Szybkie pytanie o roznicowke

Witam!

Takie szybkie pytanko. Roznicowka ktora "wisi" na obwodzie gdzie odbiornikami sa same komputery powinna miec oznaczenie typu AC czy A (lub B)? Bo wywala 20min po wlaczeniu komputerow w firmie, tak calkiem losowo (ostatnio codzien przez tydzien a potem byl spokoj) i szukamy przyczyny.

pozdrawiam

Reply to
kap3lush

Piotr Gałka zeznal:

W to wlasnie celuje.

Moeller jeszcze pisze u siebie w katalogu ze do zabezpieczania obwodow gdzie sa np zasilacze komputerowe powinno sie stosowac roznicowki krotkozwloczne. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

pozdrawiam

Reply to
kap3lush
Reply to
Jarek Mielczarek

Jarek Mielczarek zeznal:

W sensie? Jest to jeden z trzech obwodow zasilajacych tylko komputery (drukarki i inny sprzet biurowy sa na innych obwodach) odchodzacych od przylacza. Roznicowka o ktora mi chodzi zabezpiecza tylko ta galaz. Przynajmniej tyle sie dowiedzialem od ludzi z firmy, zadnej dokumentacji nie widzialem.

pozdrawiam

ps. w ramach praktyk pomagam w glowkowaniu nad rozwiazaniem m.in. takich problemow :)

Reply to
kap3lush
Reply to
Jarek Mielczarek

Jarek Mielczarek zeznal:

Dokladnie tak jest.

Hmm zostal zamowiony moeller PFIM-G 25/0,03, typ A. Zobaczymy co to da.

pozdrawiam

Reply to
Szymon Kubicki

W ogóle jej tam nie powinno być.

ps. Co ty, Plumpi, na to? :P

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski zeznal:

Dlaczego?

pozdr

Reply to
Szymon Kubicki

  1. Cytuję: "Bo wywala 20min po wlaczeniu komputerow w firmie, tak calkiem losowo...."
  2. Bo różnicówka nie jest od zabezpieczania obwodów komputerowych tylko obwodów łazienkowych.
Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski zeznal:

No tak :)

Moze i tak. Ja sie dopiero ucze i mam szanse te problemy zobaczyc i nad nimi podumac tak poza ksiazka :) Szef polecil ostatnio podlaczyc analizator sieci ee przed glownymi bezpiecznikami ("a noz widelec to cos pokaze" :) ). Ja sie tylko cieszylem bo moglem sobie poogladac wartosci i przebiegi pradow, harmonicznych itepe _nie_w_ksiazce_ :)

pozdrawiam

Reply to
Szymon Kubicki
Reply to
Jarek Mielczarek

Demonstrujesz niezrozumienie roli różnicówki. Służy ona do podniesienia bezpieczeństwa porażeniowego w pomieszczeniach uznawanych z mokre. Jeśli chodzi o zabezpieczenia zwarciowe to używa się bezpieczników topikowych lub nadmiarowo-prądowych (automatów).

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Jarek Mielczarek

Skąd te zdumiewające dane? Puść nieco farby... :)

A dyć.

Ale zaś.

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Jarek Mielczarek

Użytkownik Jarek Mielczarek napisał:

roznicowka AC jest najmniej czula z wszystkich wymienionych przez ciebie bo nie reaguje na prad roznicowy pulsujacy czy staly, w omawianym przypadku zamienienie roznicowki na czula na skladowe stale/pulsujace pogorszy sprawe

rzeczywiscie zasilacze komputerowe maja pewna uplywnosc do PE i zbyt wiele komputerow podlaczonych do 30mA wylacznika powoduje jego zadzialanie, trzeba sie w ogole zastanowic nad sensem stosowania wylacznika RCD, w suchym pomieszczeniu biurowym sensu nie ma i najlepiej usunac roznicowke z toru zasilania, ewentualnie zamienic na wieksza np

100mA

poz.

Reply to
kaviter

Użytkownik Jarek Mielczarek napisał:

ciekawe ze ja nigdzie w normalych pomieszczeniach suchych nie projektuje roznicowek i jakos nie mam problemow z ich uzgadnianiem, roznicowka zapewnia dodatkowa ochrone przed porazeniem w pomieszczeniach o podwyzszonym ryzyku, praktycznie rzecz biorac stojac w kapciach na dywanie w suchym pomieszczeniu i dotykajac przewodu L mozna nie spowodowac zadzialania 30mA roznicowki

poz.

Reply to
kaviter

On Thu, 28 Jul 2005 14:02:24 +0200, "Jarek Mielczarek"

Ale pracujesz w jakiejs elektrowni, kopalni ? Typowa roznicowka ma 30mA, a nie 300.

Poza tym jestem ciekaw co to uszkodzenie izolacji ze zostawia akurat taki uplyw - nie za maly zeby sie zapalilo i nie za duzy, zeby bezpiecznik nie zadzialal ..

Nie nie, kolego, nie wykpisz się. Jeśli przytaczasz dane statystyczne (te twoje w 99% przypadków) to masz obowiązek podać źródło. Albo przyznać że tak tylko sobie p....ś z sufitu :)

Reply to
Jacek Maciejewski