Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicz nych - Page 2

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elekt ronicznych
Powitanko,

No moze ja sie nie znam, bo dawno temu prowadzilem DG i nie zatrudnialem
nikogo, ale jakbym mial kogos zatrudnic, to szukalbym czlowieka
przydatnego. Dyplomu nawet bym nie ogladal, interesowaloby mnie ile gosc
dla mnie moze zarobic, co pozwala oszacowac ile mu moge zaplacic.

Niepowazne jest nie podawanie jednej z najwazniejszych informacji w
ogloszeniu i w zamian wypisywanie informacji calkowicie zbednych. Kazda
firma pisze o tym, ze sie dynamicznie rozwija, ze praca w milym mlodym
zespole, ze handluje z calym Swiatem itp. lanie wody.
Informacja o zarobkach, od x do y na tym stanowisku swiadczy o szacunku
dla aspirujacego o to stanowisko. Nie ma znaczenia, czy jestes
supergwiazda, czy poczatkujacym, po prostu wiesz, czy masz tam sie
umawiac na rozmowe, czy tez szukaja Chinczyka co im dlutkiem wyrzezbi
wagon prockow i7 w technologii 22um za miske ryzu.
Zwykly szacunek, empatia dla poszukujacego pracy. Masz racje, w Polsce
nie ma tego zwyczaju, niestety.

 > Zupełnie nie rozumiem, dlaczego widzisz tylko dwie moĹźliwości, i to w
 > dodatku obie zakładające złą wolę ogłoszeniodawcy.

Bo nie zlicze juz rozmow, ktore odbylem szukajac pracy. Kompletna strata
czasu. Klientow, ktorzy nie wiedza czego chca, albo w koncowej fazie
projektu chca czegos innego, wyczuwam na kilometr. Jedno i drugie wymaga
czasu i pojechania gdzies, bo jakis palant zawraca glowe i wymaga ode
mnie, zebym wiedzial ile on mi moze zaplacic, albo czego wlasciwie
oczekuje. Jemu za ten czas zaplaca, albo nic go to nie kosztuje, mnie
owszem. Mowimy o naukach scislych, mierzalnych efektach pracy,
konkretach, a nie o stanowisku wyludzacza funduszy z UE, czy
dziennikarzach. Przy odrobinie dobrej woli mozna okreslic widelki zarobkow.

Mozliwe. Tylko mozliwe.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych

Bo pewnie tutaj nikogo nie znajdą. To jak ogłoszenie postera z
Bangladeszu "szukam importera trampek" na grupę ustawionych cwaniaków
gadających w wolnym czasie o pogodzie.

napisać: wynagrodzenie do 6tyś zł

--
Piter

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicz nych

A ja zupełnie nie rozumiem po kiego grzyba jakaś firma wstawia swoje
wypociny w postaci ofert pracy na grupy dyskusyjne tematyczne?
Czy naprawdę brakuje nawet grup typu "praca", "dam pracę", "szukam pracy" ?
Czy naprawdę brakuje całej masy portali pracowych, gazet z rubrykami praca i
podobnych rzeczy?
Czy ktoś zajmujący się rekrutacją w tej firmie ma coś nie tak z psychiką?

do 6tyś. to może ekscytujące wynagrodzenie dla jakiejś sprzedawczyni z
biedronki bez szkoły, ale zobaczmy kogo szukają.
Szukają magistra inżyniera elektronika lub kogoś podobnego (rozwalająca jest
ta wstawka o kimś podobnym, może pasuje im też magister filologii
angielskiej, albo zaoczny magister rolnictwa?)
3 lata doświadczenia zawodowego na akurat podobnym stanowisku.
Bardzo dobra i praktyczna znajomość konkretnych zaawansowanych narzędzi
CHEMA, LabView.
Biegłej znajomości angielskiego (tu dodam tylko tyle że jeśli ktoś biegle
zna angielski to gdziekolwiek za granicą przy układaniu kafelek zarobi bez
wysiłku kilka razy tyle)

