Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawę dzi pionowych - Page 2

Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia kra wędzi pionowych

W którym miejscu? ... pod blaszanym ekranem ;) a tak poważnie to nie
pamiętam - jakiś odsprzęgający zasilanie... kilka mikro, może 10. Po
prostu zobaczyłem, że są tam jakieś kondensatory na zasilaniu to wziąłem
jakiś mały i dołączałem i patrzyłem co się dzieje - tak że co on tam
faktycznie robił to już nie wnikałem. Na początku też szukałem w
odchylaniu, ale w końcu mnie oświeciło i sprawdziłem czy zakłócenia są
też na sygnale z eurozłącza - nie było! Została tylko pośrednia.

Mirek.

Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawę dzi pionowych
a):

No to nie jest to, bo z eurozC5%82C4%85cza jest to samo.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia kra wędzi pionowych

I na sygnale po RGB też? I na telegazecie?
Coś tam pisałeś o fonii - bez fonii nie ma zakłóceń?
O co chodzi z tym środkiem ekranu? - na zdjęciu wygląda jakby zakłócony
był środkowy, poziomy pas 1/3 ekranu* - poprzesuwane linie tak jakby
zakłócone były impulsy wyzwalania i odchylanie startowało przypadkowo
albo zakłócony sam przebieg odchylania - zamiast płynnego przebiegu
poszarpany. Trzeba dać obraz kontrolny i wtedy zrobić zdjęcie i się temu
przyjrzeć.

* to jest tak stale czy się przemieszcza po całym?

Mirek.

Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawę dzi pionowych
a):

Tak teC5%BC byC5%82o.

B3%ceC5%84?
To byC5%82y podejrzenia ale za niska czC4%99stotliwoC5%9BC4%87.

99%cie i siC4%99 temu  =

No nie miaC5%82em generatora pod rC4%99kC4%85.

Zmienia siC4%99.
Ale juC5%BC jest dobrze, okazaC5%82o siC4%99 C5%BCe kondesatory ktC3%
B3%re wymieniC5%82em w  =

zasilaczu
potrzebowaC5%82y trochC4%99 czasu aby odzyskaC4%87 parametry,
podobno po dwC3%B3ch dniach sie poprawiC5%82,a dzisiaj po tygodniu, ju=
C5%BC jest  =

idealny.
Czyli jednak zakC5%82C3%B3cenia z przetwornicy zasilania.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia kra wędzi pionowych

No jeżeli się przemieszczają jeden lub dwa poziome pasy (50/100Hz) to
ewidentnie coś z zasilaniem (czegoś).

Dziwne tylko, że po wymianie nie zauważyłeś żadnej poprawy.

Mirek.

Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawę dzi pionowych
a):

Bo to siC4%99 zmieniaC5%82o, raz byC5%82o wiC4%99cej za chwilC4%99 =
mniej, ale taka
lekka poprawa byC5%82a, mama pC3%B3C5%BAniej zauwaC5%BCyC5%82a C5%BC=
e siC4%99 to
zaczyna zmniejszaC4%87.
Z tego wynika C5%BCe siC4%99 formowaC5%82y kondesatory, inna sprawa
C5%BCe to byC5%82y kondesatory z odzysku o sporo wiC4%99kszej
pojemnoC5%9Bci niC5%BC orginalne :)
KupiC5%82em juC5%BC nowe ale na razie nie wymieniam, dziaC5%82a to ni=
e ruszam
poza tym nie bardzo mam czas.

-- =

Pozdr