[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników - wiosna 2010 - Page 7

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Jednak rzeczywiscie klopoty z czytaniem.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
UBF%ytkownik Pszemol napisaB3%:

Nie, skoro za dobrych dawnych czasF3%w koF1%czyli warszawskB1% PolibudEA%
 tacy20%
osobnicy jak paru moich kolegF3%w. Wiem jaki potrafili poziom20%
reprezentowaE6%, kiedyB6% po ciB1%gniEA%ciu jednoosobowo przez pF3%B3 se=
mestru20%
pracowni z przyrzB1%dF3%w elektronowiB1%zkowych B6%wiadomie jB1% zawaliB3%
em i20%
prowadzB1%cej wyjaB6%niB3%em BF%e mam dosyE6% - jak reszta zespoB3%u ma p=
odejB6%cie20%
"nikt z tego strzelaB3% nie bEA%dzie" to ja za murzyna robiB3% nie bEA%dEA%
, wezmEA%20
warunek i sobie spokojnie powtF3%rzEA% pracowniEA% z sensownymi ludBC%mi.=
 A oni20%
mimo to skoF1%czyli - cF3%BF, sB1% inBF%ynierowie i ekonomowie, na ekono=
ma w20%
fabryce moBF%e siEA% nadawali.

IstniejB1% natomiast takie ktF3%re dajB1% praktycznie gwarancje  BF%e abs=
olwent20%
bEA%dzie bezwartoB6%ciowy - bo ci co mogliby byE6% wartoB6%ciowymi to z t=
akiej20%
uczelni szybko wiejB1% na lepszB1%. Mamy w Polsce trochEA% WyBF%szych Szk=
F3%B3 Tego20%
i Owego czyli sklepikF3%w z dyplomami.

--20%
Darek

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Widzisz - a mysmy prosili agencje zeby kasowala dane o szkolach z CV.
Chyba dlatego ze ludzie byli potrzebni do roboty a nie do przewracania
papierkow.
Programiste latwo sprawdzic, elektronika troche trudniej (no, dluzej).
Ale po dni spedzonym 'na probe' wiekszosc brakow wychodzi.

Pomysl - co z papiera z uczelni jak gosc nic nie potrafi?

--
Jerry1111

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Nie. Jak co niektorzy szacuja w 70% wazny jest charakter czlowieka, 30%
umiejetnosci.

To, ze udowodnil pewna czastke swojego charakteru - oczywiscie nie dajaca
pelni obrazu, ale przynajmniej jest poszlaka.

Ale liczy sie tez jaka uczelnia.

Dlaczego robisz malo madre zalozenie, ze tylko papier sie liczy?

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Dlatego jest dzien 'na probe'.

Nie robie (nic takiego nie napisalem) - informacja o skonczonej uczelni
ma dla mnie bardzo male znaczenie (w porownaniu do umiejetnosci
praktycznych oraz 'sposobu myslenia' kandydata).

Oczywiscie jakby gosc mial byc zatrudniany do jakiegos wydzialu na
uczelni to wtedy bylaby to wazna informacja (ale to nie u mnie).

--
Jerry1111

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Poszukaj roboty w HR - skoro po jednym dniu wylapujesz takie niuanse ;-)

W skrocie:
1. To, ze czlowiek skonczyl uczelnie pokazuje, ze wie iz zdobywanie wiedzy
warte jest czasu, wysilku i pieniedzy.
2. Mial wystarczjaco duzo wytrwalosci by skonczyc to co zaczal (a 5 lat to
jednak dlugi projekt).
3. Uczelnia (dobra) daje bardzo mocne podstawy, ktore samemu bez
ukierunkowania trudno zdobyc.
4. Studia rowniez ucza jak zdobywac wiedze, nie ograniczaja sie do jej
przekazywania.

I z drugiej manki, w przypadku informatyki np. programowanie - studia
walkuja czlowiekowi w glowe zasady inzynierii programowania, na rozne
sposoby. Wielu ludzi (nie wszyscy) bez tego "prania mozgu" maja problemy z
zaakceptowaniem pewneych regul. Po prostu wiedza lepiej.

Nie bede sie pakowac w dalsza dyskusje - z doswiadczenia wiem, ze raczej nie
ma to sensu. Zmiany pogladow potrzebuja czasu by zakielkowac ;-)

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Wow, jeden dzień Wam wystarcza? Kurde ja po tygodniu nie jestem pewien.

Studia zmieniają w człowieku coś, ciężko mi to jednoznacznie określić -
powiedzmy sposób postrzegania świata. Widzę to tak: osoba
niewykształcona powie _tego tak się nie da zrobić_, osoba po studiach
powie _moim zdaniem tego tak się nie da zrobić_. Nie ma to nic wspólnego
z wiedzą czy doświadczeniem oczywiście.

Miłego Jerry.
__
Irek.N.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Polemizowalbym. "Szeroka wyobraznia" nie zalezy od studiow.
Na studiach wtlaczaja dodatkowa porcje wiedzy, moze z niej wynikac ze
to sie da zrobic, albo ze sie nie da, albo jak policzyc czy sie da.

