UART 2.7<>5V

Zagadnienie typowe ale ja nigdy tego nie przerabiaB3%em. ZnalazB3%em =
super scalak (adg3304) do konwersji poziomF3%w ale jest za drogi i =
sB3%abo dopstepny. PlanujEA% wiEA%c zrobiE6% to na 74hc14 lub 74hct14. =
Niestety nie wiem, z ktF3%rego napiEA%cia zasiliE6% bufory. Jak zasilEA% =
z 2.7V to nie mam pewnoB6%ci czy procesor zasilany z 5V dobrze =
zinterpretuje jedynkEA% logicznB1%. Jak z 5V to to jest za duBF%o dla =
modemu. NajchEA%tniej to bym to zrobiB3% na rezystorze i zenerce ale jej =
pojemnoB6%E6 moBF%e wpB3%ynB1%E6 na transmisjEA%.20%

ProszEA% o podpowiedBC% jak to rozwiB1%zaE6%.

PC

Re: UART 2.7<>5V

Przerób sobie czytnik tak, żeby HTMLem nie śmiecić.

Re: UART 2.7<>5V

Jak masz ustalony kierunek (a pewnie masz), to coś z 74LVC/LVX w jedną
stronę. W drugą HCT zasilany z 5V.

Pozdrawiam

DD

Re: UART 2.7<>5V

Stosować procesor zasilany 3,3V. 5 voltów to już trochę archaizm.

Re: UART 2.7<>5V

No właśnie, czemu uparcie stosowac zasilanie 5v i później
gimnastykować się z level translatorami gdy większość mcu 5v chodzi
bez problemu na 3V a na dodatek sa  dedykowane mcu na 3V?

Odp: UART 2.7<>5V
Po pierwsze urządzenie już jest i jest takie jakie jest czyli na 5V. Po
drugie współpracuje z lcd graficznym zasilanym z 5V więc jak nie modem to
musiałbym się gimnastykować z dopasowaniem 13 linii a nie dwóch. Po trzecie
procki 3.3V akceptują niższe taktowanie więc nie zawsze opłaca się
stosować
nowsze peryferia.
Ostatecznie zrobiłem dopasowanie na tranzystorach.

PC

Site Timeline