uklad zabezpieczajacy - kontrolowanej autodestrukcji

Witam.

Temat brzmi dosc dziwnie, ale dobrze odzwierciedla nazwe ukladu, ktorego poszukuje. Mianowicie chodzi mi o uklad zabezpieczajacy, ktory moglbym dodac za przetwornica impulsowa na wypadek, gdyby tranzystor przelaczajacy MOS zostal uszkodzony i zwarlby na stale wyjscie z wejsciem.... W tym momencie mamy np. zmaiast 3.3V na wyjsciu np. 24V...... i polowa ukladu pojdzie z dymem. Wiem, ze mozna cos takiego wykonac na triaku/tyrystorze. Chodzi mi o uklad sterujacy tym trakiem - im prostszy tym lepiej... Wowczas, gdy nastapi awaria tranzystora, uklad dokona zwarcia wyjscia stabilizatora palac wszystko co jest przed stabilizatorem a nie to co jest za nim (powinien dosc szybko reagowac... np. gdy napiecie przekroczy 5% znamionowego na wyjsciu...).

pzdr. Janusz U.

Reply to
Janusz U.
Rafal Baranowski
Reply to
Rafal Baranowski
Reply to
Rafal Baranowski
Reply to
Rafal Baranowski

powszechny

uA723 +tyr.? :)

Pzdr, Raf.

Reply to
Rafal Baranowski

a moze cos w SO-8?:)

pzdr. Janusz

Reply to
Janusz U.

No to zastosuj diodę 3.3V + tranzystor i już masz max 4.0V. Jesli nadal za dużo, to 2.7V + tranzystor i masz 3.4V. Chcesz histerezę - dodajesz drugi tranzystor i dodatnie sprzężenie zwrotne - układ się 'zatrzaśnie' aż do czasu ustapienia napięcia. Ale musisz pamiętać o tym, że tranzystor ma współczynnik temperaturowy napięcia Ube na poziomie -2.3mV/K, czyli wystarczy ok. 40 stopni więcej, żeby 'odpalił' przy 100 mV mniej - aby nie za duża czułość?

BTW: dioda Zenera 3.6 lub 3.9V na 5W też powinna być do kupienia... Nie wiem, jak z transilami - najniższy spotkany na Pazzegro to 6.8V

Rafal Baranowski