UPS wspolpracujacy z agregatem - Page 2

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem

Patrz niżej.

I dodatkowej fatygi. Po prostu u mnie nie ma potrzeby, bo "za rzadko" ;)
pada zasilanie.

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem

Ja się już zastanawiałem czy nie podpiąć agregatu przez jakiś wydajny
prostownik bezpośrednio pod akumulatory.
Tylko ciekawe co na to "powie" elektronika UPS-a ?

Gejzero.

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem

W sumie co ma powiedzieć? Jak będzie dobrze dobrane napięcie, to będzie
z punktu jej widzenia "wieczny" akumulator.

Inna sprawa, że może nie być obliczona do długotrwałej pracy -> przegrzanie.

Ale to powinno dać się załatwić porządną wentylacją.

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem

Da się tak zrobić :-) Czy zadziała zalezy już od konkrentego UPSa i jego
automatyki, czasem działa. Ale to rzeźba i pytanie czy klient chce system
standardowy który poprawi mu niezawodność zasilania (za to firmy płacą
czasem bardzo duże pieniądze). Czy rzeźbi sobie ot tak dla przyjemności.
Uzyskując być może niezły z punktu widzenia kosztów efekt.

Łukasz

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem

(podać U na aku)

A może jednak tak - generatorem zasilić coś w stylu zasilacza PC, impulsowe
mają chyba sporą sprawność, podać przez odpowiednią elektronikę na aku, przy
dobrym posterowaniu raczej nic się chyba nie powinno zagotować?.

Ale chyba najtaniej jednak będzie przeprojektować UPSa, by się nie obrażał o
byle głupstwo na wejściu... Inaczej sąsiad ze spawarą mi to położy...

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem
Użytkownik Gejzero SQ3OGX napisał:
[..]

Mojemu ojcu na działce tranzystory powiedziały pssss.... , pisałem o tym
w którymś wątku. Silnik od malucha, z alternatora zasilanie podpięte do
aku UPS'a. Poszło w trakcie pracy rozrusznika.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Gówniana konstrukcja. Ale i tak powinno byc oddzielone diodą i przy
UPSie powinien byc osobny akumulator, żeby takiech numerów nie robić.

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem
[..]

Niestety nie ja to robiłem, ojciec sam wziął lutownice w swoje ręce gdy
prądnica 220V odmówiła współpracy. Aku w UPS'ie był, też samochodowy,
też myślę że brak diody w końcu (po paru miesiącach) załatwił
tranzystory.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: UPS wspolpracujacy z agregatem
Hello AlexY,

Pisałem w kontekście konstrukcji UPSa - nie powinien zareagować dymem
na nagły spadek napięcia. Zapewne zamiast prostej, sprzętowej kontroli
zawartej w wielu kontrolerach przetwornic jakis sprawny inaczej zrobił
sterowanie na mikrokontrolerze, który sprawdza napięcie raz na ruski
rok. Spadek napięcia był na tyle duży, że wysterowało za słabo MOSFETY
i wpadło w zakres pracy liniowej :(

Tranzystory załatwił księgowy, który projektował UPSa.

Re: UPS wspolpracujacy z agregatem

W sumie racja.

Jak odfiltrować... byle sygnał był stały i nierozjechany, w sensie
parametrów.

Pomyslałem o tym, żeby coś wbudować w generator. Moje myśli pokrążyły też
przez chwilę wokół prądnicy Alexandersona, z większą czestotliwością łatwiej
się obrobić, a potem sfalować to do 50/60 Hz i pojechać :)