Rozmiar obrazu

Witam

Zastanawiałem się na jaka grupę napisać. Chodzi o współpracę telewizora z tunerem cyfrowym. na grupie o telewizji pewnie bym się niewiele dowiedział. Do rzeczy. Chodzi o dostosowywanie się telewizora do obrazu z tunera. 16:9, czy 4:3. W telewizorze mam opcję "Oryginalny", a w tunerze "Automatyczny" i wg źródła. Przy połączeniu przez HDMI większość kanałów jest odbieranych poprawnie. Niektóre się wyłamują. Po połączeniu przez modulator magnetowidu nie działa automatyka. Tuner Medion. Drugi tuner combo Cabletech działa dobrze we wszystkich konfiguracjach. I pytanie. Co decyduje/sygnalizuje do telewizora jak się przełączyć? Jest jakaś rada na wadliwe działanie tego mechanizmu?

Pozdrawiam

Reply to
Kamil

W dniu 19.02.2019 o 15:21, Kamil pisze:

Łącząc się analogowo po AV z telewizorem przez eurozłącze dekoder wymusza na telewizorze odpowiednie proporcje poziomem napięcia na odpowiednim pinie tego złącza. Puszczając sygnał przez modulator siłą rzeczy ta informacja ginie.

Reply to
AS

W dniu 2019-02-20 o 08:26, AS pisze:

Tuner combo Cabletech działa dobrze w po euroscart w magnetowidzie i do telewizora przez modulator. Natomiast wymuszanie 4:3, lub 16:9 nie działa po HDMI. Ginie sygnał przełączający? Każdy h.j na swój strój. Jeszcze do niedawna nawet telewizory odbierające sygnał bezpośrednio z anteny miały z tym kłopot. Obecnie już nie ma problemu. Jednak współpraca z tunerami przerasta pewnie możliwości kretynów programistów. To osobna bajka. Mam TV LG, który ma milion przycisków na pilocie, ale zabrakło miejsca na przyciski regulacji jasności, kontrastu i koloru co było normą przez kilkadziesiąt lat. Teraz aby dostać się do tych regulacji trzeba przejść drogę przez mękę (procedurę). Marzyło by się o możliwości zapamiętania nastaw dla każdego kanału. Przecież dla obecnego sprzętu to fraszka.

Pozdrawiam

Reply to
Kamil