Sterowanie urządzenia 2.9V z 5V

Zastanawiam się czy coś się spali jak posteruję z procka 5V (8051) urządzenie wykonane w standardzie 2.9V. W procku porty podciagnięte są do zasilania przez conajmniej 100k więc co się może uszkodzić od tak małego prądu?

:-

:-) pisze:

Czyli w procku masz wyjscia typu OC? Swoja droga czym sterujesz skoro "1" jest wymuszana przez tak duze rezystory?

Reply to
T.M.F.

Chodziło mi o pull-upy. Teraz sobie uświadomiłem, że palnąłem głupotę. Jakie

100k!! Przez 100k to jest rozladowywany kondensator na resecie. Zrobię dzielnik i pewnie zadziała.

Pzdr.

Reply to
:-

:-) pisze:

Niekoniecznie dzielnik jest potrzebny. Zapewne wystarczy szeregowy rezystor dobrany tak, aby nie przekroczyc dopuszczalnego pradu dla wejscia sterowanego ukladu, reszte zalatwi ci dioda zabezpieczenia przeciwprzepieciowego w strukturze IC. Zapewne cos kolo kilkuset om - kilku kom. Jesli szybkosc jest krytyczna to zastosuj bufor 5V tolerant, np. cos z serri 74LVX, LVCX.

Reply to
T.M.F.

To jest modem, wsparty bardzo skompą dokumentacją. Zasilanie 3.3V~4.25V, wejścia TTL 2.9V. Nie ma nic o maksymalnych, dopuszczalnych wartościach napięć i prądów. Chyba, że definiuje to standard.

Pzdr.

Reply to
PC

PC pisze:

No to przyjmij jakis prad, 0,1mA raczej go nie uszkodzi, to ci da (5V-2,9V)/0,1mA=21kOm, w praktyce chyba mozesz przyjac, ze skoro uklad toleruje 4,25V, to toleruje ok. 4,25V+0,6V na wejsciu, czyli 5V z malym rezystorkiem mu krzywdy nie zrobi. A jak bardzo sie boisz to wrzuc bufor i po klopocie. W obudowie TTSOP zajmie mniej miejsca niz te rezystory.

Reply to
T.M.F.

PC pisze:

Zastosuj bufor 74LVC244 lub 74LVC245. Zasil go z twojego niższego napięcia (3,3V modemu) i spokojnie bezstresowo podłącz po jednej stronie procesor 5V, a po drugiej modem. Zwróć uwagę na kierunkowość sygnałów (niektóre idą do modemu, inne z modemu do procka).

Reply to
Adam Dybkowski