Więc z opisu wynika że szukają magistra inżyniera elektronika z biegłą i
praktyczną wiedzą elektroniczną, od lat pracującego w zawodzie a od kilku
lat na wysokim stanowisku projektowym i znającego biegle angielski.
Taka osoba to zwykle nie szuka pracy bo ją ma i zarabia coś w dziesiątkach
tysięcy złotych.
Więc ta kretyńska firma myśli że taki człowiek będzie sobie zawracał dupę po
to żeby tracić prywatny czas na jakieś wycieczki i negocjacje płacowe jeśli
firma nawet nie była łaskawa wspomnieć o jakim wynagrodzeniu mowa?
Ci naiwniacy myślą chyba że taki człowiek przyjdzie z nimi dyskutować po to
żeby na koniec zmarnowanego czasu i pieniędzy dowiedzieć się ze (albo
domyśleć, bo wynagrodzenie to wielka tajemnica) że chodzi o 1500 brutto?
Wybaczcie, ale tak właśnie rekrutuje się bezrobotne sprzedawczynie do
biedronki, które po wydaniu paru dziesięciu złotych na bilet na rozmowę
kwalifikacyjną są pod ścianą i muszą się zgodzić na minimum żeby mieć
pieniądze na ewentualną wycieczkę na kolejną rozmowę!

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicz nych

A ja uważam, że jest to dobre miejsce. Lepiej szukać tam gdzie się skupiają
ludzie z branży, a nie tam gdzie się skupiaja bezrobotni. Nie każdy dobry
elektronik ma taką pracę, której nie zmienił by na inną. Jeśli mu wpadnie w oko
ogłoszenie, a przykładowo jest z tego miasta, to może się zainteresuje i może
obydwie strony będą bardzo zadowolone. Rzadko która praca daje też satysfakcję
gwarantowaną do końca życia. A raczej to nie kwestia pracy lecz pracownika, czy
po prostu natury człowieka...

Angielskim się płytek nie układa, nie każdy jest gotów wyjechać. Natomiast można
z takimi umiejętnościami podjąć pracę w zawodzie elektronika z lepszym
wynagrodzeniem. Ale wynagrodzenie to nie wszystko.

Każdy, kto się ceni, ma kwalifikacje i zna rynek pracy, poda podczas aplikowania
oczekiwane wymagania płacowe i można to łatwo wyegzekwować w chwili, gdy jest
zapraszany na rozmowę.

Pozdrawiam
EM

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicz nych

Są setki lepszych miejsc, wymieniłem je wcześniej, więc jeśli firma
korzystała wcześniej z tych lepszych miejsc i nie potrafiła znaleźć
pracownika to tym bardziej nie znajdzie go tutaj.
Poza tym tutaj wcale nie siedzą ludzie z branży (nie wiem jak to "z branży"
rozumieć), tylko głównie hobbyści, a hobby to takie niezawodowe bezpłatne
spędzanie wolnego czasu, oraz jest tu cała masa ludzi nie znających się na
elektronice, po prostu szukających porady.
A skoro pracodawca nie szuka osoby bezrobotnej (dziwne wymagania) to niech
wkleja ogłoszenia w toaletach firmy konkurencyjnej, kusząc właśnie sporo
wyższą płacą.

PCB też się angielskim nie układa, żadnej pracy się nie wykonuje językiem,
poza tłumaczem.
Ale żeby pojechać tam gdzie jest praca to język musisz znać, a jak znasz to
nie zawracasz sobie dupy ogłoszeniami gdzie nawet płacy nie podają, tylko
jedzie nawet i te płytki układać, jest to sporo prostsze zajęcie niż
układanie PCB.

Kurcze, to jeszcze szukają pracownika co się ceni i na dodatek zna rynek
pracy, kolejne wyjątkowe umiejętności zapewne bardzo przydatne w pracy
elektronika i przekładające się na wyższą stawkę przy negocjacjach:)
A odnośnie negocjacji to moim osobistym zdaniem to ja mógłbym negocjować
dopiero co najmniej po 2-3 miesiącach pracy gdy bym wiedział jaką pracę
wykonuję i z jakim skutkiem, a nie opierając się na domysłach, czy cenieniu
się, płaci się za wykonanie konkretnej pracy a nie za cenienie się i
wydumane umiejętności.
A cała ta zabawa psich firm rekrutujących polega tylko na tym żeby nagonić
jak najwięcej jeleni i wybrać tego co najmniej zaśpiewa, tyle warte jest
ogłoszenie pracodawcy który nawet nie potrafi podać najważniejszej
informacji dotyczącej pracy jaką jest płaca (widocznie się tego wstydzi i
woli nie ośmieszać się publicznie).
Moim zdaniem, popartym moim doświadczeniem, wynika że takie firmy i takie
ogłoszenia należy zlewać ciepłym moczem i nie tracić swojego czasu,
niezależnie czy ma się pracę czy się jest bezrobotnym.

