Rozsyłanie sygnału TV

Czy jest gdzieś dostępne takie cudo, które podpięte do anteny TV roześle
sygnał po budynku? Problem polega na tym że odbiór TV jest praktycznie
niemożliwy gdziekolwiek w budynku, a jest instalacja antenowa, tzn antena na
dachu i kabel do telewizora tylko w jednym miejscu. A społeczeństwo się
rozbestwiło i chce telewizor w kuchni. Ciągnięcie kabla jest mocno
kłopotliwe z uwagi na specyfikę domu. Pomyślałem więc o czymś
"bezprzewodowym".
Da się?

Pozdrawiam
Piotr

Re: Rozsyłanie sygnału TV

nie

--
VSS
http://vss.pl

Re: Rozsyłanie sygnału TV

Eeetam, napewno? Nie wierzę.

Piotr

Re: Rozsyłanie sygnału TV

Da się, ale chyba nie chcesz za to zapłacić. Można co prawda spróbować z
odbiornikiem (tunerem) TV i do tego dołożyć VideoLink na 2.4GHz, ale jak nie
masz odbioru w kuchni, to pewnie te 2.4G nie przejdą z pokoju do kuchni. Co
to za dom?

Waldek

Re: Rozsyłanie sygnału TV

zaadoptowany schron przeciw atomowy ;)

Re: Rozsyłanie sygnału TV

zaadoptowany schron przeciw atomowy ;)

Się zaprezentował przed milionami czytaczy...

Dom zwykły, dość rozległy i pokrętnie zbudowany, stąd trudność dociągnięcia
kabla (także względy estetyczne). Tyle że prawie na granicy zasięgu sygnału
TV. Bez anteny na dachu ani rusz. A drugiej anteny z kuchni wystawiać nie
chcę. Ale rozumiem że temat trudny, tego się nie spodziewałem. Chyba sobie
daruję w takim razie.

Dzięki i pozdrawiam
Piotr

Re: Rozsyłanie sygnału TV

A kabla z anteny do kuchni pociągnąć nie możesz? Zwrotnica na dachu i drugim
kablem. Wiem, estetyka, ale tak się może dać.

Waldek

Re: Rozsyłanie sygnału TV

da sie ale dla każdego tv będzie musiał zmajstrowac komplet:
- tuner
- nadajnik
- odbiornik
- przedłużacz pilota.

czyli jak tak skromnie liczyć po 500PLN na tv, oczywiście w przypadku
kupienia porzadnego sprzetu. tym nie mniej nie ma pewności, że te kilka
kanałów na 2,4Ghz nie będzie zakłóconych lub nie będzie się wzajemnie
zakłócać lub spowoduje smierć WLANu w domu lub odwrotnie.

zdecydowanie taniej będziepociągnąc kable.

--
VSS
http://vss.pl

Re: Rozsyłanie sygnału TV

Tak, nazywa się nadajnik :-))). Co prawda antena nie do
końca taka jak trzeba, ale... ;-)))

Re: Rozsyłanie sygnału TV

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem....
Masz linka do takiego nadajnika?

Co z opłatami (zezwoleniem)?

Jeżeli nadajnik nadaje na tej samej częstotliwości na której odbiera to co z
sygnałem oryginalnym u sąsiadów?

Kiedyś znajomy zrobił wynalazek: antenę odbiorczą podpiął do anteny
nadawczej. Całość stała na górce. Antena odbiorcza widziała nadajnik, a
antena nadawcza widziała antenę TV która była przesłonięta górką i nie
widziała nadajnika.
Nie widziałem na własne oczy, ale ponoć poprawiło to odbiór.

--
Desoft

Re: Rozsyłanie sygnału TV

No przecież pisałem: videolink na 2.4GHz. Są też bardziej wyrafinowane
ustrojstwa, które odbierają kilka(naście) kanałów i emitują w paśmie 2.4GHz
lub 5GHz, ale to kosztuje już dobre pieniądzie (>>1kEUR) i potrzebne jest na
to zezwolenie. Taniej jest postawić kompa z kartą TV (ewentualnie
multichannel, albo z kilkoma kartami) i robić streaming na WLANie.

i co u ciebie. To jest najgłupszy pomysł, szczególnie w analogowej TV.

Można zrobić, pod warunkiem, że anteny są naprawdę kierunkowe, nie widzą się
wzajemnie, kabel dobry i nie za długi i odbiornik nie odbiera sygnału
bezpośrednio z nadajnika. Inaczej masz paradę duchów spowodowaną opóźnieniem
sygnału w kablu między antenami. Można dodać mały wzmacniacz (kilka dB). Co
prawda nie wolno, ale jak się dobrze zrobi i nie przesadzi z mocą (tylko
kompensacja tłumienia kabla), to nie podpadnie. Ale całość będzie działać
tylko w bardzo specyficznych warunkach i po drodzie nie może być innych
użytkowników, bo będzie chryja.

Waldek

Re: Rozsyłanie sygnału TV

a prywatnej kablówki nie możesz sobie zrobić?

Re: Rozsyłanie sygnału TV

nie zmienia to faktu pociągniecia kabla do każdego TV

--
VSS
http://vss.pl

Re: Rozsyłanie sygnału TV

a to jakiœ problem jest ?

Re: Rozsyłanie sygnału TV

jakbyœ przeczytał cały wštek to bys nie zadawał takich głupich pytań
--
VSS
http://vss.pl

wow! niezły poziom - gratuluje
ale dobra... nic cie nie przekona...

pass

(ciekawe kiedy przepełni mi się killfile)

btw: poszukaj sobie wypowiedzi mšdrych ludzi dot. "głupich pytań", np. na
googlu

Re: Rozsyłanie sygnału TV [OT]

przeciez to nie ja zakładaem watek, jak widze jestes lekko oderwany od
rzeczywistoœci.

obchodzi mnie to tak samo co zeszłoroczny œnieg

--
VSS
http://vss.pl

Kup sobie multiswitcha, i rozprowadz kable po domu, dodatkowo jak kupisz=

satelitC4%99 z konwerterem 4-pasmowym to masz w kaC5%BCdym gniazdku sa=
tkC4%99.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Rozsyłanie sygnału TV
(a):

MoBF%e jako punkt zaczepienia te linki siEA% przydadzB1%:
http://hdmi.likaon.pl/hdmi/faces/art.jsp?id3D%131
http://www.crutchfield.com/p_158DMXWL1/Sony-DMX-WL1.html?tp3D%9484

Re: Rozsyłanie sygnału TV
.