TL431 się wzbudza??

Trochę mnie to zdziwiło, ale tak to wygląda :). TL431 robi napięcie odniesienia 2,56V dla procka LPC2364. No i na wyjściu mam piękny przebieg piłokształtny nałożony na składową stałą równą ok 2,5V. Obecnie amplituda tej piły to ponad 200mVpp !! A było więcej, ale zwiększyłem kondensator filtrujący ze 100nF na 470nF. Bez jest oczywiście gorzej. Czy to normalne?? Czy może powinienem stosować jakiś większy kondensator (elektrolit/tantal)?? Bo takie pomiary to o kant dupy roztrztłuc!! Dodam, że tętnienia te nie zależą od pracy proca (utrzymują się w czasie resetu) i nie widać ich na zasilaniu (cewka oddziela VCC od AVCC, po żadnej stronie nie ma tętnień, dopiero za rezystorem szeregowym =

75ohm). Jakieś rady są, czy tylko zwiększenie pojemności??

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Dnia Wed, 20 May 2009 18:23:46 +0200, Konop napisał(a):

Aby użyłeś właściwej masy do pomiaru?

Reply to
Jacek Maciejewski

"Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl schrieb

Tak, to normalne. Shunty nie lubia C o srednich pojemnosciach. i malym ESR. Kondensator powinien byc albo wielki albo... zaden

- dziwne, acz ADC chodzil mi swietnie na golym 431.

Przy ceramikach wsadzenie opornika miedzy anode i ref pomaga. (kondensator filtrujacy na ref-anoda, wyjscie na ref, doplyw pradu na anode), ale to tylko moj "patent".

hej

Reply to
mw158979

[...]

Przeczytanie PDFa układu powinno rozjaśnić sprawę...

Ahhh, oczywiście to była pierwsza próba - wylutowanie pojemności!! Niestety, nic nie dało :(... Dalej były oscylacje, więc niestety takie rozwiązanie odpada :(...

Hmm... próbowałem w różne miejsca dawać kondensator, ale nie pomagało ;)... co najwyżej malała częstotliwość ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Nie, złej, ale między masami nic nie było (przynajmniej nic tak mocnego!!) Pomiar różnicowy na rezystorze SZEREGOWYM też wykazał przepływ takiego prądu, więc to na 99,9% wzbudzenie ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

OK :) Sprawa się wyjaśniła ;)... przeglądnięcie PDFa rzeczywiście wskazało, że z pojmnością 100nF to NIE MOGŁO działać ;)... (ciekawe, czemu tego wykresu nie zauważyłem w czasie projektowania ani teraz?? :( ) ale nie wyjaśniło czemu bez pojemności nie działało dalej ;P... ale sprawa rozwiązana, to napięcie szło też do wzmacniacza pomiarowego i tam dałem kolejny kondensator, o którym zapomniałem ;)... usunięcie obu rozwiązało problem ;)... Docelowo chyba będę musiał tam dać jakieś pojemności, ale to dam rzędu

1nF ;)... niewiele one dadzą, ale tak, żeby głupio nie wyglądało ;P... Dzięki!!

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Daj 10u low-esr to przestanie. A na przyszlosc czytac pdfy i patrzec na wykresy (jest taki ladny pokazujacy stabilny obszar).

Zwiekszenie.

Reply to
Jerry1111