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych
Miej swiadomosc tego, ze podanie "pensja do 6tys brutto" zaowocuje
nagonką bezrobotnych leszczy co lutownice to w internecie widzieli, a
marzy im sie 6tys - i 95% z tych ludzi poda rekrutujacemu oczekiwania
placowe wlasnie w granicach podanego max.
  I wtedy to jest marnowanie czasu drugiej strony.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych

Leszcza można odfiltrować czytając jego CV uzupełnione o rozmowę
telefoniczną. Całość zajmie 10 minut i nie trzeba takiego zapraszać
nawet na rozmowę kwalifikacyjną.
K.

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicz nych

Oczywiście że można bo to takie proste, ale tym niby firemkom chyba nie o to
chodzi.

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych
Niekoniecznie, powazna firma przewazne ma budzet na dane stanowisko i
wybiera najlepszego kandydata dla ktorego w/w bedzie zadowalajace.

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicz nych

Każda firma ma budżet, poważna czy niepoważna, ale widocznie w tych pseudo
firmach ten budżet na stanowisko jest tajny, pewnie tylko dlatego żeby się
publicznie nie ośmieszać, a jak by był jawny to zgłaszali by się wyłącznie
ci co im to odpowiada, ale widocznie ci niby firmy mają taką politykę
marnowania cudzego czasu i pieniędzy, swojego nie marnują bo pewnie ktoś im
za to płaci.

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych

Nie wygłaszałbym tak kategorycznych sądów. Pracowałem w kilku średniej
wielkości polskich firmach, które nie miały żadnego budżetu.

Michał

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Ele ktronicznych
82%(a):

Hmm, nie wiem z jakiej planety jesteC5%9B, ale chC4%99tnie siC4%99 do=
 Ciebie  =

przeprowadzC4%99 ;-)

ae
-- =

Outsourcing usC5%82ug projektowych
http://www.protronik.pl

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektro nicznych
Kilka lat temu zmienialem prace. Po kilku mocno nieudanych rozmowach - szcz=
egolnie pamietam Panow z Woodward przy okazji pozdrowienia! -  wyjechalem d=
o UK. Tu publikuje sie ogloszenia z widelkami. Od razu wiesz czy aplikowac =
czy nie. Czasami mysle o powroce. Gdy czytam takie ogloszenie jak to odechc=
iewa mi sie.20%

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektro nicznych
W dniu piB1%tek, 27 kwietnia 2012 14:06:16 UTC+2 uBF%ytkownik snipped-for-privacy@wp.pl =
napisaB3%:
 do UK. Tu publikuje sie ogloszenia z widelkami. Od razu wiesz czy aplikowa=
c czy nie. Czasami mysle o powroce. Gdy czytam takie ogloszenie jak to odec=
hciewa mi sie.

Witam,
teBF% miaB3%em przyjemnoB6%E6 z Woodward. Do dzisiaj siEA% zastanawiam,
kogo oni tam zatrudniajB1%? I tak sobie myB6%lEA%, BF%e chyba dla nich20%
jestem za cienki w te klocki.

pytajB1%cy

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektro nicznych

Zastanawialem sie czy to upublicznic, ale moze warto.20%

Moja przygoda z Woodward wygladala tak, ze panowie mnie zaprosili, ale zapo=
mnieli przeczytac moje CV.20%
Rozmowa byla w oderwaniu od tego co tam jest.20%
A po prawie 15 latach pracy bylo o czym gadac.20%
Po rozmowie nikt nie pofatygowal sie poinformowac mnie o wyniku kwalifakacj=
i.
Do dzis nie wiem dla czego mnie oblali. Ichniejszego HRowca scigalem 3 tygo=
dnie zeby cokolwiek wydobyc.

A cienki chyba nie jestem, bo w tym samym czasie zebralem kilka zaproszen n=
a rozmowy do UK.20%
Wszystkie z propozycjami przelotu z Polski i hoteli na koszt firm zapraszaj=
acych.20%

Przyjalem 2 propozycje pracy. Pracuje do dzisiaj niemal 4 lata.20%
I chwale sobie.

Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych
zapomnieli przeczytac moje CV.
tygodnie zeby cokolwiek wydobyc.
rozmowy do UK.
zapraszajacych.

Warto upublicznić, w Polsce system rekrutacji dalece odbiega od tego w UK.
K.

Site Timeline