zasilacz do pc

Nadszedł czas aby rozebrać wagonik zasilaczy atx jaki mi się nagromadził. Wczoraj skończyłem.

Nasunęło mi się, że w takim zasilaczu to w sumie nic nie ma. Wygląda na rentowny towar do produkcji i handlu bo jeszcze widać było metki z cenami 110zł, 90zł, 120zł W porownaniu np do płyty głównej za 200zł stopień komplikacji wydaje się nieduży.

Reply to
PiteR

Irokez pisze tak:

tak, ale i tak sporo za TL494 i LM393

tuner dvb-t Manta 125zł. Nie poskłada go maszyna.

Reply to
PiteR

Minus marża sklepu, koszt produkcji, podzespołów, VAT, podatek, itp. Opłaci się zapewne, ale raczej o ile to będzie ten "za 800", czyli już nie taki badziew ostatni tylko raczej coś w miarę solidnego...

I, żeby na tym zarobić trzeba wyprodukować duuuużo...

Reply to
sundayman
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

J.F pisze tak:

no właśnie coraz mniej :) rozglądam się za nową a tam tylko grube scieżki.

rozglądam się też za zasilaczem i założyłem że więcej niż 250 to nie dam bo jeszcze rozkrecę i coś mnie trafi ;)

za 600zł to można kupić np aparat co filmuje w HD, dvd, blureja, wiertarkę sds, tuner sat wypas, rejestrator na 4 kamery i wyjściem w LAN, malutki telewizor.

Nie skuszą mnie tymi kolorowymi wtyczkami i kabelkami w oplocie ;)

Reply to
PiteR

Ile Ci potrzeba transformatorów?

Ale, jak weźmiesz pod uwagę, że w razie małej obsuwy pociągnie toto za sobą MOBO za 500, CPU za 1100, GPU za 1500, to imho lepiej jednak kupić coś, co nie czyha na pierwszą lepszą okazję, żeby wylecieć efektownie w kosmos.

A jednakowoż zasilacz zasilaczowi nie równy...

Reply to
sundayman

W dniu 2012-04-04 10:59, J.F pisze:

Produkowac sie nie oplaci bo wiekszosc tej ceny to marza sprzedawcy. Producent zawsze dostaje po dupie i sprzedaje za grosze to co pozniej panowie od marketingu opylaja za gruba kasiore.

W dniu 2012-04-04 23:06, sundayman pisze:

I twierdzisz, że wyższa cena gwarantuje bezpieczeństwo?

Reply to
JK

sundayman pisze tak:

no powiedzmy że kupię sobie taki

ciekawe czy ma chociaż soldermaskę? ;) ma dużo dziurek to pewnie da się podejrzeć.

Reply to
PiteR

W dniu 2012-04-04 23:54, JK pisze:

Ale wyczuwasz różnicę między pojęciem "gwarancja bezpieczeństwa" a "wyższa niezawodność"?

Reply to
Mario
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 2012-04-05 00:07, PiteR pisze:

Elektronikiem nie jestem, nie otwieralem mojego obecnego zasilacza, ale mam zasilacz 500W OCZ kupiony jakies 4 lata temu (cena OIDP ok.200pln), mocno eksploatowany (duzo uzywam komputera w domu, czesto intensywnie grajac w gry 3D), wszystkie napiecia trzyma wzorowo po dzis dzien, a rozne skoki napiecia podczas wylaczen pradu, wiercen, budowy itp. mu nie zaszkodzily.

Reply to
venioo

Ale o czym my piszemy - nie o masówce po 80PLN tylko raczej o porządnych zasilaczach za 800PLN - dlatego pytam: ile chcesz transformatorów?

Dnia Thu, 5 Apr 2012 12:17:26 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

A ile tych zasilaczy po 800 sie sprzeda, jesli obok sa po 80 ?

Tyle, że nie będzie problemów z produkcją transformatorów do nich.