Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego

Witam.
Potrzebuję schematu przetwornicy z (we) 6 lub 12V na 3V (wydajność
prądowa ponad 1A). Chcę zrobić taki battery-pack do mojego aparatu.  Z
racji moich zainteresowań aparat czasem chodzi po kilka godz a męczy
mnie ciągłe zmienianie aku/baterii. Stąd pomysł by wykorzystać aku
żelowy motocyklowy. Zmniejszenie U opornikiem odpada z racji zbyt dużych
strat..

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego
http://www.national.com/cat/index.cgi?i=i//200
Przykładowe schematy są w datasheetach.

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego

Kup sobie porzadny zasialcz 5V na gniazdo zapalniczki, najlepiej konczacy
sie wtyczka miniUSB. Rozbierz go, zobacz co w srodku siedzi, sciagnij pdfa
od ukladu, przeczytaj i wymien opornik ktorym ustawia sie napiecie
wyjsciowe.

Masz gotowa konstrukcje z przetwornica w obudowie, a napiecie sam sobie
zmienisz.

pzdr

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego

Jest szansa, że będzie to LM317 lub po prostu 7805, a z tego nic nie
zrobisz.
Ja zrobiłem coś takiego na LM2576ADJ. Wskazówka: nie wymyślaj sam
planu płytki, zastosuj ten z noty aplikacyjnej.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego

Przy zasialczu 1A czy 2A ta szansa jest zadna. W srodku siedza przetwornice.

pzdr

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego

Słusznie. Nie dojrzałem słowa "porządny".

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego
PS

Jeśli kupi zasilacz na 5V, to jest szansa, że nie da się go przerobić
na 3V.

P.P.

Re: Przetwornica z 12(6) V na 3 do aparatu cyfrowego

Wykorzystaj ogniwa Li-Ion. Nawet ze starego akumulatora z laptopa.
Sprawdź czy aparat na zasilaniu zewnętrznym też ma opis 3V czy więcej  (mój
OLYMPUS miał 3,4V )
Za to drugi olympus miał 6,5Vzamiast 6V - działa na dwóch ogniwach Li-Ion
szeregowo, czyli ponad 7,2V
Oba pracują bardzo ładnie.
Bez żadnych oporników i przeróbek. Potem podłączyłem równolegle 3 ogniwa,
żeby pojemność była większa - ale 2 wystarczyły.
Jeżeli tylko aparat na to pozwala - nie ma sensu męczyć się z
przetwornicami.

Pozdr. Hals.

Site Timeline