Witam Panie Pawle!
Czym to kolega tłumaczy?
S.

Re: Port LPT - sterowanie 230V

Parametrem holding current.

Pozdrawiam Kolegę,
Paweł

Re: Port LPT - sterowanie 230V

Czy w takim razie przyjmie Kolega zakład, że jednak wysteruje?
Powiedzmy, że stawką będzie właśnie taka 4W/220V lamka LED dowolnej firmy.
S.

Re: Port LPT - sterowanie 230V

Twierdzisz, że będzie świecić pełną mocą bez migotania?
Sprawdziłbym to, ale nie mam lampki LED 220V.
Taki zakład mogę tylko przegrać. Nawet jeśli wygram, dostanę kompletnie
nieużyteczny dla mnie gadżet. Nie cierpię LED, zwłaszcza "dowolnej firmy".
Jeśli masz taką lampkę, sprawdź i napisz.
Grzałki o takiej mocy nie wysterujesz. Ale lampka to nie grzałka.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Port LPT - sterowanie 230V
TAK.
To nie zabieraj głosu jak nie masz, nigdy nie podłączaczałeś i nie wiesz.

Skoro wiesz, to po co piszesz, że S202 nie wysteruje?

Nie wygrasz, nie ma obaw.

Uważasz, że bym się wymądrzał jak jakiś "żółtodziub", gdybym nie wiedział?

Znów zaczynasz.

Przeproś albo do zachęcam do oderwania się od internetu i wykonania kilku
doświadczeń.
Nie jest miłe, jak ktoś stawia głupią tezę, potem zaczepia i nawet nie
przeprasza.
Zupełnie jak w tym wątku:
http://www.grupy.otopr.pl/chce-wyciac-luk-w-parkiecie--w-jaki-sposob,usn,916071.html

Jeżeli masz Kolego jakieś argumenty, to możesz podyskutować na naszej
grupie.
Szkoda mi jednak czasu na dyskutowanie z tezami bez poparcia przynajmniej
prostym doświadczeniem.
Pozdrawiam i życzę lepszego dnia i więcej życzliwości.
Pozdrawiam,
Sylwester.

Re: Port LPT - sterowanie 230V
i nie wiesz.

To akurat sprawdzałem. Nie działa.

Naprawianie świata należy zaczynać od siebie.

http://www.grupy.otopr.pl/chce-wyciac-luk-w-parkiecie--w-jaki-sposob,usn,916071.html

Koledze zabrakło argumentów, więc zaczynają się ataki osobiste.
Żałosne.
PLONK

Re: Port LPT - sterowanie 230V

[ciach kłótnia]

Najpierw sprawdźcie, czy porównujecie ten sam układ, bo chyba porównujecie
jabłka z szynką. Te ustrojstwa są w różnych wersjach, z detektorem zera i
bez. Jak jest duże przesunięcie faz między U i I, to jedne się nie załączą
(te z detektorem), a drugim to zwisa (ale więcej zakłócają). Tak, że
możliwe, że macie oboje rację i niepotrzebnie sobie rozkwaszacie nosy.

Re: Port LPT - sterowanie 230V

Problem jest gdzie indziej.
Generalnie sterowanie triakami i tyrystorami małych obciążeń jest dużym
problemem :-)
Jeśli prąd między anodami triaka spadnie poniżej prądu podtrzymania
(holding current) to triak się wyłącza. W tym przypadku dioda optotriaka
świeci cały czas, więc optotriak włącza główny triak, ale wówczas znika
prąd bramki głównego triaka, bo jest on brany z prądu płynącego przez
obciążenie. Triak się wyłącza, to powoduje pojawienie się prądu bramki
(bo dioda świeci) i znów włączenie triaka. A potem jego wyłączenie, bo
nie ma prądu bramki a prąd między anodami jest mniejszy od prądu
podtrzymania. I tak w kółko.
To jest poparte eksperymentem.

Pozdrawiam,
Paweł

PS. Popatrz na kolejność "kłótni". To SŁ zaatakował mnie.
P.P.

Re: Port LPT - sterowanie 230V
Może i jest, ale generalnie. My mówimy o elemencie S202

No tak, ale nie na S202, a o tym mówimy.

Nieprawda. Proszę zobaczyć jaki był jego pierwszy, post z postawioną
kłamliwą tezą.

--
-- .
pozdrawiam

Re: Port LPT - sterowanie 230V
Dziękuję za uwagi. Doceniam to.
Nie należę do ludzi którzy się często obrażają.
Zdarzają się tacy, którzy obrażają się na mnie.
Czasem nawet udaję, że pada deszcz, jak ktoś pluje.
Rzeczowo, to kolega nie poddał żadnego argumentu, tylko stwierdził:
"Tyle, że one nie zaświecą z owym S202  :-)"
Nic więcej.
Argumenty (zresztą kompletnie hybione) podał dopiero gdy zrozumiał, że
palnął gafę.
Ja wtedy przepraszam.

--
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
Re: Port LPT - sterowanie 230V
No to tak.
Lubię Cię Waldek, ale informuję, że S202S02 z detekcją przejścia przez zero,
załącza wyśmienicie lamkę LED, jak i grzejnik 4 W.
Oczywiście Ty zaznaczyłeś, że przy dużym przesunięciu fazy, więc nie ma
sprawy.
Nie wiem jak to jest przy przesunięciu fazy, a raczej przy różnych
kształtach prądu,
bo przypadek samego przesunięcia, to pewnie jest tylko podzbiór kłopotów z
kształtem prądu jako takiego.
Doceniam też, że pragniesz, aby się niepotrzebnie nie kłócić.
Też popieram, więc chętnie wskoczę w samochód i za godzinę możemy się napić
piwa gdzieś we wschodnim Berlinie :-)
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
Re: Port LPT - sterowanie 230V

O to chodzi. Sam tych S202 nie używałem, tylko sprawdzałem dane katalogowe.
A piwo możemy zrobić, bardzo chętnie, ale nie dzisiaj. Muszę jeszcze
prasować...

