16x2 Display moze li 5V umjesto 4.2V

U chipoteci sam kupio LCD 16x2 Display. Njegove katakteristike su na ovom linku (samo jedna tablica)

I pise da se napaja na 5V, ok to imam. A backlight display pise da se napaja sa 4.2V E sad me zanima jel bi mogao i na taj backlight spojit 5V da ne radim sad napajanje od 4.2? Jel ima tko kakvih iskustava? Hvala

Reply to
Stypiea

Stavis jednu diodu sa 5v.

--
Dugo sam trazio takvu devojku,
sada trazim jos jednu takvu!

Iako bi sa diodom radilo, bolje rjesenje je 10oma/0.5W otpornik jer se radi o ledicama.

Pogledao sam sad ovaj datasheet. Bolje reci pokusaj da to bude. :) Napon koji se tamo navodi nije radni napon za bl diode, vec prosek za odredjenu potrosnju. po meni ovo ce raditi na 5v bez problema. Displeji koje sam ja ranije koristio su uglavnom sa dve, tri diode na red, pa po nekoliko takvih redova u paraleli, i u pojedinim datasranjima napon moze biti drugaciji uz promenu otpornika (smd) i (ili)na samoj plocici displeja ili externog u krajnjem slucaju. rekao bih da je potrosnja kod ovg displeja dosta velika, one koje sam koristio, imali su sa ukljucenim bl i mah osvetljenjem,

30-40mA. Ove se navodi 120mA pri naponu od 4.2v
--
Dugo sam trazio takvu devojku,
sada trazim jos jednu takvu!
Reply to
SASA M.

oprostite nije mi radio outllok dan dva

Da mislio sam na pozad>>>

Reply to
Stypiea

Provjeri struju kada tako "moæno" zasvijetli. Na backlight diodama pametno je ogranièiti ju (ipak su to najobiènije LED-ice). Trebalo bi ti u pdf-u za taj display pisati kolika je preporuèljiva (NE MAKSIMALNA!!!) struja za to osvjetljenje.

Reply to
Mario Malenica

mozda

©tedi¹ na jednom otporniku, a kada ciknu LED-ice, kupiæe¹ novi modul?
Reply to
Vaso