Przycisk czasowy /amator/

Witam,

chciałbym się poradzić czy istnieje coś takiego jak gotowy guzik czasowy, tzn. naciskam guzik i przez 5 sekund łaczy dwa kable. jak to najłatwiej zrobić?

Mam problem z grzaniem świec w aucie, a podłączanie co chwila drutem ich, żeby móc odpalić rano jest męczące. Chcę zrobić ukłąd "awaryjny" gdy taka sytuacja mi się powtórzy, a więc podpinam się do 4 świec a następnie mam guzik/przełącznik. Jak teraz zrobić aby po naciśnięciu lub przełączeniu guzika układ zamykał się na maks. 5-10 sekund?

Płytki wytrawiać umiem, więc przy małym ukłądzie jeszcze nie wymiękne, a elektronika "głęboka" to dla mnie zbyt szerokie morze póki co ;)

Z góry dzięki za wszelkie sugestie, Nex@pl

Reply to
Nex