"Zasi?g" RS232 na 5 V

Witam W projekcie mam zamiar zastosować do komunikacji między mikroprocesorami UART pracujący w systemie MASTER>SLAVE. Prędkości nie będą wysokie, zastosowanie głównie do wymiany komunikatów. Pytanie mam takie, jaki zasięg może mieć połączenie na 5V (bez MAXa) i na jakim kablu najlepiej to zrobić? Czy 5 metrów to nie będzie problem i dla jakich prędkości (czym szybciej tym lepiej ;) )?

Pozdrawiam

Reply to
SRB

TTL, to chyba z pol metra... Pare dni temu zastanawial sie co zrobic: news:e0b0kr$21g$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Reply to
bad_skipper

bad_skipper napisał(a):

Możesz napisać temat wątku? Nie mogę nic znaleźć na googlach, a ten link szczerze mówiąc nie wiem jak otworzyć. ThunderBird go nie otwiera automatycznie.

Pozdrawiam

Reply to
SRB

Możesz napisać temat wątku? Nie mogę nic znaleźć na googlach, a ten link szczerze mówiąc nie wiem jak otworzyć. ThunderBird go nie otwiera automatycznie.

bad_skipper

Dnia Wed, 05 Apr 2006 23:56:59 +0200, SRB napisał(a):

Termometr nadaje w RS232, na wyjsciu jest poprostu BC547+pullup do 5V. Idzie to jedna para skretki sieciowej (na pozostalych dwoch parach jest siec 100mega) ok 15 metrow do serwera. Uart w serwerze bez problemu akceptuje zanegowany tranzystorem sygnal 0/5V. Calosc chodzi na 9600, ale podczas testow dzialalo o dziwo na 115200 i ani razu nie bylo bledu transmisji albo jakichs krzaczkow :)

Oczywiscie nie jest to regula, ale IMO na 5V ma szanse dzialac przy niskich predkosciach.

Reply to
Michał Wysocki