Startery TI itp. - Page 3

Re: Startery TI itp.

Jeszcze nie próbowałem (bo mam programator), ale za pomocą tego startera za
4.30$ da się programować dowolne układy. Możesz nawet przerżnąć kartę, by
mieć międzymordzie USB luzem. Za pomocą LPT nie programowałem.

Re: Startery TI itp.

nie dowolne, tylko te z interfejsem dwuprzewodowym. Wszystkie (albo
prawie wszystkie..) to zaprogramuje tym na LPT

--
Pozdr.
Michał

Re: Startery TI itp.

Widac nigdy nie poznal przyjemnosci pracy FPGA, a moze i FPAA :-)

J.

Re: Startery TI itp.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1424818519$ snipped-for-privacy@squadack.com...
Hello J.F,

I Tobie sie to podoba ? Jesli nie ... jest miejsce na lepszy regulator
:-)

Rzeklbym ze jesli osiagnelismy prad maksymalny to to oznacza ze juz
pracujemy w CCM :-)

Ale za bardzo skraca Ton przy braku obciazenia i w zwiazku z tym nie
spelnia jakiejs tam normy spozycia w stanie jalowym :-)

Ale dostaje czkawki i tak wracamy do poczatku problemu :-)

Tak czy inaczej - jak ktos ma nature eksperymentatora, to co sie
dziwic ze mu zwykla kostka prosto ze sklepu nie wystarcza.

J.

Re: Startery TI itp.
Hello J.F,

W życiu! To sie nadaje do szybkiego zrobienia step-downa i niczego
poza tym.

Oczywiście - normalny PWM ze slope-compensation ;P

Nieprawda - to zależy od przyjętych założen do obliczeń. Jesli
przyjmujesz, że dławik nie ma wchodzić w CCM, to nie będzie wchodził.

Mam nadzieję, że to, ze napięcie nawejściu przetwornicy może się
zmieniać w pewnym zakresie do wiadomości przyjmujesz...

Ale o czym piszesz? Kontrolery do zasilaczy sieciowych maja gubienie
cykli lub zmniejszanie częstotliwości dla skrajnie niskich obciążeń.

Czkawki dostaje MC34063 - bo tak jest skonstruowany. Dlatego trzeba go
pochowac i o nim zapomnieć.

Ale nie można zapominać o kontroli prądu.

Re: Startery TI itp.

No i co zrobisz jak dojdzie do maksimum ? Aaa - rozumiem, od poczatku
dasz wiekszy dlawik i nie dojdzie.

No nie, ma dojsc, CCM jest dobre :-)

Nawet w szerokich - nie po to zaczalem od flybacka :-)

Ale to nam sie nie podoba i tak nie chcemy :-)

A to wlasnie chcemy realizowac ... to ktory scalak to realizuje ?

Nie on jeden - maxim robil kupe kostek na podobnej zasadzie.

Nikt tego nie sugerowal.

J.

Re: Startery TI itp.
Hello J.F,

Mniejszy. Większy daje CCM.

Nie zawsze. Najmniejszy rozmiar rdzenia daje critical-current mode i
jeśli go policzysz dla średniej wartosci napięcia wejściowego, to przy
wyższych masz DCM a przy niższych CCM.

A mniejsze wejście w CCM, to wyraźniejsza rampa i łatwiejsza
kompensacja.

No to stąd może się zdarzyć to co powyżej.

Ale podoba się, kiedy jest robione z głową i w sposób kontrolowany.

Chyba już wszystkie współczesne PowerInta.

Ale stosujmy przetwornice w takich miejscach gdzie czkawki nie będzie.

Ale to układy mikromocowe pracujące na dużej czestotliwości - tego nie
slychać.

Była sugesta robienia wszystkiego na CMOSach/TTLach...

Re: Startery TI itp.

Ja o energii gromadzonej myslalem, czyli poniekad wymiarach.
Dlawik wiekszy wymiarowo, ale faktycznie - o mniejszej indukcyjnosci.

bo jak bedzie o mniejszej energii, to niestety - przy wiekszym obciazeniu
dobije do maksa, i co dalej robic ? Wylaczyc sie, pogodzic z mniejszym
napieciem na wyjsciu czy  przejsc w CCM ?

Ja pamietam tylko CPLD.

J.

Re: Startery TI itp.
Hello J.F.,

Nie będzie większy wymiarowo. Minimalne wymiary masz przy
critical-current mode.

Ale zakładamy jakieś konkretne parametry a nie lecimy w
nieskończoność...

Nie chce mi się szukać - uwierz na słowo.

Sprawa się rozbija tak naprawde o duperele. Bo z kontrolera pozostanie
tak naprawdę tylko zegar taktujący i przerzutnik. Reszta musi i tak
być na zewnątrz.

Wzmacniacz błędu - analogowy
Komparator - analogowy
Driver klucza - analogowy

To po grzyba mi ten cyfrowy kontroler skoro w jednej, 8-pinowej
obudowie mam wszystko, czego mi trzeba? Za mniej niż złotówkę netto.

