piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

łatwiej mi zrobić na jednej diodzie
czy dużo jaśniej i mniej mrugania będzie na mostku prostowniczym?

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

Będzie dużo jaśniej i mniej mrugało, ale za to krócej, niż bez mostka. A po
co tak kombinujesz?

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jed na dioda?
cokolwiek robisz to dokup te 3 diody  bo to taniocha  i polutuj mostek z
nich na golasa mostek bez płytki i wyprowadź po kawałku przewodu od
odpowiednich końcy i powkręcaj w kostkę. Polep to izolepem jakimś i masz
najłatwiej jak się da prostownik. Całość zamkniesz w puszce
pod/natynkowej i oświetlaj. Wydajniej, skuteczniej, ekonomiczniej...

Nie wiem co tam za "coś" masz ale możesz na upartego mostek se zrobić z
LEDów :) większej mocy i tym zasilać paski LED SMD. Mostek będzie mrugał
swoje 50/60 Hz a reszta  jak dasz kondensator będzie płynnie a jak nie
to 2 x częściej...IMO niezauważalnie.

Napisz coś więcej co kombinujesz to pomyśli grupa.
Pozdro

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
blok, wspolnota, piwnica, oszczednosci, 220v, żarówki

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

Jak dasz mostek - 30A/600V to koszt rzędu 10zł, łatwy w montażu: wsuwki - to
dla żarówek będzie bez znaczenia. Będą świeciły tak samo jak przy
przemiennym.
Jednak proponuję ogranicznik mocy:
http://www.elektryka24.com/index.php/id_62.html

Tylko po co takie ograniczanie? Poza tym, każdy lokator musi się meldować
przed 22-gą w domu?
Może rozwiązać to w cywilizowany sposób? licznik do każdej piwnicy.

--
Desoft

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
to mam zamontować jak już wspolnota będzie miała kasę
prąd stały ma być tylko w miejscach
gdzie nadal będą dziwne ubytki

instalacja jest nowa, nowe przewody w rurkach od. ok. 2 lat
i zabezpieczenia, tablica itp. więc ubytków nie powinno być

ogranicznik czasowy już zamontowałem, wyłącza prąd w piwnicy
o 23:20, jeden koleś codziennie siedział w piwnicy po nocach
niejednokrotnie hałasując, po zastosowaniu czasówki cisza

mieszkanie na parterze ma swoje uroki, słychać stuki-puki z piwnicy

to niemały koszt, trochę męczące w utrzymywaniu
5000zł na rok to jednak sporawo

będzie ogranicznik, jak będą nadal ubytki prądu
zmieni się na prąd stały w określonych miejscach

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

Jak duży ten dom? W starym mieszkaniu miałem kabel z mieszkania z
niezależnym bezpiecznikiem. Mogłem sobie ciągnąć ile chciałem ( i za to
płaciłem normalnie wraz z resztą mieszkania).

Aż ktoś wpadnie na pomysł podłączyć przerobionego UPSa, DC-AC converter albo
inny zasilacz do komputera. Im stałe też miłe :-).

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

50 mieszkań?
I dlaczego na rok?
Przecież zakład energetyczny rozlicza ze wspólnego licznika. Te podliczniki
dawałyby tylko podział procentowy. Przy 50 sztukach można zejść z ceną
poniżej 50zł/szt.
Coby zrobić elegancko, to dać LE-01 malutkie, tylko cena wyższa.

Gdyby u mnie występował taki problem to wolałbym z własnej kieszeni wyłożyć
te 150zł za licznik i mieć za to możliwość używania elektronarzędzi w
piwnicy zamiast w mieszkaniu.

--
Desoft

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
mowimy o oświetleniu samej piwnicy w sumie rocznej
no i o hałasach dochodzących z piwnicy

liczniki są po 29zł, trzeba by sprawdzać czy ktoś nie podłączył się
przed lub na liczniku nie ominął mostka, to za dużo zachodu
dla samego oświetlenia i bez sensu wydane pieniądze

nie ma być elektronarzędzi w piwnicy, na parterze wszystko słychać
jak mimo ogranicznika (0,2A) będą hałasy, będzie mostek prostowniczy

[...]

jak mimo ogranicznika (200W) będą hałasy, będzie mostek prostowniczy

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

Jak mostek prostowniczy nie pomoże, to wysiedlenia.

