Död Pioneer DEH-P8400MP

Kan man göra några upplivningsförsök på en sådan apparat?

Jag har ström in på alla sladdar som skall vara inkopplade. Trycker man på SRC knappen så drar den ytterst lite ström. Och det verkar som om den försöker trigga igång någonting, men mer än så blir det inte.

Om man manuellt öppnar fronten med hjälp av kugghjulen på insidan när strömmen är avslagen, så åker den snällt tillbaka till stängt läge igen när man kopplar på strömmen.

Altså är den inte helt död elektriskt sett.

Har ni några tips? Delar av schema?

Vänligen // Micke Mek

Reply to
Mikael Karlsson

: Jag har ström in på alla sladdar som skall vara inkopplade.

På den röda sladden (tändningsström) sitter det en resistor innanför det lilla plasthöljet. Är det helt?

[...]

Tyvärr inte. Jag har aldrig haft nöjet att jobba med denna modellen. Vanligtvis monterar jag/vi in dom i bilar till kunder, sen hör vi aldrig av dom igen....hahaha.. (läge för misstolkning).

: Delar av schema?

Servicemanual har jag i pdf-format , dock är det 8Meg stort. Klarar ditt mejlkonto det??

/Morgan

Reply to
Morgan
Är det en CD-spelare? /Janne
Reply to
Janne

Jo, jag har spänning efter resistorn.. Har även provat att koppla förbi detta strömbegränsningsmotstånd.

Jo, mitt mailkonto service at koaxial.net klarar av så stora mail.

Det vore hel hyggligt att försöka överlista denna apparat..

// Micke

"Morgan" skrev i meddelandet news:xQkAc.96196$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

av

Reply to
Mikael Karlsson

Ja, det är en CD-spelare och MP3 spelare.. Hela kittet.

// Micke

"Janne" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Reply to
Mikael Karlsson

"Mikael Karlsson" skrev i meddelandet news:JiiAc.96179$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Min Pioneer DEH-P8400MP vägrar spela mina cd & mp3 skivor hyffsat(hackar). Någon som har haft det problemet? Provat att bränna på olika sätt också, men med samma resultat.

Reply to
Mattias Eriksson

Har du prövat att rengöra laserlinsen? /Janne

Reply to
Janne