znieksztalcony dzwiek w TV

Dawniej tego nie było, ale od kilku tygodni zauważyłem, że
czasem dźwięk na niektórych programach słychać
zniekształcony w podobny sposób, jakby dawnemu magnetofonowi
szpulowemu ktoś taśmę lekko hamował - szczególnie dotyczy
to wysokich tonów
Myślałem że to tylko na jednym TV, ale na drugim córka również
to zauważyła. Mamy odbiór z Raszyna bardzo dobry

Czy ktoś u siebie też to zauważył, czy też jest to wina telewizora?
(telewizory to Sony i Panasonic po ok. 10 lat)
*** blad ***

Re: znieksztalcony dzwiek w TV

U mnie coś takiego było na TVN24 kilka miesięcy temu. Czasem nie szło
zrozumieć co mówią.
Uznałem, że coś eksperymentują i gdzieś po drodze sygnał przechodzi przez
Windows.
Po 2 tygodniach chyba się wycofali bo znów jest ok.
Potem coś takiego pojawiło się na jakimś innym kanale, ale chyba tylko na
kilka dni.
P.G.

Re: znieksztalcony dzwiek w TV

Zauważyłem to na tvp Kultura, tv mam przez kablówkę. Choć od kilku tygodni
jest już chyba dobrze.

--
GLaF

Re: znieksztalcony dzwiek w TV
Ufff a ja myślałem że coś ze mną nie tak ;-)

Ale tak poważnie .. wczoraj około 19.00 na TVN  mocno był zniekształcony
głos ... Ale myślę że to przez najdanik naziemny. Przełączyłem na TVN na
cyfrze i było OK .

pzdr
Pawel

Re: znieksztalcony dzwiek w TV
Użytkownik "Pawel"

cieszę się, że też to macie i nie jestem sam :-)
U mnie wczoraj to właśnie TVN miał taki dziwny dzwięk.
Wcześniej obserwowalem to na dwójce i lokalnym TVP Info warszawskim

Czyli wygląda na to, że to nie odbiornik TV a coś z nadajnikiem
naziemnym,
może akurat tym z Raszyna
Tylko to nie może być jakieś zwykłe zjawisko atmosferyczne/fizyczne -
chyba
to cos zwiazanego z techniką

równie niepożądany efekt daje czasem przepuszczanie filmiku przez jakiś
"MediaConverter", który zmienia mu rozdzielczość i kodowanie dzwieku
*** blad ***

Re: znieksztalcony dzwiek w TV

Prawdopodobnie dzwięk stereo jest w Nicamie a Twój telewizor odbiera tylko
fonię stereo A2. Proponuję przełaczyć na mono i wysłuchać czy pomogło. Jeśli
mono nic nie
zmieni to jeżeli na innych kanałach jest OK to wina jest po stronie nadawcy
(operatora
kablówki)

Pozdrawiam
Bobo

Re: znieksztalcony dzwiek w TV
Użytkownik "Bobo"

ja odbieram naziemną TV a nie kablówkę i pierwsza rzecz to zmieniłem na
"mono"
- nic nie pomogło
*** blad ***

Site Timeline