Zasilanie TDA7294

Tak mnie naszło żeby sobie wreszcie skompletować zestaw do słuchania
muzyki, głównie z komputera, bo typowe głośniczki komputerowe mają
taką jakość że się tylko wku...ć można. Ponieważ ma to być w miarę
niskobudżetowe :-) postanowałem sam sklecić jakiś wzmacniacz (kolumny
się jakieś skombinuje).

Padło na kostki TDA7294 - łatwo dostępne, tanie i chyba w miarę dobre.

Oczywiście trzeba to jakoś zasilić. Chciałbym raczej uniknąć zakupu
dużych i drogich transformatorów sieciowych, postanowiłem zrobić
zasilacz impulsowy w topologii push-pull (najmniej chyba
problematyczna w konstrukcji).
I tu pytania:

- Czy zasilacz impulsowy nadaje się do zasilania wzmacniacza audio?
Bo na moje pojmowanie to nie ma najmniejszych przeszkód, a nawet jest
lepszy od tradycyjnego (częstotliwość kluczowania wielokrotnie
przekraczająca akustyczną w porównaniu z 50Hz).
Tylko bez audiofilskich bajek o kierunkowych przewodach i złotych
bezpiecznikach :-)

- Czy sensowna jest praca zasilacza np. na SG3525 bez stabilizacji?
Układ leciałby sobie z wypełnieniem np. 40% i już. Przy zasilaniu
"tradycyjnym" (trafo 50Hz) też nie stabilizuje się przecież zasilania
końcówek mocy audio. Ostatecznie w dawnych czasach stosowano układ
Royera (a zresztą nadal się w niektórych rzeczach stosuje) i zailacze
też jakoś działały (działają).

- Czy sensowne jest wykonanie dwóch osobnych zasilaczy, po jednym dla
każdego kanału stereo dla zmniejszenia odziaływania jednego kanału na
drugi? Tzn. ja to widzę tak - 1szt. SG3525 steruje (oczywiście przez
dodatkowe tranzystory, bo SG sam nie wyrobi sterować po dwóch mosfetów
z jednego wyjścia) dwoma identycznymi układami po dwa mosfety + trafo
+ diody, dławiki, kondensatory itp. W ten sposób mamy dwa zasilacze z
jednym kontrolerem.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Tylko po osiągnięciu odpowiedniego obciążenia. Oczywiście napięcie wyjściowe
będzie trochę pływać (bardziej niż sieciowe) i siadać pod obciążeniem.
Parametry dynamiczne zasilacza na SG i tak są kiepskie, brak pętli
sprzężenia niewiele tu pogorszy, chociaż obawiałbym się zachowania przy
gwałtownym zmniejszeniu obciążenia, nawet do dopuszczalnej "statycznie"
wartości.

BTW, zastanawiam się, czy SMPS własnej roboty + końcówka własnej roboty
pozwoli Ci osiągnąć jakość lepszą niż w komputerowych głośniczkach...

e.

Re: Zasilanie TDA7294

Odpuść sobie i zrób to na "normalnym" trafoku, albo kup sobie  CREATIVE
GIGAWORKS T20
taniej Cię to nie wyjdzie, widziałem też fajnie grające kolumienki drewniane
do kompa za ok 400zł
z pilotrm.

Re: Zasilanie TDA7294

Nie obraz sie, ale cos ci powiem. Fajnie jest cos zrobic samemu, ale pytanie
czy to ma sens? Ja tez kiedys sam robiłem rozne rzeczy, ale sie w koncu
wyleczyłem. Postanowłem nie wywarzac otwartych drzwi. Na Allegro mozna za
grosze kupic przyzwoite wzmacniacze mocy lub amplitunery. Ja ostanio mialem
pod swoj komp podpiete kolumny kupione na Allegro: Bang & Olufsen i
wmacniacz Pioneera + najwyzszy model tunera firmy Uher. Dzwiek wysmienity
jak na kompa nie mowiac o tym z tunera! Juz za kilkadziesiat zł mozna kupic
calkiem fajny wzmacniacz czy to polski (z czasów PRL-u) czy zachodniej
produkcji. Podobnie z kolumnami, choc tutaj trzeba juz dobrze pomyslec i
podchodzic do tego ostrożnie.

pozdrawiam - Janusz

Re: Zasilanie TDA7294

Z tymi wzmacniaczami starszymi jest wbrew pozorom sporo kłopotów. Jak
już coś samemu to lepiej na lm3886, jest to dość odporne na głupoty, a
kit można kupić np. tu:
http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/883/wzmacniacz+mocy+z+ukladem+lm3886+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
Do tego zwykłe trafo, a nie żaden zasilacz impulsowy, trafo z giełdy czy
allegro nie jest drogie.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl