Świecące diody IR w kamerze...?

Użytkownik "Robert" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie pamiętam, nie używałem, ale kojarzę o co chodzi, różne były opcje z tą podczerwienią, w dziedzinie modulowania kanału lewego, czy prawego. A dziś wystarczy blutacza odpalić... :)

Rozumiem, nie zetknąłem się osobiście.

Żadnego nie udało mi się dojrzeć, ale mam na takie okazje telefończaka z wbudowanym produktem aparatopodobnopodobnym :) I w nim widać miganie, dzięki temu udało mi się poskromić pewnego pilota, który nagle zapierał się i nie działały mu klawisze nijak nie pasujące do poprowadzonych ścieżek... Przylukam i to, może uda mi się coś więcej powiedzieć w temacie "widzisz? nie widzę! a widzisz!" :)

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Zenek" snipped-for-privacy@pot.pl napisał w wiadomości news:jfd230$ol9$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

O co ci chodzi?? Jakiś problem? Wyobraź sobie braciszku, że nie palę absolutnie nic, od 18 lat. Z dnia na dzień, z 60 sztuk dziennie nawet. i NIE ZAPALIŁEM ANI SZTUKI ŻADNEGO. Bez żadnego odwyku, jak widzisz, daje się. Do dzisiaj i na zawsze. Tak, spróbowałem gandzi, 25 lat temu, jeden jedyny raz, efektów zero.

Reply to
L501 aneryS

W dniu 2012-01-20 05:32, L501 aneryS pisze:

Kazdy to widzi, im bardziej badziewna kamera tym wyrazniej !

Reply to
Zenek

Diody rzędu 820nm widać prawie zawsze (no, w słoneczny dzień zapewne nie), 860nm - tylko w zupełnej ciemności, 890nm w zupełnej ciemności już tylko niektórzy dostrzegają jak wiedzą gdzie mają widzieć.

Oko ludzkie jest w stanie zarejestrować również światło silnego lasera neodymowego skierowane na powierzchnię rozpraszającą - mimo że to aż

1060nm. Ale to silnego lasera, w całkowitej ciemności i po dłuższym czasie pozostawania w tej ciemności.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

W laser można popatrzeć dwa razy - raz jednym okiem, raz drugim.

Użytkownik "Zenek" snipped-for-privacy@pot.pl napisał w wiadomości news:jfdk8l$an$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Masz jakiś kłopot osobisty, czy tak sobie piszesz, bo masz parcie na szkło? O co ci chodzi?? Człowieku, nie dyskutujemy tu o stanach psychicznych, tylko usiłujemy wyjaśnić pewne obserwacje, jakbyś nie zdążył zauważyć. A argumenty ad personam zostaw sobie na kiedy indziej. Albo się zamknij. 78.8.83.62

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:4f1a8bd3$0$1273$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Mnie zawsze ciekawiło, ime zobaczę z góry i dołu, tak samo, ile usłyszę... ale tu o świetle gadamy. No, w tej kamerze zobaczyłem krąg z ciemnoczerwonych diod...

No i raczej chyba bym nie sprawdzał specjalnie, czy tyle zobaczę, aby nie było jak w dowcipie o pijaku pijącym spirytus drzewny... :) Darku, a wiesz może, jakim laserem przykleja się rozwarstwioną siatkówkę w oku? Zapomniałem... Czy nie tym 1060 właśnie?

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:4f1a8c23$0$1273$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Nawet na napędach CD jest ostrzeżenie... Ale to i tak lepiej niż saper, który pomylić się może tylko jeden raz :)

Reply to
L501 aneryS

Do oświetlenia używa się na ogół 880nm lub 940nm. Są najbardziej efektywne. Diody o ww długościach fal są mało sprawne.

NdYAG ma 1064nm.

Nie. Używa się światła białego (xenon) w impulsach, względnie lasera zielonego do niebieskiego (460-550nm).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de...

Dzięki za info.

Reply to
L501 aneryS

Jeszcze ciekawostka: na początku, z braku silnego źródła światła używano skolimowanego światła słonecznego.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "L501 aneryS" snipped-for-privacy@spoko.pl napisał w wiadomości news:4f18ee78$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Diody olać. Idź się leczyć z powodu pisania z tego powodu ... Mózg Ci makrofagi wyjadły czy co?

Feromon

Reply to
Feromon

Użytkownik "Feromon" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4f1b6233$0$26705$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... ...

Masz coś do powiedzenia w temacie, czy tak sobie piszesz, by zaistnieć?

Reply to
L501 aneryS