poszukiwania nieelektronika

poszukuję czegoś takiego co wyglądało mniej więcej tak na obrazku
Pisze czegoś bo i nazwy i tego co dokładnie robi jednym słowem sie
określić nie da.

http://img30.imageshack.us/img30/5316/ulcos.gif

Znajomy mówił coś o jakimś UL2232 albo LM2232 (niestety pewnie oba
nieprawidłowe określenia bo nie zapamiętałem dobrze a ze znajomym nie
będę miał na długo żadnego kontaktu, raz już widziałem właśnie datasheet
tego czegoś i mi bardzo pasowało jednak nie zapisałem sobie go nigdzie.

Działo to mniej więcej tak jak szereg transoptorów tyle ze korzystało z
doprowadzonego już napięcia, miało wspólna masę i w ogóle było
zapakowane w jednym pudełku dzięki czemu oszczędza się miejsca na
płytce. Taki rodzaj wzmacniania słabych sygnałów.
w moim wypadku sygnały pochodziły by z portu LPT wiec istotne jest tylko
przekazywanie stanu jest nie ma dalej ale korzystając już z większego
napięcia o większej wydajności prądowej.
Poza tym jak zabezpiecza sie port LPT żeby nie pobrało więcej, nie chce
go uszkodzić.

Re: poszukiwania nieelektronika
aB6%nie datasheet

MoBF%e ULN2003 lub ULN2803?

Pzdr.
L.

Re: poszukiwania nieelektronika

ULN2803 ?

Re: poszukiwania nieelektronika
Tak, dokładnie to! dzięki.

Re: poszukiwania nieelektronika

Chyba tranzystorow, ULNxxxx nie ma optoizolacji, zeby bylo jasne.

--
butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
Re: poszukiwania nieelektronika
Osadnik pisze:

Mam takie inne pytanie.
jak wiemy układ DS90797 pozwala na zasilanie w trybie Parasite czyli
bezpośrednio z portu RS232. A jak przerobić na wersje z zewnętrznym
zasilanie? zwyczajnie nóżkę np DS18B20 odpiąć i podłączyć osobno do
zasilania? czy jednak trzeba by coś zmieniać w układzie?
Jestem zmuszony skorzystać z DS9097.

Re: poszukiwania nieelektronika

Dokładnie tak. To jest nawet zalecana metoda zasilania DS18B20 / DS18S20
(zamiast parasite power).