rozbieranie HDD

http://www.youtube.com/watch?v5C%An22TiVV0

Takie wrazliwe, czy chlop wie co robic, aby zachecic publike to
zaplacenia za usluge ?

J.

Re: rozbieranie HDD

coś mi się nie chce wierzyć żeby jakość i precyzja działania dysku
zależała od siły dokręcenia śrubek. Sądze że facet celowo wyjechał poza
sensowną wartość momentu i stąd taki efekt. Ja bym się obawiał tego syfu
który dostał się do dysku z powietrzem po zdjęciu klapki. Również jego
rękawiczki wyglądają na pierwszy raz użyte i za duże, bo wcześniej nie
kupował. Ja czasem (10% pracy) pracuje w rękawiczkach a bez pudła powiem
żeby mi kupili 9 calowe i jakiej firmy...

ToMasz

Re: rozbieranie HDD
To się nazywa manipulacja...

Siła dokręcenia śrubek ( w granicach zdrowego rozsądku) jest imho
niczym, w porównaniu z tym, co się dzieje po wpuszczeniu do wnętrza
dysku "normalnego" powietrza.

Oczywiście, poprawne i równomierne skręcenie jest istotne, ale to detal
w porównaniu z kurzem z powietrza.

Re: rozbieranie HDD
Raz mi sie zapomnialo ze do prawidlowego dzialania HDD potrzebuje
powietrza. Dysk mial kontakt z woda, podlaczylem pompe prozniowa do
otworu wyrownujacego cisnienie i odessalem powietrze. Przy cisnieniu
0,5 atmosfery glowice jeszcze nie ocieraja o talerze. Watpliwe jest to
co pokazano na filmie.

 Dane z HDD czasem mozna odzyskac:
http://allegro.pl/terminal-dyskowy-sata-ata-odzyskaj-dane-i2892650227.html

Re: rozbieranie HDD
On Fri, 18 Jan 2013 20:21:11 +0100, sundayman
detal

 wibroakustuka maszyn (jest taka dziedzina nauki) - wpływ drgań
pokrywy z powodu nierownomiernych  naprężeń :)

Re: rozbieranie HDD

Dobrze widać jak bardzo musiał poluzować śrubę przy łożysku głowicy.

Dobry (taki co nie zostawia po odparowaniu śladów na szkle) gaz do
zapalniczek i przedmuchujesz przed zamknięciem ;) Chociaż najlepiej nie
otwierać...

Ja mam np. ten problem, że 9 są odrobinę za ciasne (zwłaszcza pomiędzy
palcami) a 10 już luźne.

Re: rozbieranie HDD
nia dysku
 wyjechał poza
ł tego syfu
nież jego
śniej nie
 powiem

Ale wiesz - tego syfu dostającego się z powietrzem należy unikać
ale
nikt o zdrowych zmysłach nie zakłada że mając pomieszczenie roboc
ze
klasy 10000 da się zasyfienia dysku uniknąć. A już klasa 1000 kos
ztuje
spore pieniądze za metr pomieszczenia nadal nie gwarantując dostatecz
nej
czystości. Dysk się otwiera (przynajmniej rozsądni ludzie tak czyni
ą)
nie w celu jego naprawy do dalszej eksploatacji a w celu doraźnej
naprawy umożliwiającej natychmiastowa ewakuację danych - dalej wier
tarka
albo prasa, dysk zniszczyć ostatecznie i na złom.

Jak gość w ogóle obiecuje że ten dysk podziała to bym jego opow
iastki
miedzy bajki włożył.

--
Darek

Re: rozbieranie HDD
Hej

 > Jak gość w ogóle obiecuje że ten dysk podziała to bym jego opowiastki
 > miedzy bajki włożył.

Ja tak odzyskuje dane, ale tylko w przypadku jak zatrze sie silnik od
talerzy..
Oczywiscie nie podziala dlugo po otwarciu obudowy, ale wystarczy do
zgrania danych..
A czy bedzie dzialal ogolnie, bedzie, sprawdzone.

Re: rozbieranie HDD
Ostatnio pokazałem synowi jak działa w środku dysk. Był to jakiś stary
makstor 80MB.
Leżał sobie otwarty pod stołem na podłodze przy otwartej obudowie komputera.
Chodził tak z 5-6 godzin. Podczas testu, wielokrotnie kopiowałem na nim
dane. W końcu się znudziłem i naplułem na talerz. Wtedy umarł.

Marek

Re: rozbieranie HDD
Poprawka.  Maxtor

Re: rozbieranie HDD

Otwierany (w domu) Caviar 30GB dzialal mi wiele lat (i dziala dalej), wiec
"jest roznie".

Re: rozbieranie HDD

Miałeś po prostu ogromne szczęście, że:
1. Nie wpadło tam za dużo kurzu i innych syfów,
2. To, co wpadło, to zdołały na czas zatrzymać filtry,
3. Starczyło zapasowych sektorów do przemapowania/realokacji tych,
uszkodzonych przez zanieczyszczenia, zanim zostały one wyłapane przez
filtry.
BTW. Nie zawsze SMART pokaże, czy (i ile) coś zostało realokowane i ile było
takich epizodów.
Takiemu dyskowi nie możesz już jednak ufać, gdyż może paść niespodziewanie,
on już nie jest pewny.

Re: rozbieranie HDD

No wlasnie to byl pech :).

Wiele lat temu chcialem wyjac dysk z jakiejs chamskiej obudowy.
Ciagne, ruszam na boki i dupa - dysk siedzi jak przyklejony.
Troche sie wtulwilem, szarpnalem, ale chyba za mocno,
bo dysk wyszedl, ale w obudowie zostaly strzepy tasmy
uszczelniajacej dysk po obwodzie - tak, z boku bylo widac talerze :).

No to odkrecilem dysk, zobaczylem czy w srodku sa jakies strzepy tasmy
(tasma miala klejaca folie alu od wewn.), talerze czyste,
to skrecilem dysk i przejechalem po obwodzieczarna tasma izolacyjna :).

Ow dysk sluzyl potem jako skladowisko filmow i muzyki,
ale byl uzywany calkiem ostro i do dzisiaj dziala :).

Re: rozbieranie HDD

Czasem towarzyszy szczęściu.

Seagate najpewniej :))

...ewentualnie stary Caviar...

No, jeśli tylko zajrzałeś na chwilkę, nic nie kombinowałeś zanadto, zaraz
potem zakręciłeś i uszczelniłeś (mam nadzieję, że ocalała możliwość
"oddychania" dysku), to po uruchomieniu rozwiało kurz po wnętrzu, a w
składzie dysku są filtry (często przypomina z wyglądu malutką poduszeczkę z
waty obszytą materiałem, zwykle białe, albo kawałek twardej flizeliny),
które takie rzeczy wyłapują, a sektory, które ewentualnie ucierpiały, to
zapewne zostały przemapowane. Jeśli tylko tyle, masz szansę, ze dysk
pochodzi.

To raczej będzie działał, skoro tak długo wytrzymał. Ale na serwer plików
już się nie nada. Ciekaw jestem jego SMART :)