Stary projekt "elektroniczna książka" osiągnął stadium "ripe" :D

Wieki temu pytałem się o różne kombinacje względem zasilania urządzenia z LCD i innymi takimi rzeczami z baterii... Kto pamięta, że kombinowałem z pół roku temu elektroniczną książkę, ten wie o co chodzi :P

Ostatecznie udało się to zbudować, a tu się chwalę, żeby nie było, że wszystkie dyskusje to prowadzimy psu na budę i teoretycznie.

Tak wygląda ustrój z mordki strony:

Po włączeniu (POST i inicjalizacja MMC):

(110kB)

Dalej podstawowe ustawienia i wskaźniki napięć (5VDC robione z 4.0 ... 6.0 VDC!!!)

(150kB)

"książka właściwa"

(190kB)

Książki są jako pliki TXT na karcie MMC, struktura dysku - normalny FAT32, nagrywa się w czytnkiku kart. Niżej - katalog główny...

(160kB)

a oto, co kryje się pod maską:

(220kB)

PO wyjęciu karty pamięci draństwo udaje terminal RS232 z możliwością podłączenia zewn. klawiatury. Niestety, żadne ANSI/VT100 nie jest jeszcze obsługiwane (na razie nie mam na to czasu).

pozdrówka!

Reply to
Marek Lewandowski

:P Jak na razi bardzo przydatne urządzenie - używam na porządku dziennym

Myślałem o laptopie. Niestety kilka cech ma to wrednych:

  1. masa (do przeżycia)
  2. otwierany ekran. Najwięcej czasu na czytanie mam w podróży (głównie do/z pracy, mam 1h dojazdu tramwajem), a ciągłę otwieranie/zamykanie nie służy dobrze, poza tym jest nieco niewygodne.
  3. czas bootowania. Dedykowane urządzenie jest gotowe w ciągu 6 sekund i otwiera książkę tam, gdzie przerwałem czytanie.
  4. wrażliwość na udary (pracujący dysk twardy)

last but not least:

  1. czas pracy. Mój ustrój (TADAM) osiąga na 4 alkalicznych bateriach ponad 10h pracy. Accu "2000mAh" starczają na około 6 - 8h (zależnie od podświetlenia).

no, oczywiście in minus jest np. rozdzielczość wyświetlacza... ;p

Reply to
Marek Lewandowski

:-P thx

Reply to
Marek Lewandowski

{ciach} Sliczne Marku, widze że naprawdę Ciebie wzięlo z tą książką. Tak trzymać. Jeśli mogę się przyczepić - font jest straszny...faktycznie brakuje rozdzielczości :-( Może za bardzo się czepiam - ale właśnie oddaje monitor w naprawę gwaranyjną

- siakiś taki nieostry...albo ja ślepnę ;-)

Miłego wieczoru. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Font jest definiowalny w polu 6x8 pixeli, taki zrobiłem, żeby mieć tekst możliwie ładnie zapakowany w wierszu. Oryginalna (wbudowana w ROM) czcionka jest czytelniejsza, ale bardziej "zatłoczona" (taka jak w HD44780)

ech... ja zazdrośnie patrzę na LCD naszego mechanika - 21" TFT... :P

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bjl256$oeo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Włożyłeś w to kawał solidnej roboty. Wyrazy szacunku :-))

To już wiemy co czytujesz w tramwaju. A już miałem na końcu języka pytanie jak ci poszło z obrazowaniem całek i pierwiastków ;-)))

Miłego .. :-)

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bjl9ha$fkg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Gratulacje Fajnie to wygląda. Będzie można kupić kit jak już będzie gotowe? ;-)

Jedyne co bym zmienił to czcionkę bo tego się nie da czytać ;-(

Reply to
Fish

thx

pogadaj z AVT :P Obawiam się, że ze względu na wyświetlacz tanie to to nie będzie.

