Zasilacz komputerowy na 12V

Hej,

szukalem na Alledrogo i nie ma. Sa na eBay, ale drozej, zza granicy i do tego dochodzi wysylka. Czy ktos orientuje sie, gdzie w Polsce moge zdobyc zasilacz komputerowy do samochodu tj. na 12V? Ew. jakies schematy, coby oddac znajomemu elektronikowi do zmontowania?

Na WGE tez pytalem. Robia wielkie oczy.

Reply to
Tomek Jarzynka

przeszukaj archiwum:

12v atx

fajny gotowiec kosztuje 300zł jakbyś komuś zlecał wykonanie, to daj znać, na pewno wyjdzie taniej, przy większej ilości sztuk

drugie rozwiązanie: przetwornica 150W-200W - do 200zł zasilacz komputerowy w obudowie masz lub 50zł

osobiście stosuję przetwornicę 150W, malutki fullwypas zasilacz atx do swojej epii kupiłem na allegro za 25zł

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Tomek Jarzynka schrieb:

do normalnego kompa? Dość droga impreza. Jak masz miejsce to taniej jest dodać przetwornicę 12/230V. W każdym razie ja tak dla klienta zrobiłem, wyszło połowę taniej. Za zasilacz 12V zaśpiewali 200EUR + VAT ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

wrednie cię chcieli naciągnąć

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Zygmunt M. Zarzecki schrieb:

tylko ja potrzebowałem 300W, normalny full size ATX.

Waldek

Reply to
Waldemar

Uzytkownik "Tomek Jarzynka" snipped-for-privacy@ZMIEN-tlen-NA-kadu.tlen.net> napisal w wiadomosci news:3476066.NSGxMQmJIi@arista.4mind.pl...

jakby co to do zasilania zwyklego zasilacza ATX, wystarczy mu dac jakies

310V DC - wlasnie robie taka przetwornice to jakby co to mozna sie dogadac ;-)
Reply to
nuclear

Nudna wrotka - Zygmunt M. Zarzecki napisal w <e66hif$49p$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl>:

Jakos nie podoba mi sie wizja przetwornicy (straty, cieplo) napedzajacej zasilacz ATX (duzy, glosny, straty, cieplo) w samochodzie. Policzylem i z USA zasilacz M1-ATX mozna kupic za 250zl, tak chyba zrobie...

Reply to
Tomek Jarzynka

link?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Jak zwykle nie na temat Tomek Jarzynka ( snipped-for-privacy@ZMIEN-tlen-NA-kadu.tlen.net) zaczal nawijac:

a nie mozna (pewnie nie bo juz by ktos o tym pisal...) wziac 12V z samochodu i obnizyc na 5V? przeciez komputer uzywa tych dwoch napiec?

Reply to
MooNTER

A gdzie w samochodzie masz 12V? Masz mocno zaśmiecone coś pomiędzy

12.5 a 14.4V - ja bym się bał zasilić cokolwiek bezposrednio z takiego śmietnika. A stabilizacja do 12V mocno zaśmieconego napięcia 12.5 - 14.4V łatwa nie jest.

A 3.3V gdzie zgubiłeś?

-12V tylko dla RS232.

Zdecydowanie za mało. Ale przede wszystkim problemem jest zaśmiecenie różnymi impulsami. No i problem rozruchu.

Widziałem 'fabryczne' rozwiązanie problemu - strach się bać. 12V bezpośrednio, 5V i 3.3V z przetworniczek step-down, -12V na jakimś inwerterze. _Bez_ filtra na wejściu. Układ niewiele większy od wtyczki zasilania do płyty.

Nudna wrotka - Zygmunt M. Zarzecki napisal w <e66uth$qhg$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl>:

Tylko nie wiem, do czego sluzy to -5V, ktorego nie ma.

Reply to
Tomek Jarzynka

cos tak czuje ze jest zapotrzebowanie i sens wyprodukowac takowa w wiekszej ilosci a raczej dorabiac takie wejscie do zwyklego zasilacza ATX..modyfikacja ukladu dosyc prosta..kiedys pisalem na pme

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

ciekawe ile za taki 350W zasilany zarowno z 230 jak i 12V moznaby wziasc.. chyba zbuduje kilka testowych i wrzuce na allegro.. czy cena 150..200zl bylaby bardzo odstraszajaca?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

W standardzie ATX2 -5V juz nie ma. Uzywane bylo w czasach XT do zasilania pamieci. -12V jest uzywane przez porty RS232 oraz karte dzwiekowa.

Reply to
William

Greg(G.Kasprowicz) schrieb:

jak będzie toto miało CE, FCC, FDA i dopuszczenie do zastosowań medycznych w EU oraz mogło być zasilane z 100-240V zmiennego i 12 stałego to może być i 2x tyle.

Waldek

Reply to
Waldemar
Reply to