Szukam tani czujnik podciśnienia

Chcę "badać" podciśnienie w krućcu ssącym skutera. Głównie chodzi mi o stan hamowania silnikiem. Możecie polecić coś taniego najlepiej z regulacją? Nie interesuje mnie jakie jest ciśnienie tylko ma coś włączyć i wyłączyć, gdy będzie odpowiednie.

PC

Reply to
PC

Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa. Chyba będzie pasował.

PC

Reply to
PC

Użytkownik "PC" <p_c snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w

Powinny. Sa jeszcze hydrostaty do pralek, ale chyba wymagalyby przerobki - bo i kierunek i wielkosci nie te.

Pan J.F. napisał:

Opłaca się w tym grzebać? Normalny sensor też chyba nie kosztuje majątku (nie sprawdzałem). Mój sąsiad produkuje takie w technologii grubowarstwowej, kiedyś przyglądałem się jego manufakturze. Na ceramicznej płytce nadrukowane są rezystory mostka tensometrycznego, a do płytki (do jej metalizacji oczywiście) dolutowany metalowy lejek. Z mostka pobierane jest napięcie do wzmacniacza operacyjnego i przetwornika A/D. Na dobrą sprawę, jak ktoś ma zacięcie, to może sobie taki czujnik wystrugać domowymi metodami.

A co do podciśnienia w rurze ssącej silnika, to tradycyjnie mierzyło się to manometrem rtęciowym (przy regulacji czterogaźnikowych silników motocykli na przykład). Niedawno oglądałem taki manometr ekologiczny, bezrtęciowy. Miał jakieś takie stalowe pręciki w plastikowych rurkach i chyba olej do tego. Pręty latały góra-dół, łatwo do tego zinterfejsować się optycznie fototranzystorem.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Jesli kolega chce zwykly switch cisnieniowy, to IMO - moze sie oplacac. Na pewno warto miec na uwadze.

Zalezy - przemyslowe kosztuja majatek, nieprzemyslowe sa trudniej dostepne.

Analogowy, monolityczny czujnik cisnienia kosztuja niewiele, ale dostepnosc taka sobie. Demontowac cisnieniomerze nadgarstkowe ?

Masz stosowny piec do wypalania ceramiki, zestaw odpowiednich past i plytek ?

Spytaj sasiada za ile jest gotow sprzedac jedna sztuke w detalu, a za ile 5 sztuk :-)

Samochodowy MAP ... no taniocha,

Ale sklepowa cena raczej 200-300 zl

No ale co - chcesz takiego ekologicznego szukac i potem doklejac elementy ? Przy tej cenie MAP chyba nie warto, pod warunkiem ze to jest naprawde to czego szukamy - powinien to byc czujnik cisnienia absolutnego [wzgledem prozni], bedzie wymagal jakiegos przerzutnika .. albo to juz standard CAN :-)

Wesoła twórczość: przetwotnik piezoelektryczny taki z zegarków?

Reply to
konsul41

Pan J.F. napisał:

Nie, nie mam (ale mam sąsiada, więc jestem uprzywilejowany). Myślałem nie o powtarzaniu tej konkretnej technologii ze wszystkimi szczegółami, ale o jakiejś makgajwerycznej improwizacji. Pasty i płytki mogą być "nieodpowiednie", wystarczy jakaś membrana (raczej twarda) i naniesiona na nią jakaś gnąca się warstwa przewodząca (może jakaś pasta do naprawy grzałek na szybie). Jak ktoś ma czas i ma takie hobby, to może poekperymentować.

No to podobnie jak tych tanich tensometrycznych z membraną (guglnąłem, bywają poniżej 100$).

Tak, radzę poszukać i obejrzeć, a potem zrobić samemu. Sprzęt do regulacji osdskulowych motocykli, to coś z gatumku "audiofilskiego", ceny też ma takie. A mamometr rurkowy (czy jak to się fachowo nazywa), to zwykła U-kształtna rurka, a w niej ciecz. Albo coś, co udaje ciężką ciecz, tak jak ten metalowy pręt.

Nie, potrzebny jest pomiar podciśnienia w rurze ssącej względem atmosfery.

Reply to
Jarosław Sokołowski

ZTCW to hamowanie silnikiem jest w cieniasie wykrywane w następujący sposób: pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.

Mirek.

Reply to
Mirek

Wiem, że steruje zapłonem. A ja zostałem zmuszony do zakupu skutera 2T bo mi ukradli poprzedni 4T i nie mogę znieść tego dyryndyndyn. Chcę odcinać zapłon przy hamowaniu silnikiem. Robiłem próby odłączając zapłon ręcznie i działa to znakomicie. Silnik przyspiesza jak szlifierka a hamuje bezdźwięcznie. Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale nic się nie dzieje, chyba wypala się w katalizatorze. W każdym razie do tego potrzebuję czujnik ciśnienia.

PC

Reply to
PC

PC napisał:

Brak analogicznego pedała w skuterze chyba nie przeszkadza, by zrobić tak, jak we wzmiankowanym cieniasie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik PC napisał:

Silnikiem dwusuwowym smarowanym mieszanka w zasadzie nie należy hamować silnikiem - zdrowia mu to nie dodaje.

Tak było kiedyś. Teraz elektronika dozuje olej w zależności od obrotów a nie w zależności od otwarcia przepustnicy. Żeby zachować smarowanie musze odciąć iskrę a nie paliwo.

PC

Reply to
PC

Ale do tego potrzebna elektronika a to walka z zakłóceniami. Już to przerabiałem przy okazji komputera pokładowego. Sam układ główny prosty a filtry porąbane. Dlatego chcę coś najprostrzego. Kupiłem już wyłącznik podciśnieniowy z Malucha FL-a. Przerobię go na regulowany albo dopasuję do skutera i będzie gitara ;-)

PC

Reply to
PC

PC napisał:

Mikrowyłącznik wykrywający zamknięcie przepustnicy (lub puszczenie manetki gazu, co na jedno wychodzi) i wykrywanie przekroczenia jakiejś prędkości obrotowej, choćby na jakimś 555 popędzanym z układu zapłonowego. Zakłócenia nie są w stanie wiele porąbać w takim układzie.

Kiedyś za najprostsze uznanoby czujnik odśrodkowy.

Jeśli się nada, to tak. Ale w silniku chodzącym na biegu jałowym też jest całkiem spore podciśnienie w rurze ssącej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Oczywiscie, problem w tym ze w domowym laboratorium nie mam zadnej pasty, plytki ceramicznej itp. Najlatwiej chyba o membrane .. ze stalowej puszki po piwie i o piec - w domu kultury pewnie cos maja.

Niewykluczone ze w srodku jest tensometryczny, a nie monolotyczny krzemowy.

Komputery samochodowe jakos sobie radza majac tylko MAP.

Dnia 09-07-2010 o 20:12:18 PC snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Elektronika dozuje olej? W jakim skucie? W tych co widziałem olej dozuje mała mechaniczna pompka napędzana od wału.

Reply to
mechanik

Pan J.F. napisał:

Uprzejmie donoszę, że widziałem dzisiaj w Lidlu miernik ciśnienia w oponach. Elektroniczny, z wyświetlaczem LCD, za 15 złotych. Nie wiem co tam wykorzystali do pomiaru, ale jak ktoś chce, to może niewielkim kosztem wiedzę zdobyć.

Reply to
Jarosław Sokołowski