Co innego zarządzanie mocą i zdarzeniami - tu jest spore pole do
popisu dla cyfrówki.

Re: Startery TI itp.
Nie wyobrażam sobie kontrolowania prądu maksymalnego inaczej niż za
pomocą przerwania. Zależnie od procesora:
- z zewnętrznego komparatora
- z wewnętrznego komparatora
- z wewnętrznego analog watchdoga na ADC
A wtedy nawet "zawieszony" (programowo) procesor zareaguje i rozłączy
prąd. Sytuacja w której zawiesi się rdzeń jest tak mało prawdopodobna,
że można ją porównać np z wzbudzeniem się/wpadnięciem w oscylacje
scalonego kontrolera.

Re: Startery TI itp.
Hello Michoo,

Trochę go szkoda...

No to już lepiej niech sam sobie pilnuje kontroler przetwornicy.

Może być za wolny.

Ojej! A który kontroler tak ma?

Scalone kontrolery zazwyczaj pracują w warunkach bliskich wzbudzenia.
Nie do uniknięcia przy szerokim zakresie obciążeń.

Re: Startery TI itp.
Jeżeli mamy kontroler przetwornicy. Komparator może być jednak tańszym
dodatkiem do procesora, który i tak jest potrzebny.

Atmega ma czas propagacji 500ns.

STM32, nawet te za 6zł brutto ;)
Ustawiasz listę portów do odpytania, ustawiasz min/max[*] każesz zgłosić
przerwanie w momencie przekroczenia i puszczasz w trybie skanowania.

[*] Niestety tylko jeden zestaw wartości a nie osobno dla każdego kanału.

Re: Startery TI itp.
Hello Michoo,

Ale już to napisalem gdzie indziej - jest potrzebnych kilka rozwiązań
analogowych:
wzmacniacz błędu
komparator z odniesieniem z rampy z czujnika prądu
driver

To bardzo długo. W przypadku rdzeni ferrytowych może być krytycznie za
wolno.

Ale UC3843 kosztuje 0.84PLN netto!

Ale gdzie tu miejsce na porządny tryb prądowy? Chcesz marnować energię
na tryb napięciowy? :O

Re: Startery TI itp.

Dokladnie.

Nie tyle za wolny, co bedziesz mial jitter rowny CLK. Chce Ci sie to
kompensowac?

Jedyny PWM ktory ma mozliwosc sterowania przetwornica EPWM z rodziny
C2000 od TI. Dlatego ze ichni EPWM ma modul action/qualifier z
asynchronicznym resetem. Mimo tego komparator do pradu potrzebujesz
zewnetrzny.

--
Jerry1111

Re: Startery TI itp.
In the darkest hour on Mon, 23 Jan 2012 14:52:18 +0100,

To taki mądrzejszy GAL/głupsze FPGA. Można zdefiniować sobie logikę.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
[ 08:17:55 user up 13057 days, 20:12,  1 user, load average: 0.02, 0.95, 0.06 ]

Re: Startery TI itp.
Hello Artur,

Hmmm... I na tym robić przetwornice? Po co?

Re: Startery TI itp.
In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2012 10:05:48 +0100,

To już do inicjatora pomysłu. Ja bym nie wpadł na taki pomysł. :)

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 10:48:06 user up 13057 days, 22:43,  1 user, load average: 0.02, 0.95, 0.06 ]

Re: Startery TI itp.
Np po to, żeby mieć prostą regulacją z uC (coś na co mało który
sterownik przetwornicy pozwala).

Albo po to, żeby mieć większą kontrolę nad tym co się dzieje -
wystawienie flagi z informacją czy problemem jest zwarcie, czy
rozwarcie, a może nie przewodzi któryś mos?

No i chyba najistotniejsze - kilka różnych napięć z jednej przetwornicy.

Btw: jak pomyślę, że magisterce będę miał prawdopodobnie:
- przetwornicę 2-3 -> 3.3
- przetwornicę 5V -> ~400mA
- przetwornicę 5V -> 3.3
- przetwornicę 2-3 lub 3.3 -> 9V
- stabilizator 2-3 lub 3.3 -> 2V
to naprawdę mam ochotę zrobić większość z tego na procesorze.

Re: Startery TI itp.
Hello Michoo,

Prosta regulacja czego?

Ale to nie ma nic wspólnego z logiką. To czysta fizyka i konstrukcja
transformatora i/lub dławika.

Życze powodzenia.

Re: Startery TI itp.
Napięcia, prądu maksymalnego, prądu (w przypadku źródła prądowego), tego
kiedy poinformować o dużym obciążeniu, tego kiedy poinformować o
przeciążeniu (np uzależnić od temperatury w obudowie).

I mamy typowy zasilacz komputerowy, gdzie 12V ma fatalną wydajność jak
nie obciążysz 5V. Czasami potrzebna jest inna charakterystyka. A jak
jeszcze dodamy do tego potrzebę  niezależnego włączania-wyłączania?