Re: Port LPT - sterowanie 230V
katalogowe.
Oszalałeś ;-)
Dzisiaj, to na mnie jeszcze czeka szuflada do naprawy.
Żona patrzy tylko z politowaniem, jak poszedłem na górę, bawić się
oscyloskopem w święto Trzech Króli.
Ale jak ustalimy termin to byłoby fajnie.

--
-- .
pozdrawiam

No dobrze. Prosisz- masz.
Teraz lamka:
www.alpro.pl/s202/lampaLED220V-1W.mpg

Aha, jeszcze jedno!
Ta lampka ma nawet mniej niż 4W. Napisane jest, że 1W.
Mam nadzieję, że to nie podważy wiarygodności?

http://www.grupy.otopr.pl/chce-wyciac-luk-w-parkiecie--w-jaki-sposob,usn,916
071.html
Czytał kolega?

Tak to prawda.
Żałosne to jest odwracanie ogona i chowanie się do mysiej dziury.
Czego, jak czego, ale argumentów była masa, a teraz jeszcze doszło
laboratorium, filmy i sprawozdanie. Wniosków tylko brak, ale sił już mi
chyba nie starczy.
No to pewnie już nie przeprosi...
Zatkał uszy.
Szkoda.

--
-- .
pozdrawiam

Rzeczywiście. A u mnie S202S11 z opornikiem 15k 8W nie zadziałało.
To nawet ma sens, w karcie katalogowej jest napisane: "Minimum operating
current 50mA". Prawdopodobnie jest on mniejszy w wielu egzemplarzach.
Tyle, że wykorzystywanie tego faktu to partactwo, nie elektronika.

A jaki to ma związek?
Słowo "kolega" pisze się z dużej litery.

Za co miałbym przepraszać. To Ty byłeś nieuprzejmy.

P.P.

Re: Port LPT - sterowanie 230V
Tak?
Partactwo?
A na czym to partactwo miałoby polegać? Widział Kolega na filmie podłączony
oscyloskop?
Czy kształt napięcia jest wadliwy?
Podpowiadam: Idealny
Czy są jakieś zakłócenia?
Podpowiadam: Żadne
Czy układ pracuje poza parametrami granicznymi?
Podpowiadam: Nie
Czy 4 W obciążenia zniszczy cokolwiek?
Podpowiadam: Nie
Czy oświetlenie wygenerowane przez lampkę LED jest gorsze niż to,
które zamiast załączenia przez S202, jest załączane przekaźnikiem?
Podpowiadam: Nie
Czy stosowanie S202 jest niebezpieczne?
Podpowiadam: Jak wszystko inne.

Kolega nawet nie zadał sobie trudu, aby sprawdzić cały asortyment wersji do
swojego zastosowania.
To jest partactwo. Kupić dowolny i łudzić się, że zadziała.
Widać, że kolega próbował rzekomo podłączyć taka lampkę LED do S202,
tyle, że nie udało się zaświecić.
Czy zamiar to czasem nie jest partactwo?
Jeśli tak, to Kolega spartolił partaczenie.

http://www.grupy.otopr.pl/chce-wyciac-luk-w-parkiecie--w-jaki-sposob,usn,916
Tamten też pisał bzdury, a potem ucichł.

Dziękuję za uwagę. Już zastosowałem.

To ocenią potomni. A zwłaszcza nasze dzieci.

Nie wymagam przeprosin, bo co mi po wymuszonych.
Jeśli takie by nastąpiły, wierz mi Kolego, że Twoje dzieci będą Cię szanować
bardziej.

Może chociaż odpowiedź: Dlaczego i skąd taka teza?
Gdzie nastąpił błąd w zrozumieniu tematu?

Ja ze swojej strony przepraszam, że wszedłem w dyskusję.

--
-- .
pozdrawiam

Naprawdę nie zrozumiałeś, czy tylko udajesz?

Poszedłeś za daleko ze swoimi przypuszczeniami. I pomyliłeś się.

O! Tu przyznaję Ci rację. Też przepraszam, że wszedłem w dyskusję.

P.P.

Re: Port LPT - sterowanie 230V

niby nie pl.comp.popolsku,
ale,
...niby dlaczego?
I nie z dużej litery (rusycyzm)
 a (dużą) wielką  literą.

Artur(m)

Re: Port LPT - sterowanie 230V

Nie dajesz dzielnika tylko rezystor w szereg mający stabilizować wartość
prądu If. Większość parametrów jest podana dla If20%mA więc można dać
taki prąd. Spadek napięcia na rezystorze 3.5-1.4=2.1 V więc U/I 10%0
Ohm. Tyle teoria. W praktyce może się okazać, że układ LPT nie wyda
takiego prądu więc być może trzeba będzie rezystor zmniejszyć do np. 50
Ohm aby uzyskać stabilne warunki pracy, czyli If > 8mA.
Jeśli się okaże, że LPT nie da stanu wysokiego z prądem większym od 8mA
to musiałbyś spróbować podciągnąć wyjście do zasilania poprzez rezystor
i obwód diody nadawczej. Wyzwolenie triaka nastąpiłoby na skutek
wymuszenia stanu niskiego na LPT. Stan niski powinien mieć większą
obciążalność więc szanse większe. Ja z reguły tak steruję optoizolatory
z portów mikrokontrolera.