Masz np "free energy" i cala mase pasjonatow wierzacych ze to istnieje
:-)

Tak jest, student/absolwent elektroniki slyszac problem moze zaczac
liczyc macierze, a jak policzy potrzebne parametry to zacznie szukac
takich elementow :-)

J.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Ale jest tez zjawisko w psychologi (nie moge przypomniec sobie nazwy), ze
osoby wiedzace na dany temat mniej przeceniaja swoja wiedze, a te ktore
wiedza wiecej, nie doceniaja jej (zmierzone). I teraz jesli kilka razy (np.
w czasie studiow) dojdziesz do wniosku, ze "wiesz, ze nic nie wiesz" troche
inaczej bedziesz spogladal na swiat.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Mam wrażenie że bardziej chodzi o powściągliwość w wyrażaniu radykalnych
poglądów, niż o _fizyczne_ rozwiązanie problemu. Może Ghost ma rację,
może potrzebna jest świadomość własnej niewiedzy.

Przykładowo coś takiego?

http://www.youtube.com/watch?v=lOnjr8kYIKg

http://www.youtube.com/watch?v=Z4ZP7uxhz1A

Jest nagłówek focus.pl a takie farmazony mówią że aż słuchać się nie da.
Przedziwne.

Miłego, Jarku.
__
Irek.N.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

No wlasnie, jak to sie ma do Twoich tez ? :-)

P.S. Wpadnij kiedys do Wrocka na Forum Wynalazcow Niekonwencjonalnych.
Mozna sie troche usmiac :-)

A najbardziej to mnie ciekawia ludzie robiacy "odpromienniki" itp.
Oni naprawde w to wierza, czy to tylko na pokaz, zeby sie lepiej
sprzedawalo :-)

J.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Jesli to sa jakies paramedyczne czary mary to powiem wiecej - to czesto
"pomaga". Ale to jeszcze nic, wiele procedur mainstreamowej medycyny po
wzieciu pod lupe (np. placebo vs metoda) okazuje sie, bardzo drogim a czesto
i szkodliwym (operacje) badziewiem.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Ale mnie chodzi o sprzedawcow.

Ma taki stoisko i sprzedaje .. naprawde w to wierzy, czy na pokaz :-)

J.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Pewnie roznie, jeden wierzy, drugi po prostu sprzedaje.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

Jarku, moim zdaniem bardziej zaleBF%y to od sposobu i kolejnoB6%ci wtacza=
nia20%
tej wiedzy. Niestety bezkrytycznie przyjEA%ty system boloF1%ski postawiB3%
 na20%
gB3%owie ksztaB3%cenie w specjalnoB6%ciach technicznych - najpierw produk=
ujemy20%
skoF1%czonego inBF%yniera a dopiero potem (jak juBF% we B3%bie mu wdrukow=
aliB6%my20%
ileB6% prawd objawionych) prF3%bujemy przerobiE6% go na magistra inBF%yni=
era z20%
caB3%ym elastycznym warsztatem poznawczym. To jest trudne i mam wraBF%eni=
e20%
BF%e mniej wydajne jak stary model jednolitych studiF3%w gdzie wB3%aB6%ni=
e20%
pierwsze dwa lata ksztaB3%towaB3%y podstawy magistra (ogF3%lny warsztat20%
poznawczy czyli na potEA%gEA% matematyka, fizyka, jak trzeba to i chemia,=
 na20%
dokB3%adkEA% choE6% podstawy filozofii - teBF% waBF%ne...) A dopiero pF3%
BC%niej, po20%
daniu elementarnych narzEA%dzi do analizy zastanych problemF3%w ksztaB3%c=
ono w20%
wiedzy szczegF3%B3owej poprzez przedstawianie problemF3%w realnych i met=
od20%
ich rozwiB1%zywania.

--20%
Darek

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Jeśli dobrze pamiętam to na pierwszym roku mieliśmy 6h wykładu z matematyki
i 4h ćwiczeń tygodniowo. Do tego osobne przedmioty typu metody
probabilistyczne, a i w nazwie przedmioty elektroniczne - podstawy
miernictwa składały się głównie z liczenia poziomu ufności z jakim wynik
pomiaru mieści się w zadanym przedziale.

Do dziś byłem pewien, że tak jest nadal na elektronice.
Coś się zmieniło ?
P.G.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Nie wiem, ale na 3 letnich studiach to by nie starczylo czasu na nic,
poza podstawami podstaw. Musialbym w indeks spojrzec, ale "uklady
elektroniczne" to chyba dopiero na 3 roku mielismy ..

J.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Akurat to się nie zmieniło. Gdy pracowałem na PG to głównie prowadziłem
zajęcia z "układów elektronicznych" na 3 roku.
P.G.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Ale to byly studia 5-letnie ?

A teraz sobie wyobraz ze wypuszczasz inzyniera elektronika ktory ma za
soba tylko jeden semestr "ukladow", bo w kolejnym to przeciez "prace
pisze".

J.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Tak.

No tak. To musieli z tego i owego zrezygnować.
Jeśli obcięto podstawy matematyczne i fizyczne to w połączeniu z
systematycznym obniżaniem poziomu w szkołach ....

P.G.
P.S.
Widziałem niedawno jakiś przykładowy test z fizyki do gimnazjum - rozbawiło
mnie pierwsze pytanie:
W którym zestawie (A,B,C,D) nazwy wszystkich wymienionych pierwiastków
pochodzą od nazw państw.

Site Timeline