transoptor cny17

poszukaj pdf do niego, wydaje mi sie ze cny17 ma wyprowadzona baze ale to mniejsza z tym, upewnij sie ze dobrze podlaczasz. no i oczywiscie tranzystor to nie bateryjka wiec tez podlaczyc emiter do masy i podciagnac kolektor rezystorkiem jelsi zrobiles jak napisales to mozliwe ze spaliles transoptor, zalezy jak dobre zrodlo miales. musisz ograniczyc prad rezystorem na diodzie, a jak wyliczyc napiecie na tranzystorze. jak mi sie wydaje ze on jest 1:1 wiec prad diody bedzie taki jak prad tranzystora

Reply to
Kmail

witam mam transoptor cny17. przykladowo podlanczam od strony diody +5V do anody i GND do katody. hmmm... jakie powinno byc napiecie po stronie tranzystora? :/

Reply to
yoyer

Kmail <kmail@wpl_bez_l.pl> napisał(a):

No tak :) Ten tranzystor w transoptorze to jak ... zawór na rurze i dopuki nie doprowadzisz wody (prądu) to chocbyś niewiem ile kręcił nic nie poleci,albo inaczej,napięcie jest takie jak na potencjometrze kiedy go przekręcisz na max ,ale nic do niego nie podłączysz itd. Paniatno ?

Pozdrawiam.

Reply to
Piotrek Sz.

Napięcie? :-O Poza tym - możesz już wyrzucić ten transoptor - właśnie go sfajfczyłeś.

A patrzyles w instrukcji od tego optotranzystora jaki prad mozna przez niego przepuscic ? A jaki maz silniczek, moze to 3-fazowy 1.8kW , skad mamy to wiedziec. Precyzuj pytania facet.

Reply to
Kmail

ok, to zamiast leda i tego rezystora moge wrzucic silniczek jakis? ;)

Reply to
yoyer

wlasnie o to hcodzi ze nie moge sie w tym polapac :/

nie wiem co do czego :( a silniczek jest z napedu CD... taki maly zwykly silniczek :)

Reply to
yoyer

podlacz i sprawdz, taka metoda jest najfajniejsza :)

Reply to
Kmail

a jeszcze dokladniej jest to silniczek z tego adresu

tabela, ostatni na dole RF-300CA-09550

Reply to
yoyer

W momencie, gdy odpisywałem na posta jego zeznanie było inne...