Radiowe przesłanie impulsów 100ms i 200ms z odbiornika

Tak sobie łażę i szukam miejsc najlepszych dla odbiornika DCF. Dziś odkryłem miejsce przeczące założeniom prawidłowego odbioru - w łazience pod blaszaną wanną - ekranem :) Teraz poszukuję jakiś gotowych kostek, żeby przesłać bezprzewodowo raz na sekundę zdekodowany impuls 100ms lub 200ms do zegara oddalonego o kilkanaście metrów (przesył linią przewodową na taką odległość odpada) Czyżby coś w paśmie 70cm (433,92 MHz) było gotowego od zaraz do wykorzystania? Przesłać sygnał metodą zbliżoną do DCF? Czyli włączać nadajnik na 100 lub 200ms w ciągu każdej z 59 sekund? Odbiornik wykrycie nośnej interpretował by jako użyteczny sygnał 100 lub 200ms? Inne pomysły?

Niedługo będę musiał zobaczyć jak w piwnicy w żelbetonowym bunkrze bloku :) ma się sygnał DCF. Może ekranujące betony wytłumią okoliczne zakłócenia?

77,5kHz powinno w miarę dobrze przechodzić przez żelbeton w porównaniu z wyższymi częstotliwościami?
Reply to
Andrzej Litewka

Andrzej Litewka pisze:

[ciach]

Czy nie lepiej zamiast wanny użyć anteny pętlowej (strojonej kondensatorem) typu LOOP. Wymiary będą podobne a skuteczność znacznie większa.

Reply to
Irek_K

Andrzej Litewka pisze:

A może lepiej wykonać własny nadajnik nadający na 77500 kHz? Nie trzeba będzie przerabiać wszystkich odbiorników w domu. Źródłem dokładnego czasu może być np. odbiornik GPS.

Jakiś czas temu w EP (lub innej gazecie) mignął mi tytuł "Symulator DCF"

- nie czytałem, ale to chyba coś w tym stylu.

pzdr mk

Reply to
mk

Takie co? mo?na zrobi? na jednouk?adowym uP + antena ferrytowa do??czona do pinu.

Reply to
William

"Irek_K" news:ficvrm$el2$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

W takim razie poproszę gotowe opracowanie zagadnienia :)

Reply to
Andrzej Litewka

"mk" news:fih9tt$d5k$ snipped-for-privacy@news.wp.pl

Ciekawe jaki zasięg nadajnika. Potem w promieniu 500 metrów zagłuszy sygnał niemiecki :P

Reply to
Andrzej Litewka

"William" news:fij7v0$1i5g$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl

Czy aby? Tam nie ma modulacji 100%, 0/1 tylko obniżenie mocy 0 70% czy jakoś tak. Jak więc to na procu chcesz zrobić? Kluczować przebieg 77,5 kHz impulsami

100ms lub 200ms?
Reply to
Andrzej Litewka