Radio w telefonie komórkowym - Page 2

Re: Radio w telefonie k omórkowym
Fri, 10 Jul 2009 10:14:21 +0200 "Krzysztof Tabaczynski"

Szczerze mówiąc nie wiem, podejrzewam że aż takie zaawansowane to ono
nie jest. Ostatecznie jest to (pomimo że jest wyposażony w BFO),
sprzęt consumerski a nie profesjonalny.

Jeżeli chodzi o słuchanie stacji KF to słychać głównie naszych
sąsiadów (Rosja, Niemcy, Czechy/Słowacja), zarówno jeżeli chodzi o
stacje amatorskie jak i radiofoniczne. Oczywiście na CW słychać
dalsze, OIDP nieraz Skandynawia, USA się trafiały i inne dalekie
rejony, ale teraz już nie pamiętam, nie robię nasłuchów. Udawało mi
się też odbierać RTTY i faksy (pogodowe).
Dodam że słuchałem w zasadzie tylko na antenie wbudowanej w radio.
Dołączenie będacej w zestawie z radiem anteny longwire w domu powoduje
że zbiera ona wszelki możliwy syf - sygnał odbieranych stacji jest
mocniejszy ale SNR zdecydowanie spada - trzeba by w terenie spróbować.

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.
Re: Radio w telefonie k omórkowym
Fri, 10 Jul 2009 10:14:21 +0200 "Krzysztof Tabaczynski"

Tu jest porównanie (nie moje) kilku obiorników:
http://www.sq5izm.republika.pl/test.htm

Co do YB80, to kiedyś już napisałem na grupie o nieco o nim:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/msg/00dd82d9e0940d95

Cały wątek:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/browse_frm/thread/3027f17ae0a180e /

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.
Re: Radio w telefonie komórkowym

http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/browse_frm/thread/3027f17ae0a180e /

Bardzo dziękuję!
Tego mi trzeba było... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Radio w telefonie komórkowym

Hm, a ja mam k550 i odbior jest .. taki sobie.

A w dodatku mam wrazenie ze radio dosc duzo pradu ciagnie.

J.

Re: Radio w telefonie komórkowym

Zupełnie standardowe scalaki - obejrzyj schematy komórek (w dokumentacji
serwisowej) to zobaczysz, jak to jest zrobione w praktyce. Przykładowo w
Nokiach 8310 i 6510 radio FM było oparte o układ TEA5757HL. W nowszych
modelach (np. iPod Touch / iPhone) stosuje się układy bardziej
zintegrowane, np. Wifi+Bluetooth+radioFM takie jak Broadcom BCM4325.

Re: Radio w telefonie komórkowym

Od kiedy to iPhone ma radio FM? Chyba coś Ci się pomyliło. ;)
Apple jakoś się nie garnie do zamknięcia w obudowie swojego urządzenia
wszystkiego co tylko się da. ;)

Chociaż z tą integracją to prawda - smutna prawda. Weźmy na ten przykład
produkty HTC. Jeszcze kilka lat temu używali procesorów XScale, które
były tylko procesorami. DO tego szedł osobny chip odpowiedzialny z GSM,
WiFi, Bluetooth itp. Efekt: niesamowita wydajność.
Obecnie cała ich produkcja opiera się na prockach firmy Qualcom, które
mają wszystkie moduły zintegrowane (co do radia FM, które posiadają
niektóre z nowszych modeli nie jestem do końca pewien). Efekt jest taki
niestety, że działa to strasznie w porównaniu ze starszymi urządzeniami.
Ostatnio ze znajomymi robiliśmy Benchmark TCPMP na kilku urządzeniach.
Nowy Diamond II przegrał kilkoma punktami z paroletnim HTC Wizardem. Sęk
w tym, że Wizard ma 195 MHz procesor OMAP, Diamond II Qualcoma
taktowanego na ponad 500 MHz. :) W dodatku nie tak dawno to OMAP był
symbolem powolności w porównaniu do XScale.
PDA z procesorami Intela wybiły się zdecydowanie, osiągając kilkakrotnie
wyższe wyniki niż wspomniane powyżej urządzenia. :)

Re: Radio w telefonie komórkowym

Rzeczywiście chodzi tylko o iPoda (model Touch).
http://www.eetindia.co.in/ART_8800548467_1800001_NT_172c5e77.HTM

Re: Radio w telefonie komórkowym

http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html

Ani słowa o radiu FM. :)