siemens automatyka - Page 3

Re: siemens automatyka
dzięki
no właśnie, nie mogę jakoś namierzyć opisu MPI i innych magistral, może
Ktoś
mógłby podać namiar?

Re: siemens automatyka
a może Ty mógłbyś mi coś z praktyki powiedzieć o interfejsach sterujących
siłownikami i silnikami noży w takich automatach?

Re: siemens automatyka
interfejsach sterujących
Jakich automatach?
Zazwyczaj jest tak, że do karty wyjściowej podłączony jest
przekaźnik, a ten załącza odpowiedni elektrozawór
pneumatyczny/hydrauliczny. Silnik jest załączany najprościej
stycznikiem (pewnie jeszcze przez przekaźnik).
Czasem sterownik jest podłączony do falownika kilkoma sygnałami.
Trudno coś powiedzieć bliżej.
Każda maszyna jest inna.

Sylwester Łazar
Re: siemens automatyka
no to może ostatnie: jaką macie metodologię naprawy?

jest uwalona maszyna z plc siemensa i programem drabinkowym... jak zabrac
się za naprawę? nie włącze bo coś rozwalę, a na sucho to niby jak szukać?
macie może jakieś pomysły?

Re: siemens automatyka
Jak chcesz stwierdzić, co jest zepsute, jeśli nie włączysz maszyny?
Można odłączyć obwody wyjściowe. Powinny być wyłączniki.
Ale jak odłączysz, to pewnie maszyna się zablokuje itp.
Co to za maszyna? Jakie objawy?
S.

Re: siemens automatyka
w sumie nie wiem, dowiem się po fakcie...

jak debugować program, wystarczy w step 7 właczyć View/Online?

Re: siemens automatyka

Zlecenie jutro? :)

Re: siemens automatyka

mniej więcej, jest maszyna która się nie chce uruchomić, wielu poległo, ja
mam dać radę...

Re: siemens automatyka

 Nie dasz rady. Szkoda maszyny.

Re: siemens automatyka
Ty to wiesz, ja to wiem, ale spróbuj przekonać PO... mi się jak do tej pory
nie udało... opowiada mi się anegdotę, że PO to za młodych czasów podjęło
się przez jedną noc rozładować wagon węgla - i podołali... pozostała mi już
tylko modlitwa do najwyższego... albo do lokalnych przedstawicieli -
ratujcie!

Re: siemens automatyka
Tue, 27 Nov 2012 19:19:26 +0100, Jakub Jewuła

Cześć,

Nie wiem czy troll, czy idiota, ale to mało istotne.
Dopuszczanie do sterownika maszyny (o ile to nie zabawka) faceta o
takiej wiedzy kwalifikuje się do prokuratora.
Zanim się nauczy uszkodzi maszynę, siebie lub innych.

--
Pozdrawiam - Marek

Re: siemens automatyka

Zaraz się dowiesz, że jesteś homoseksualnym zwolennikiem Unii
Europejskiej ;-).

Re: siemens automatyka
Wed, 28 Nov 2012 17:24:14 +0100, Waldemar Krzok

Zwolennikiem - czemu nie. 20 lat temu po zamówieniu Simaticów odprawa
celna trwała 2 tygodnie i jeszcze trzeba było ze 4 razy kwalifikować
dongle do Stepa 5 - to były jaja.
Ale czemu homo?

--
Pozdrawiam - Marek

Re: siemens automatyka

Tak określa identyfikator ludzi, którzy go krytykują. Ja też jestem
pedałem z PO i zwolennikiem Unii dla niego ;-).

Re: siemens automatyka
Wed, 28 Nov 2012 17:51:37 +0100, Waldemar Krzok

To może kiedyś pójdziemy razem na piwo;-)

A tak poważniej, to ja nic do niego nie mam, tylko dziwię się ludziom
z jako takim pojęciem, że podejmują się wyjaśniania podstawowych pojęć
komuś, kto chce "tylko naprawić" system sterowania.

Odnosząc takie podejście do prowadzenia samochodu.
Gdzie się otwiera drzwi i co robi ten prawy pedał (Freud?).
Jak już będę wiedział to wystartuję w rajdzie.

--
Pozdrawiam - Marek

Re: siemens automatyka
weźcie sobie załóżcie nowy wątek w którym będziecie mogli sobie powymieniać
dyrektywy wspólnoty europejskiej...

Re: siemens automatyka

Żebyś wiedział, jakie teraz są jaja. Marchewka to owoc. Ślimak to ryba.
Mleko wylewane do rowów. A nieco bardziej z naszej branży. Lut bezołowiowy.
Badania za grubą kasę towarzyszące tworzeniu urządzeń. Drobna zmiana w
oprogramowaniu i znów badania za grubą kasę.

Robbo

Re: siemens automatyka

Ależ nie neguję jaj współczesnych i nie jestem bezkrytyczny.

Tylko z tego, co wiem, ROHS to nie jest unijne, tylko światowe i ...
chore
.
Tylko, odwróćmy rozumowanie.
Gdybyśmy nie byli w UE, sprzedalibyśmy coś bez ROHS czy badań?
Jakie byłyby warunki sprzedazy naszych wyrobów w UE?
Czy ktokolwiek chciałby z nami współpracować na rynkach trzecich?

Czawidzieć wszystki końce.
--
Pozdrawiam - Marek

Site Timeline