RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci

Czesc,

czy karty, breloczki i inne formy chipow RFID w ramach JEDNEJ opcji
czestotliwosci pracy 125kHz, 134kHz, 13,5MHz - sa ze soba zgodne a
produkowane przez rozne firmy?

Domyslam sie, ze tak nie i pewnie sie roznia dlugosciami bitow
(zwracanych jako odpowiedz)!

--
ThinkXtra

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci
a tak przy okazji zapytam, to jak wyglada sprawa kart zblizeniowych
Visa/Mastercard? Jaki to jest system?

Jedna ze szkol (Lotnik) w Zielonej Gorze wraz z BZWBK daja karty
podpiete pod rachunek bankowy (prepaid), ktore jednoczesnie sluza na
wejscie przez kolowrotki do szkoly. Ale czy sa one zgodne z tym
systeme visa/mastercard (paypass itp.)?

--
ThinkXtra

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci

chociaz nie jestem pewien, ze to zblizeniowa - I will check...

--
ThinkXtra

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci
Dnia Thu, 11 Aug 2011 12:22:51 +0200, snipped-for-privacy@poczta.pl napisa艂(a):

Pewnie tak, bo ani szkola nie wymyslila nowych kart, ani BZW.
Normalny paypass,
http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z-doladowaniem.html

Tylko ciekaw jestem - szkola jakos podpieta pod bank, kazdy moze odczytac
dane z takiej karty, przynajmniej czesciowo, czy dowolna karta otwiera ten
kolowrotek ?

J.

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci
Tu za bardzo nie wiem - jest jaki墓聸 standard dla tag膫艂w, jest jaki墓聸 dla
programowania i wygl脛聟da na to, 墓藕e wi脛聶kszo墓聸脛聡 uk墓聜ad膫艂w na 125kHz po prostu
dzia墓聜a.

Tu jest kilka standard膫艂w (np ISO/IEC 14443) i uk墓聜ady s脛聟 zgodne ze
standardami.

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci

pytam, bo przymierzam sie do zainstalowania "drzwi na prad" na wejsciu
do klatki, ale jedni chcieliby jako brelok do kluczy, inni jako karta
a jeszcze inni jako zegarek (dla dzieci). Prawdopodobnie jak sie kupi
w jednym miejscu to pewnie bedzie ten sam standard, ale jakby czytnik
byl gdzies indziej ????

--
ThinkXtra

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci

Wed艂ug mnie w 125kHz najpopularniejszym standardem s膮 identyfikatory Unique
(w r贸偶nych postaciach), a w 13.56MHz najpopularniejsze s膮 mifare.
Ja bym sugerowa艂 mifare.
Wi臋kszo艣膰 zamk贸w czyta tylko numer seryjny karty nie wnikaj膮c g艂臋biej wi臋c
jak kto艣 ju偶 ma jak膮艣 kart臋 w tym standardzie to b臋dzie m贸g艂 j膮 wpisa膰 do
zamka i nie nosi膰 kolejnej.
P.G.

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci

Nie. W ramach jednej czestotliwosci jest kilka standard贸w kart.
Ale jak kupisz u jednego dostawcy czytnik, a u innego karty w dokladnie tym
samym standardzie co czytnik, to masz 99,99% szansy, ze zadziala bez
problemu.

Karty w wiekszosci standard贸w moga miec r贸zna postac: karty kredytowej,
breloka, zegarka itp. Wyglad karty w danym standardzie wplywa tylko na
zasieg jej dzialania: np. zamiast 10 cm dla breloka bedzie 5 cm.
Wiec jesli zdecydujesz sie na okreslony standard, to forme karty dobierzesz
bez wiekszych problem贸w.

Sa tez rozwiazania, ze karty mozna emulowac odpowiednimi odbiornikami
pilot贸w zdalnego sterowania.

yabba

Re: RFID - zgodnosc pomiedzy producentami w ramach jednej opcji czestotliwosci

W ramach kazdej czestotliwosci moga istniec r贸zne standardy transmisji.
W 125kHz sa wersje ASK (kluczowanie amplitudy), PSK (kluczowanie fazy), FSK
(kluczowanie czestotliwosci).
W ASK jest kilka standardowych szybkosci nadawania bit贸w (w PSK chyba tez) i
nie wiem, czy zawsze modulacja jest Manchester, w FSK moga byc (nie wiem czy
sa) wersje r贸zniace sie wybranymi kluczowanymi czestotliwosciami i
szybkoscia nadawania bit贸w.
Jak juz to jest ustalone to jest kwestia, czy jest tez transmisja w druga
strone, a na koniec jeszcze protok贸l komunikacji i ewentualnie jej
szyfrowanie.
P.G.

Site Timeline