj djecici koja to procitaju ili pokazati im to na vektroskopu skola bi bila potpuna. Sjecam se da smo na TV-u u master kontroli imali jedan vektroskop stalno spojen na signal Bursta, a on je imao tri kvadratica razmaknuta za 120° i svaka je boja uredno bila cijelo vrijeme unutar njega. Ako je amplituda neke boje bila niza, odmah se tockica pomakla prema centru ekrana

Kreso

Reply to
Petar

cut

hehe...meni je i slovo M od "majstora"...daleko iza horizonta......ja to "natucam" ko ccorava kokoss!

...jedino ako si mislio na kolegu Kiria.....onda i ja podr¾avam pohvalu!

ma interesantna je stvar ¹to se oko tih spajanja sa vga2tv toliko lamanteralo ali nitko nije nikada dao konkretan pravi odgovor.......a s obzirom da sam "samouk" a strukovno sam u prehrambenoj domeni---mislim da iako sam iznio "podosta netoènosti" kako ka¾e Kiri; sam ipak ostao u gabaritima teme....i malo konkretnije pojasnio kako se to radi i za¹to se to radi tj dogadja.....a kolega Kiri me nadopunio i ispravio....

(iskreno; malo je smije¹no(polubitno) jesam li obrnuo AM sa FM ili sam rekao da je signal rastegnut od 0-5MHz ili je baseband 0-5.....mislim da je u globalu to irelevantno,jer ovdje se samo tra¾ila bit uporabe kondenzatora i kojeg kapaciteta)

a kako je u prija¹njim postovima navedeno da se o tome veæ pisalo...sjetio sam se da sam upravo ja bio taj koji je i pro¹li put(prije par mjeseci..mo¾da i vi¹e) o tome "kukurikao" ...ali nije bilo ba¹ odjeka...jer me nitko nije "nadopunio" kao sada...

fala deèki....bok

Reply to
GAGI