220V na krov?

Zivim dva kata ispod krova u peterokatnici. Vukao bi svoju zicu za na krov jer bi stavio komp u kutiju koji bi bio wireless AP i router i slicno... e sad zanimalo me da li ja mogu UPS staviti na dno zice odnosno na pocetak? Odnosno, sta se desi ako se kondenzira vlaga u kutiji i dode do kratkog spoja? Da li UPS ima neku zastitu ili nesto slicno da mi ne izgori pol instalacija u kuci? :) ili kako najbolje rijesiti tu "zagonetku" ? ¾

Hvala

Reply to
Dakky

Kutija mora biti dovoljno èvrsta, otporna na otmosferilije, sa otvorima za hlaðenje koji ne propu¹taju vodu kada pada ki¹a. Mora se moæi za¹arafuati u zid ili pod, da ti ju netko ne odnese i imati lokot, te izgledati dovoljno ne zanimljivo i ne interesenatno, ali ipak uredno. Kabal za struju mora biti otporan na atmosferilije, poglavito na visoke temperature i sunèevu svjetlost te vlagu. Plastika se inaèe raspada na suncu ¹to ne bi bilo pametno kada je u igri 220V Dobro bi bilo na kablu naznaèiti da se radi o viskom naponu, standardna oznaka, te imati ga u kanalici dodatno za¹tiæenog. Presjek vodièa mo¾e 1.5 mm2, tri ¾ile: Plava-nul vod, crna-Faza i ¾uto zelena-Uzemljenje. Treba ti jedna ¹uko utiènica i utikaè za taj kabal, ili utikaè odmah mo¾e¹ staviti onaj za raèunalo.

... e

UPS stavi¹ u stanu i 220 vleèe¹ sa UPSa u stanu do krova ili na krovu skupa sa raèunalom, nije bitno.

UPS ima za¹titu no nije zgorega napraviti dodatnu. Vlaga se kondenzira kod naglih razlika u temperaturi i bez cirkulacije zraka. Neka finu jedan vent izvalèi zrak van iz kutije i sve bu OK.

Prouèi rad FID sklopke. Kako struju ¹alje¹ van ista osim prema raèunalu mo¾e curiti i nekam drugam ako doðe do o¹teæenja na kablu. FID sklopka osigurava pravodobno iskapèanje u tom sluèaju. Ako je veæ ima¹ u stanu onda nije potrebno. Od prepotereæenja se osigura¹ osiguraèem. Za jedno takvo raèunalo dosta je najslabije ¹to mo¾e¹ naæi za kuæne instalacije. utiènice obièno imaju 16A ¹to je pun kufer previ¹e. Dosta je 4A ako negdi mo¾e¹ naæi tak slabi osiguraè. Osiguraè stavlja¹ na poèetak kabla, ne na kraj kod raèunala. Kabal mora biti otporan sa svojom izolacijom, a presjek vodièa mo¾e 1.5 mm2

Osim ¹to ti to mora raditi kako treba mora¹ misliti na sigurnost drugih koji bi mogli naletiti na taj kabal, pa pazi kuda ga vleèe¹, da netko ne zapne na njega, presjeèe ga, spotakne se ili nedaj Bo¾e bude izlo¾en u bilo kojem trenutku naponu gradske mre¾e.

Reply to
miha

Bilo bi pozeljno kabel za 220V uvuci u zastitnu cijev. To je vrlo cvrsta, celicna rebrasta cijev dodatno plastificirana, ali ipak fleksibilna (savitljiva). Ona stiti od mehanickih utjecaja, glodara, i ako nije ostecena od vlage i sunca. Ima ih u trgovinama elektromaterijala. Kablova imas posebnih za vanjsku monatzu, ali ako stavis u cijev onda mozes uzeti trozilni kabel PGP- 3x1,5 ili

2,5mm2 ©to se tice samog PC-a treba mu osigurati neku cim konstantniju mikroklimu. Ormar bi tokom vrucih dana morao biti dobro ventiliran ili ako je na suncu hladjen. Zimi bi morao biti grijan.Osim ako unutra ne bude clockani Athlon :-)). Problem je kad preko noci imas npr -10C a preko dana +10. To nije dobro zbog kondenzata vlage, ali niti hard disk nije sretan na -10C. Sigurno mozes ocekivati problem kod tih ekstremnijih temperatura. Postoje mali grijaci bas za te namjene. Ovisno o velicini ormara stavis grijac 20-50Wsa termostatom i podesis ga na nekih 15C.

Kad stavljas opremu na krov treba vidjeti kako stoji stvar sa gromobranom. Postoji sansa da si dovedes munju u sobu. Znam postoji na tisuce TV antena po krovovima bez ikakve zastite. Ja sam vise puta vidio tragove djelovanja groma na raznim aparatima. Cak sam i sam bio izlozen udarcu groma. Vjeruj mi da to sigurno ne zelis isprobati.

--
Pozdrav
Electron

Preko UTP kabla s kojim ces i spojiti se na AP i to na dvije neiskoristene parice. Prenesi 12V ili slicno, jer ako ces 220V onda te susjedi mogu (ako saznaju) tuziti za ugrozavanje statigajaznam...

Sa 5V ili 12V nemas brige. Ide i do 2A struje.

Reply to
Svemirko

nebi preporucio vuci 220V! Sigurnije i bolje je preko 2 nekoristene parice UTP-a poslati recimo 48V pa onda smpsom pretvorit u potreban napon. Btw, preporucio bi da na krovu stoji samo AP a da se PC nalazi u stanu.

[...]

Da li postoji Fidovka u pakiranju sa uticnicom odnosno da se "nesto" nalik produznom ukljuci u uticnicu i u taj produzni sve dalje sto treba, pa bio to i kabel za na krov... BTW gromobran zgrada nema........ (ali je i doduse pored moje zgrade jedna jos visa od moje i to kojih 10-15 metara visa... a mislim da ona ima gromobran....)

Reply to
Dakky

Nisam se bas bavio wirelesom tako da neznam koje opcije bi trebao imati AP, ako mislis na routing i ostalo to se lako sredi na routeru. Ako bas mora biti PC na krovu, najbolje rjesenje je napraviti neki SMPS koji ce raditi na

24-48V i davati potrebne napone. Dovodjenje napona 220V bi trebalo izbjegavati jer se radi o prostoru izlozenom atmosferskim utjecajima, vlazi ali i suncu koje moze izazvati unistavanje izolacije i time opasne situacije. Ako se to vec ne moze izbjeci ondabi trebalo koristit odvojni trafo.