Pomocy proszę w sprawie małego w

Witam, problem mam taki, że mam MP3 Samsung YP-S3. Słucham głównie słuchowisk, nie trawię słuchawek, więc używam Raikko Dance. Uprzedzam różne propozycje jak i co i z czym powinienem słuchać: używam kilku samochodów i taki "zestaw" jest dla mnie najbardziej optymalny. Optymalna nie jest głośność. Muszę "odkręcać" MP3-ójkę na full i również na full wzmaczniaczyk w Raikko Dance. Jak mam ciszej nagrane słuchowiska, to i tak jest za cicho przy 200kmh na autostradzie. Problem jest, moim zdaniem, zbyt mała moc wyjściowa MP3-ójki (pewnie dopasowanie wyjścia do słuchawek). Potwiedza to, że w moim prywatnym samochodzie, po podłączeniu playerka do radia z wejściem AUX, muszę radio odkręcać na full, aby było w miarę dobrze słychać. Zanabyłem wczoraj Fiio E06, ale poprawa była minimalny. Jest to jednak wzmaczniacz słuchawkowy, więc się nie dziwię. Czy ktoś ma jakiś pomysł na taki "pomiędzywzmacniacz"? Najlepiej jakby dał się zasilać z gniazda zapalniczki, albo np. dwóch akumulatorków AAA.

Będę wdzięczny za każdy pomysł. Jak to nie będzie jakiś patent na super nowych scalakach, to i sam sobie polutowac dam radę.

Reply to
Andy Niwinski

W dniu 2012-08-26 22:10, Andy Niwinski pisze:

Hiob

Tylko co ci to da, U nas nie ma miejsca w radiu.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

"Hiob" snipped-for-privacy@spam.com schrieb im Newsbeitrag news:k1e06d$88j$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Czy kolega zauważył to zdanie w moim poście:

"Uprzedzam różne propozycje jak i co i z czym powinienem słuchać: używam kilku samochodów i taki "zestaw" jest dla mnie najbardziej optymalny"

Googlarki też umiem używać i podanie mi linka do szajsowatego Transmitera FM nie ma nic wspólnego z moim pytaniem. Zresztą Waldek Krzok odpowiednio to już poniżej skomentował. Te gówna dobre są na bezludną wyspę a i to na środku oceanu.

Reply to
Andy Niwinski

Andy Niwinski pisze tak:

PiteR

Użytkownik "PiteR" snipped-for-privacy@fauszywy.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@localhost.net...

Znajomemu adminowi kiedyś podrzuciłem ten program - żeby nie był w innym mieście, to by mnie chyba upił, tak dziękował :) A bardziej z życia - jak się ściągnie coś z sieci, to czasem ma się wrażenie, że ktoś, kto kompresował empeczyka, nie miał w ogóle pojęcia o tym, co robi. Zniekształcenia, przekaz wąskopasmowy kodowany 320, co efekt daje żałosny, badziewiaste kodeki typu X-ing (bardzo szybki i wygodny, ale jakość dźwięku powala, w ujemnym tego słowa znaczeniu), chyba, że od czasów porzucenia go przeze mnie powstaly lepsze odmiany, ja używam LAME, więc raczej dobrego, choć ten z kolei nie radzi sobie z małymi przepływnościami. O korekcie przy zgrywaniu z CD nie wspominam, lwiej części empeczy w sieci jest to pojęcie nieznane. A wszystko to słychać, tak bardzo, że nie trzeba cierpieć na audiofilię. I nie da się tego skorygować naszym programem (no, siłę głosu to tak...) BP,NMSP...

Reply to
Anerys

"PiteR" snipped-for-privacy@fauszywy.pl schrieb im Newsbeitrag news: snipped-for-privacy@localhost.net...

Znam, używam, ale to nadal nie jest rozwiązanie mojego problemu, ani porada w kierunku mojego pytania. SPRZęTOWCY, odezwijcie się....

Reply to
Andy Niwinski

Napisałeś "Problem jest, moim zdaniem, zbyt mała moc wyjściowa MP3-ójki", podczas gdy problemem są "ciszej nagrane słuchowiska".

Jak koniecznie chcesz sprzętem rozwiązywać problem softu to obejrzyj AVT1024, czy jakieś inne "słuchawkowe" z AVT.