--
Desoft

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

"Genialny" pomysł. Poczekaj aż ktoś sobie nogi połamie w tej piwnicy, to
zobaczymy co ci prokurator powie. Mi np. po wypadzie rowerowym zdarza się
wrócić później niż o 23.20 i nie sądzę abym był zadowolony wsadzając rower
po ciemku.

Stały prąd z tego co wiem też jest bardziej niebezpieczny dla życia niż
przemienny.
Więc w razie nieszczęścia mogą być "schody".

Najlepsze wyjście to instalacja 24V, z tym, że wtedy w kablach trochę więcej
amperów płynie. Co powoduje, że typowa instalacja oświetleniowa może się
trochę grzać.

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jed na dioda?

ale jak jeździsz po ciemku to powinieneś mieć oświetlenie,
a dynama już chyba wyszły z mody... ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

a) sprawdź sobie czy lampka zamocowana PRAWIDŁOWO w rowerze dobrze świeci
pod nogi,
b) nawet jak jest to lampka "odpinalna", to spróbuj zejść z rowerem po
schodach świecąc sobie pod nogi latarką trzymaną w... no właśnie w czym?
Może ja jakiś dziwny jestem, ale zazwyczaj znosząc rower używam obu rąk,
c) nie odchodźmy od tematu, bo równie dobrze mogę iść do piwnicy o północy,
bo [wpisz sobie cokolwiek] i wspólnocie mieszkańców nic do tego o ile nie
będzie wiązać się to z hałasem. I nie to, że jestem przeciwny zwalaczaniu
cwaniactwa. Wręcz przeciwnie, tylko trzeba to robić z głową, a nie utrudniać
życie ludziom, którzy akurat potrzebują w godzinach późnowieczornych zejść
do piwnicy.

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

Też mi się wielokrotnie zdarza zejść po coś do piwnicy w godzinach typu
23-1:30 i też byłbym przeciw jakby mi ktoś wyłączył o tej porze prąd.
U nas w piwnicy jest też suszarnia i za zupełnie normalne uważam wieszanie
prania po 24-tej bo wcześniej to trudno o sekundę czasu.
P.G.

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
w suszarni wyłączone oświetlenie, notorycznie zapominali gasić

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?

Jak to wszystko czytam, to widzę, że robisz za blokwarta. Zarządzasz obozem,
czy co? Jak w suszarni zapominają wyłączać, to dać czujnik ruchu i jest
dobrze. Wyłączanie światła w godzinach od-do pachnie godziną policyjną.
Przecież to paranoja.

Aha, mogę ci jeszcze dać pomysł mojego dziadka: podłączenie fazy do siatki
oprawy lampy w piwnicy. Tylko pomyśl jeszcze co zrobić ze zwłokami.

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
nikt na to kasy nie da, więc tak było prościej
pomieszczenie używane bardzo żadko, a codziennie
przez osobę wstawiającą tam wózek dziecięcy
i akurat ta jedna osoba olewa i zawsze zostawia zapalone światło

demonizujesz mnie, nie ja projektowałem ten blok, mi chodzi
o spokój, wszystko co się dzieje w piwnicy słychać w mieszkaniu

jest jedna rodzina która nie rozumie zasad, siedzi po piwnicy
zostawia zapalone światło, wierci, młotkuje itp.itd.
poki wspolnota nie wymyśli innego rozwiązania, to sam widzisz
muszę zastosować środki zaradcze, są plany ich wysiedlenia

wspolnocie chodzi o oszczędności - mi o ciszę
dążności nasze się pokrywają, czasówkę wstawiłem bo miałem
i nie używałem, pomogła znacząco - przeszkadza
tylko jednej osobie, która nadużywała wspolnych zasobów

Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jed na dioda?

1. dodałem, buźkę wiec nie należy to brać tak dosłownie.
2. kiedyś też miałem piwnicę przerobioną na warsztat, ale
zasilanie miałem pociągnięte z mieszkania.
3. w mojej okolicy w większości jest 235V w piwnicach, a tam
gdzie były takie hece przerobiono na 24V.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

pewna spoldzielnia mieszkaniowa w gdyni zrobila tak:
110v w piwnicy + dioda. swiatlo co prawda 'miga', ale problem
podlaczania zamrazarek, lodowek itp znikl. przestaly wypadac bezpieczniki.

Site Timeline