TV CRT problem

Dziwny objaw z uszkodzonym TV, takiego jeszcze nie spotkałem, pacjent to TV
SONY 21" 21T5K, po włączeniu wszystko chodzi OK, po kilku minutach obraz
zwęża się o ~50%, staje się taki "popaskowany" jakby z przeplotem,
jednocześnie słychać pisk i po kilku sekundach TV się wyłącza.
Czyli jakieś zwarcie

TV strasznie wręcz koszmarnie brudny w środku, sprawdziłem kilka głównych
kondensatorów w zasilaczu i są OK.

Co może być?

Re: TV CRT problem

IMHO odchylanie, odkurz najpierw.
Przem

Re: TV CRT problem

no właśnie, odkurzyłem bo było tak:
http://i38.tinypic.com/x0z9s9.jpg
http://i34.tinypic.com/avq35h.jpg

i przy otwartej obudowie TV śmiga już pół godziny bez problemów...kurz?

Dzięki i pozdrawiam

Re: TV CRT problem

i to jest wg Ciebie koszmarnie brudny TV ? Mało widziałeś :) Taki kurz na
99% nie jest (był?) przyczyną problemu. Po prostu otworzyłeś obudowę i
lepiej się sprzęt chłodzi. Albo jakiś element się przegrzewa (słaby
kontakt z radiatorem) albo masz uszkodzenie skutkujące jego grzaniem.
Posprawdzaj radiatory (głównie końcówki H - na pierwszym obrazku po prawej
bardziej z tyłu) czy nie parzą po krótkim czasie od włączenia. Trzeba
sprawdzić elektrolity w odchylaniu i zimne luty _koniecznie_. Jeśli to nie
pomoże to i tak nie naprawisz, chyba, że ktoś z Kolegów powie konkretnie
jaki element, jeśli to popularne uszkodzenie.

e.

Re: TV CRT problem
(oczywiście zakładam, że zasilacz sprawdziłeś porządnie, bo takie objawy
wskazują równie dobrze a może i bardziej na zasilacz, szczególnie jeśli
najpierw obraz jest nieco za szeroki)

e.

Re: TV CRT problem

nie wspomniałem że po odkurzeniu profilaktycznie przelutowałem na płycie
połowę przynajmniej tego co się grzeje,
na razie TV śmiga już z zamkniętą obudową...

tu podobny objaw:
http://forum.pcarena.pl/elektronika/13637-telewizor-sony-kv-21t5k-prosze-o-pomoc.html

Re: TV CRT problem

Ja kiedyś miałem podobnie w Toshibie. Wymiana wszystkich (chyba wszystkich,
bo na czuja, bez schematu) elektrolitów w odchylaniu pionowym pomogła na dwa
miesiące, potem powoli robiło się to samo. Na koniec pozwoliłem mu godnie
umrzeć, po 15 latach nienagannej pracy ;-)

Popatrz raczej na odchylanie, tak jak napisałem wcześniej.

Site Timeline