Baterije

Nije mi jasno zasto su punjive baterije 1,2 V ( baterije AA, AAA). Baterije koje se ne pune su 1,5 V. Na stranici firme koja se bavi obnavljanjem baterija za laptop (sad je ne mogu pronaci) pise da nakon obnove programirju bateriju. Znam da baterije za mobitele i laptop imaju kontorler ali sto se programira nokon zamjene starih clanaka. Nije li dosta zamjeniti stare clanke ili se i kontroleri stare baterije mijenjaju?

Reply to
Flash

Meni nije jasno zasto i jedne i druge nisu recimo 12V, to bi bio puno upotrebljiviji napon. Kojem je to glupanu uopce palo na pamet raditi baterije (clanke) od 1.2 (1.5) volti? :))

Ovisi o slucaju. Kontroler (Battery Management System - BMS) nekih baterija jednostavno ne zeli raditi kad se promijene clanci. Zasto? Zato sto je BMS na staroj bateriji registrirao neispravan clanak, ili je stanje cijele baterije palo ispod nekih tvornicki zadanih limita i BMS jednostavno to registrira i proglasi bateriju neispravnom. Ti promijenis clanke, a baterija i dalje ne radi. E onda treba programirati, zamijeniti ili sto vec taj BMS... f

Reply to
Filip Lolic

Dobar dio kontrolera ima counter, pa nakon tvornicki predvidjenog broja punjenja jednostavno ih ne puni kako treba. Vidi jel imas kakav eeprom na kontroleru, potrazi na netu dump sa svjeze baterije i napucaj ga unutra. Cesto se dogodi da ti clanci jos uvijek solidno odradjuju posao.

Reply to
Mika

Odgovoran je 'glupan' koji je tako uredio kori¹tene elektro-kemijske procese ...LOL

Zbog drugaèije kemije baterija koje se pune i onih koje se ne pune. Jedna punjiva aa ili aaa baterija je ujedno i jedan èlanak i on ne mo¾e iznositi vi¹e od 1.2V. Meni je puno interesantnija èinjenica da postoji masa konzumerske elektronike koja po papirima prihvaæa i jedne i druge baterije, ali ukoliko stavimo punjiva(1.2V) jednostavno ne radi dobro ili ne radi uopæe zbog nedovoljnog napona.

Reply to
The Unbound

Trgovaèko-lopovska posla?

Pa osim NiCd i NiMH ima i raznih drugih punjivih baterija koje imaju napon veci od 1.2V npr. NiZn sa 1.6V.

IMHO nije previse povezano sa naponom, vec vise sa ostalim karakteristikama te opcim stanjem baterije.

--
Pozdrav,
Walter

Gororis o AA i AAA baterijama? Gdje ima za kupiti NiZn 1.6 baterije i punjac?

Reply to
Flash

Da. AFAIK jedino takvih i ima.

Kod nas nemam pojma. Znam da ih je bilo u Conrad Electronicu - najblizi pravi Conrad je u Sloveniji ili Austriji. Samo upisi nizn u search...

--
Pozdrav,
Walter

=_NextPart_000_009B_01CC8FF5.28998150 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

ovaj dio mi ne da mira :=20

ili je stanje cijele=20

to=20

O.K. 'laptop' proglasio baterije : ne valja - promjeni. Nove baterije = u=B9tekao , stare otvorio i malo mjerim : 6 kom - po 2 u paralelu. = sekvenca =3D 4.10 V ( 3 serijski =3D 12,3 V ) . na ku=E8i=B9tu pi=B9e = : ' rating : 10.8V =3D 47Wh '. Laptop star cca 2 god svakodnevno u = pogonu cca 8 sati u firmi.

Nisam odvajao clanke da bi ih mjerio pojedina=E8no.=20

Pitanje : elektronika zaklju=E8ila da je previ=B9e cilklusa , a =E8lanci = su jo=B9 dobri ? ( HSTINN-OB88 Litij - ion , a na =E8lanku pi=B9e : = SE US18650GR ))=20

ILI neki od =E8lanaka smeta ispravnosti ili su svi za odlagali=B9te = .

Pitanje : Kako prona=E6i ispravni =E8lanak sa multimetrom ( npr : =

= ... .=20 , ...... a onda bi i punja=E8 trebao , mo=BEda je ovaj dovoljan za = pojedini =E8lanak ?

(

)

Trenutno baterije nisu namjenjene ne=E8emu , samo mi ih je =BEao = usmjeriti na odlagali=B9te.=20

hvala na odgovorima

Ivan

Reply to
mede