  1. czcionka jest user-definable
  2. tylko na pierwszy rzut oka jest ciężka. Daje wyraźny podział na linie a to równoważy pokopane literki (przynajmniej dla mnie)
Reply to
Marek Lewandowski

He?? Znaczy psuje sie? W moim na razie nic nie widac, ale pracuje dopiero siakies 2 tygodnie... Bo rozumiem, ze "fi" monitora mamy takie same?

Reply to
jerry1111

He?? Znaczy psuje sie? W moim na razie nic nie widac, ale pracuje dopiero siakies 2 tygodnie... Bo rozumiem, ze "fi" monitora mamy takie same?

Reply to
jerry1111

a tak na przyszlosc, gdybym mial takiego cos robic - zastanowil bym sie nad palmem - mozna miec juz za 400zl a i roboty duzo mniej, i taniej wyjdzie... a laptop - faktycznie wazy troche i ciagnie nieco mocy co do czasu bootowania, to zazwyczaj trzymam go na uspieniu, wiec zajmuje sekunde...

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

On Behalf Of Ireneusz Niemczyk

Bo Ty nie umiesz dokopać ! ;-) Czekaj, zobacz jak ja to zrobię.

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of Marek Lewandowski

laicy czepnęli by się o budowę, a ja tylko ... co by tu wymyśleć żeby mi serce nie pękło z zazdrości ;-)

pzdr Artur

PS. Mam! CCFL nie zaświeci z 250V! Musi mieć przynajmniej 400V na zapłon ;-)

Reply to
ziel

przetwornica na Royerze wywala do 500VAC... a to już przebija tę rurę na wszystkie strony... ;D Swoją drogą fajna ta lampa - od 20 do 100% reguluje się bezproblemowo i płynnie.

Reply to
Marek Lewandowski

:P Za mniej, niż mnie części kosztowały, można kupić gotowego ebooka, z lepszym wyświetlaczem, czytającego PDFy...

Ale elektronika to moje hobby, wiesz?

A projekt uważam za sukces, bo udało mi się osiągnąć trzy rzeczy:

- zbudowałem urządzenie, które spełnia nie mniej niż połowę funkcji

- za nie więcej niż dwukrotną cenę (w odniesieniu do dostępnych na rynku gotowych urządzeń)

- wykorzystując technologię, która nie została jeszcze wycofana z użycia (choć MMC jak i wyświetlacze STN już powoli podpadają pod historię)

Cyniczne? No cóż, taka rzeczywistość...

A ile w takim stanie ten laptop przeżywa bez ładowania?

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "Grzegorz Kasprowicz" snipped-for-privacy@cern.ch napisał w wiadomości news:bjlj92$hj1$ snipped-for-privacy@sunnews.cern.ch...

czasami mozna tez tak do tego podchodzic ale jaka jest przyjemnosc jesli uda Ci sie zrobic jakis wiekszy projekt i pozniej okazuje sie ze to wszystko polaczone do kupy nawet dziala :-) to jest prawdziwa przyjemnosc projektowania czegokolwiek

pozdr. Krzysztof

Reply to
Krzysztof Skoroniak

Wygląda to całkiem fajnie. Wiesz, przymierzałem się też do czegoś takiego, ale nie miałem wyswietlacza, a ceny nowych powalały z nóg. W końcu kupiłem sobie Palma M-105 (za 400 zł - ponad rok temu, teraz można dostać za jakieś 100 zł). Teraz zapowiadają coś ciekawszego - rzuć okiem (jeśli chcesz) na

(projekt Zodiac firmy TapVawe) pozdrawiam, Andrzej. PS. Też lubię się bawić w konstruowanie urządzeń, ale ostatnio czasu jakby brak...

Reply to
Andrzej

Tue, 09 Sep 2003 19:22:53 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Marek Lewandowski snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Fajny sprzet !!!

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bjl9ha$fkg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A jak "elektronizujesz" tekst? OCR-em jakimś go wcześniej przerabiasz? IMHO trochę sporo roboty, chyba by mi się nie chciało, ale projekt oczywiście fajny. pzdr JD

Reply to
Jad

tudzież

tudzież

reality://kumple.intranet.uni-kalrsruhe.de:piwo

;D

Reply to
Marek Lewandowski