Reply to
Michoo

Nie, nie, nie. Nie wycinaj z kontekstu i nie sklejaj. Problemem jest jednoznacznie zbyt mała moc wyjściowa odtwarzacza, bo nawet bardzo głośno nagrane mp3 potrzebuje odkręcenia radia na full. ALbo może impedancja wejściowa Raikko nie jest dla odtwarzacza idealna. Potrzebuję jednoznacznie sprzętowego wzmacniacza, co da mocniejszy sygnał na Raikko, jednocześnie go nie zniekształcając.

O, i o ten kierunek mi chodziło. Wygląda na to, że ten kit może być i w miarę odporny na zakłócenia przy zasilaniu z 12V sieci samochodu.

Reply to
Andy Niwinski

Andy Niwinski pisze tak:

My sprzetowcy to byśmy od razu przerobili ten wzmacniaczyk :) odtłumiając wejście lub zrobili osobny wzmacniacz napieciowy do podbicia poziomu (jeśłi bez prucia wzmacniaczyka). Tylko pomyśł jak to rozwiążesz mechanicznie. Dotatkowe flaki na przewodach i skąd wziąć zasilanie.

Potrzebujesz popełnić coś takiego

PiteR

"PiteR" snipped-for-privacy@fauszywy.pl schrieb im Newsbeitrag news: snipped-for-privacy@localhost.net...

Dzięki wielkie !

A to odtłumienie wejścia to o co biega? Pewnie i tak nic nie zdziałam bo Raiilo małe, wieć wbudowany wzmacniacz też pewnie super mały. Ale chciałbym wiedzieć.

Reply to
Andy Niwinski

Andy Niwinski pisze tak:

no odkręcasz ten wzmacniaczyk i patrzysz jaki scalak tam jest. Możesz się z nami podzielić tą informacją ;)

-znajdujesz schemat aplikacji tego scalaka w google image search

-patrzysz jakie rezystory stoja na wejściu w dzielniku rezystorowym

-patrzysz jakie rezystory ustalają wzmocnienie scalaczka (czy można ew coś podrasować)

-rozpinasz wejscie (rezystory do masy) wzmacniaczyka na full przelot i patrzysz czy głośność Cię zadowala

jak zniekształaca (chrypi) to robisz nowy dzielnik, taki żeby przy pokrętle głośności na max było ok.

skręcasz wzmacniaczyk ;)

Reply to
PiteR

Dzień dobry

Użytkownik "Andy Niwinski" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:k1fko3$rj7$ snipped-for-privacy@news01.versatel.de...

Pojadę sobie po bandzie, a co mi tam ;-) Proponuję pojedynczy stopień wzmacniacza tranzystorowego w układzie wspólnego emitera. Jakiś BC109C, w bazie dwa rezystory 120 kohm do "+" zasilania i jakieś 80 kohm do masy. Pomiędzy emiterem a masą rezystor 500 - 1000 ohm, zablokowany pojemnością rzędu 50 - 100 uF. W kolektorze opór rzędu paru kohm. Na wejściu i na wyjściu pojemnosci sprzęgające rzędu 20 -

50 uF. Wartości rezystorów podałem "z głowy". Dokładne metody obiaczania takiego stopnia wzmacniającego można odnaleźć w dowolnym podręczniku podstaw elektroniki.

Pozdrawiam

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

problemem jest to gowno ktore gra jak mucha zamknieta w pudelku zapalek, ludzie uzywaja tramsniterow i im gra no chyba ze ktos mieszka w Farszafce. Pozatym sa jeszcze przejsciowki zamiast kaseciaka porty USB itp.

Reply to
ZeNek

"ZeNek" snipped-for-privacy@pot.pl schrieb im Newsbeitrag news:k1nkou$4qo$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

A coś na temat? Wyobraż sobie, że są kraje, gdzie transmiter możesz sobie wsadzić do butonierki jako ozdobę. No chyba, że jeździsz wkoło podwórka. Inaczej co 10 minut trzeba zmieniać częstotliwość. Przejściówki do kasieciaka? A czytałeś mo post dokładnie? Używam kilku aut, potrzebuję rozwiązania do tandemu Samsung-Raikko - więc wiesz po co mi te przejściówki? I porty USB? Zresztą dwóch kolegów podało już rozwiązania, z których skorzystam. Najpewniej będzie to TDA 7233.

Reply to
Andy Niwinski